22. apríla 2021

Zakladateľ predajcu športových potrieb Exisport Tomáš Bél sa po krachu firmy na istý čas stal šéfom siete kníhkupectiev Panta Rhei. Ocenenie EY Podnikateľ roka získal v roku 2010. Odvtedy sa od športových potrieb cez knihy posunul k investíciám do inovatívnych firiem.

V súčasnosti je Tomáš Bél aktívny v startupovej komunite a partnerom v investičnom fonde Vision Ventures. „Aktívne hľadáme a validujeme inovatívne technologické firmy s potenciálom vysokého rastu,“ povedal Bél pre Forbes.sk

Ako dodáva, projektom, ktoré úspešne prejdú ich interným investičným procesom, vedia poskytnúť rastový kapitál a aktívne im pomôcť vybudovať úspešnú medzinárodnú spoločnosť. „Je to značne dynamická a rôznorodá činnosť a je super zažiť a pomôcť aj slovenským inováciám tvoriť hodnotu aj v globálnom meradle,“ poznamenal Bél.

V lete minulého roka napríklad investičný fond Vision Ventures vložil štvrť milióna eur do startupu Eatster, ktorý zoskupuje reštaurácie do jedného kiosku a dáva možnosť kombinovať ich objednávky, pričom zákazník môže všetko zaplatiť naraz a vyzdvihnúť na jednom mieste.

Ešte v novembri 2019 rozhodol Úrad pre verejné obstarávanie o tom, že 33 miliónov eur z fondu dcérskej firmy Slovenskej záručnej a rozvojovej banky, zameraného na podporu startupov, pôjde do správy trom súkromným spoločnostiam a tretina tejto sumy má byť spravovaná spoločnosťou Vision Ventures, kde okrem Tomáša Béla pôsobí ako partner aj investičný špecialista Gabriel Horváth.

Reklama

Čo zmenila pandémia a ako nevyhorieť

Z Bélovej podnikateľskej dráhy je jasné, že sa nevzdáva. Po krachu Exisportu sa dokázal pohnúť ďalej a rozvíjať nové aktivity. Ako sám hovorí, v biznise sa mu počas celej jeho kariéry najviac osvedčila zvedavosť a schopnosť učiť sa nové veci, disciplína dokončiť rozrobené úlohy a vnútorná motivácia.

„Mne osobne veľmi pomáha aj pohyb a šport, odkiaľ viem čerpať energiu, a ktorý zrejme chráni pred vyhorením,“ hovorí.

Čo sa v jeho súčasnej práci zmenilo počas pandemického obdobia? „Interne je to určite digitálna komunikácia a s tým aj spojená práca s tímom, ktorý je distribuovaný na rozličných fyzických lokáciách,“ hovorí Bél. A pridala sa k tomu samostatnosť, digitálna kolaborácia na všetkých procesoch s cieľom zvýšenia efektivity a produktivity.

Z externého prostredia je to nevyhnutnosť naučiť sa rýchlo, ideálne aj správne, reagovať aj na skokové a nepredvídateľne zmeny. Predpokladám, že väčšina týchto zmien sa nakoniec aj stane novým normálom,“ uzatvára Tomáš Bél.

Tento článok je súčasťou minisérie o víťazoch 15 ročníkov súťaže EY Podnikateľ roka. Cieľom tejto medzinárodnej súťaže, ktorá sa na Slovensku koná od roku 2006, je ukázať verejnosti príklady z prostredia biznisu, ktoré môžu byť vzorom najmä pre začínajúcich podnikateľov.

Pozrite si aj predchádzajúce články o víťazoch súťaže a o tom, ako sa vysporiadali s pandémiou: 

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?