Všeobecné obchodné podmienky
pre predaj tlačových periodík, elektronických periodík a iných produktov spoločnosti Barecz & Conrad Media, s.r.o.
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky“) sú v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „občiansky zákonník“), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku”).
Kontaktné údaje:
Vydavateľstvo: Barecz & Conrad Media s.r.o
sídlo: Jarabinková 8A, 821 09 Bratislava
IČO: 36 556 653
emailová adresa: [email protected]
telefónny kontakt: +421905 845 367
bankové spojenie: UniCredit Bank Slovakia, a.s. Nitra
IBAN: SK 63 1111 0000 0066 2220 1007; BIC / SWIFT: UNCRSKBX
(ďalej len „Poskytovateľ” alebo „Vydavateľ alebo „Poskytovateľ”)
1.2. Periodikami a neperiodikami, ktoré Poskytovateľ vydáva v tlačenej a/alebo digitálnej podobe a na ktoré sa vzťahujú tieto Obchodné podmienky, sú:
• 1.2.1. Magazín Forbes Slovensko (ďalej tiež „magazín Forbes Slovensko“ alebo „magazín Forbes“) a jeho špeciálne vydania,
• 1.2.2. Iné produkty Vydavateľa (napr. Knihy),
• 1.2.3. Digitálne obsahové služby (ďalej len „Digitálne služby),
(ďalej spolu tiež ako „produkt“).
1.3. Tieto Obchodné podmienky na dodanie magazínu Forbes Slovensko, špeciálnych vydaní magazínu Forbes Slovensko, digitálnych obsahových služieb tohto Vydavateľa a iných produktov (napr. Kníh či Newsletterov), sa uzatvárajú v slovenskom jazyku a upravujú právny vzťah medzi Vydavateľom na jednej strane a zákazníkom v zmysle jeho definície podľa bodu 2.1. a 2.2. týchto Obchodných podmienok (ďalej len “Predplatiteľom” alebo “Kupujúcim” alebo “Používateľom”) na strane druhej.
1.4. Internetovým sídlom Poskytovateľa sa pre účely týchto Obchodných podmienok rozumie webová stránka www.forbes.sk, v rámci ktorej je zabezpečený aj prístup k digitálnej verzii magazínu Forbes. Ak nestanoví Poskytovateľ inak, po zakúpení a zaplatení akéhokoľvek typu produktu je Predplatiteľovi vytvorené Konto na webovej stránke www.forbes.sk (ďalej len “Konto”), v ktorom nájde prístup k online verzii článkov publikovaných v magazíne Forbes. Ak Predplatiteľ už má aktívne Konto podľa článku 6 týchto Obchodných podmienok, po zakúpení a zaplatení produktu budú v ňom online články magazínu Forbes automaticky dostupné a to až do momentu, kým bude jeho produkt aktívny.
1.5. Predplatné tlačeného vydania magazínu Forbes a/alebo iných produktov Poskytovateľa v rámci Slovenskej republiky sú doručované v spolupráci so zmluvnými distribútormi, a to spoločnosťou LK Permanent, spol. s r.o., so sídlom: Hattalova 12, 831 03 Bratislava, IČO: 31 352 782, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 5247/B a spoločnosťou Slovenská pošta, a.s., so sídlom: Partizánska cesta 9, 975 99 Bratislava, IČO: 36 631 124, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sa, vložka č. 803/S (ďalej len „Distribútor“), s čím Predplatiteľ a/alebo Kupujúci súhlasí.
1.6. Poskytovateľ magazínu Forbes Slovensko na základe zmluvy o distribúcii titulov poveruje distribúciou predplatených výtlačkov magazínu Forbes Slovensko Distribútora.
2. Úvodné ustanovenia
2.1. Predplatiteľom sa pre účely týchto Obchodných podmienok rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá si prostredníctvom objednávkového formulára na webovej stránke www.forbes.sk, prostredníctvom emailu, telefonicky alebo iným spôsobom objedná pre seba predplatné magazínu Forbes Slovensko alebo iného produktu v tlačenej a/alebo digitálnej podobe. Predplatiteľom sa taktiež rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorej iná osoba zakúpila predplatné magazínu Forbes Slovensko a/alebo iného produktu v tlačenej a/alebo digitálnej podobe, a to prostredníctvom objednávkového formulára na webovej stránke www.forbes.sk, prostredníctvom emailu, telefonicky alebo iným spôsobom, pričom bolo uvedené, že zakúpené predplatné magazínu Forbes a/alebo iného produktu je určené danej osobe. Objednávka musí byť potvrdená Poskytovateľom a uhradená Predplatiteľom.
2.2. Kupujúcim sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá platí cenu za predplatné magazínu Forbes Slovensko a/alebo iného produktu pre seba alebo v prospech určitého predplatiteľa (ďalej len “Obdarovaný”), resp. Predplatiteľov.
2.3. Predplatiteľ, Obdarovaný a/alebo Kupujúci súhlasí so zasielaním akýchkoľvek informácií súvisiacich s kúpou produktov a iných obchodných informácií od Poskytovateľa, a to prostredníctvom jeho emailovej adresy, doručovacej adresy, telefónneho čísla, Konta alebo iným spôsobom. Predplatiteľ, Obdarovaný a/alebo Kupujúci môže tento súhlas kedykoľvek odvolať písomnou formou, a to zaslaním emailu na emailovú adresu Poskytovateľa [email protected] alebo v listinnej forme na adresu sídla Poskytovateľa.
2.4. Právne vzťahy, ktoré vzniknú na základe zmluvy o predplatnom a kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim alebo Predplatiteľom alebo Používateľom, ktorý je právnickou osobou a Poskytovateľom, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „obchodný zákonník“) a ostatných platných právnych predpisov, ktoré sú svojím obsahom a účelom najbližšie obsahu a účelu tejto zmluvy. Právne vzťahy, ktoré vzniknú na základe zmluvy o predplatnom a kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim, Predplatiteľom a Používateľom, ktorý je fyzickou osobou, resp. spotrebiteľom a Poskytovateľom, sa riadia príslušnými ustanoveniami občianskeho zákonníka, zákona o ochrane spotrebiteľa, zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ostatných platných právnych predpisov, ktoré sú svojím obsahom a účelom najbližšie obsahu a účelu tejto zmluvy.
2.5. Pred uzatvorením zmluvy o predplatnom alebo kúpnej zmluvy sú Predplatiteľ a/alebo Kupujúci povinní dôkladne sa oboznámiť s týmito Obchodnými podmienkami a s cenami predplatného a kupovaných produktov. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci vykonaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámili s obsahom týchto Obchodných podmienok a súhlasí s nimi.
3. Uzatvorenie zmluvy o predplatnom
3.1. Zmluvou o predplatnom sa Poskytovateľ prostredníctvom Distribútora zaväzuje dodávať Predplatiteľovi objednané výtlačky magazínu Forbes Slovensko a dodávať objednané digitálne služby prostredníctvom webového rozhrania Poskytovateľa www.forbes.sk. Predplatiteľ sa zaväzuje zaplatiť Poskytovateľovi cenu, ktorá je uvedená na webových stránkach poskytovateľa v čase vytvorenia objednávky produktu (ďalej len „cena“). Návrhom na uzatvorenie zmluvy o predplatnom sa taktiež rozumie zaslanie cenovej ponuky vyhotovenej Poskytovateľa na základe telefonickej alebo emailovej objednávky Predplatiteľa. Pri telefonickom návrhu na uzatvorenie Zmluvy o predplatnom je Poskytovateľ povinný na začiatku každého rozhovoru Predplatiteľovi oznámiť svoje identifikačné údaje, zámer telefonickej komunikácie, cenu produktu a informovať Predplatiteľa o jeho povinnosti zaplatiť dohodnutú cenu. K uzatvoreniu zmluvy o predplatnom dochádza v tomto prípade elektronickým alebo ústnym potvrdením cenovej ponuky Predplatiteľom. V prípade objednávky jedného konkrétneho čísla magazínu Forbes, alebo iného produktu podobného typu, sa zmluva o predplatnom považuje za Kúpnu zmluvu a Predplatiteľ sa stáva Kupujúcim.
3.2. Webové stránky Poskytovateľa obsahujú prehľad o rôznych typoch produktov, ktoré Poskytovateľ ponúka, a to vrátane uvedenia ceny príslušného produktu s DPH a ďalších súvisiacich poplatkov (poštovného). Predplatiteľ berie na vedomie, že Poskytovateľ nie je povinný uzavrieť zmluvu o predplatnom, a to najmä s osobami, ktoré v minulosti podstatným spôsobom porušili svoje povinnosti voči Poskytovateľovi; toto obmedzenie sa nevzťahuje na Predplatiteľov, ktorí sú vo vzťahu k Poskytovateľovi v postavení spotrebiteľa.
3.3. Predplatiteľ berie na vedomie a výslovne súhlasí s tým, že prezentovanie predplatného magazínu Forbes a/alebo iného produktu na internetových stránkach Poskytovateľa je iba ilustračné a indikatívne a že Poskytovateľ môže prostredníctvom Distribútora dodať predplatený magazín Forbes a/alebo iný produkt v ľubovoľnom prevedení, a to vzhľadom na skutočnosť, že grafické prevedenie a obsah magazínu Forbes Slovensko sa každý mesiac mení, tak ako spravidla aj v prípade iných produktov.
3.4. Návrhom na uzatvorenie zmluvy o predplatnom je objednávka Predplatiteľa a/alebo Kupujúceho, a to podľa bodu 2.1. týchto Obchodných podmienok.
3.5. Objednávku je možné realizovať prostredníctvom webovej stránky Poskytovateľa, telefonicky u Poskytovateľa alebo zaslaním objednávky na doručovaciu adresu Poskytovateľa/Distribútora alebo na ich emailové adresy. Pred vykonaním objednávky je Predplatiteľ a/alebo Kupujúci osobitne informovaný o povinnosti zaplatiť cenu za objednaný produkt.
3.6. V prípade elektronickej objednávky na webovej stránke www.forbes.sk s okamžitou on-line platbou prostredníctvom platobnej brány spoločnosti GOPAY s.r.o., so sídlom Planá 67, PSČ 370 01, Česká republika, IČO: 260 467 68, , zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Českých Budějoviciach, oddiel C, vložka 11030 (ďalej len “spoločnosť GOPAY) sa za prijatie návrhu na zmluvu považuje zadanie on-line platby prostredníctvom platobnej brány spoločnosti GOPAY.
3.7. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci, ktorý objednávku nezaplatí on-line platbou prostredníctvom platobnej brány spoločnosti GOPAY, obdrží zálohovú faktúru v elektronickej alebo tlačenej podobe, ktorú je potrebné uhradiť v lehote splatnosti na nej uvedenej.
3.8. Zmluva o predplatnom sa považuje za uzatvorenú pripísaním úhrady za predplatné produktu Predplatiteľom a/alebo Kupujúcim na účet Poskytovateľa, ktorý je uvedený v bode 1.1. týchto Obchodných podmienok.
3.9. Ak nie je objednávka Predplatiteľa a/alebo Kupujúceho úplná, určitá alebo zrozumiteľná, je Poskytovateľ oprávnený podľa svojho uváženia objednávku odmietnuť do času odstránenia nedostatkov, o čom Predplatiteľa vyrozumie emailom alebo iným preukázateľným možným spôsobom. Vo vyrozumení Predplatiteľa poučí o tom, ako treba nedostatky odstrániť a o lehote na ich odstránenie, ktorá nesmie byť kratšia ako 15 kalendárnych dní. Po uplynutí tejto lehoty sa objednávka zrušuje.
3.10. Možnosť uzavrieť zmluvu o predplatnom vrátane súvisiacej ceny za predplatné je dostupná iba po dobu, počas ktorej sú cena a typ predplatného produktu zobrazené na webových stránkach Poskytovateľa. V prípade, že objednané predplatné produktu už nie je dostupné alebo sa magazín Forbes a/alebo iný produkt už nevydáva, bude Poskytovateľ kontaktovať Predplatiteľa za účelom dojednania ďalšieho postupu. Poskytovateľ môže taktiež pristúpiť k zrušeniu objednávky.
3.11. V rámci vytvorenej objednávky Predplatiteľ a/alebo Kupujúci vyplní tieto údaje (niektoré údaje nie sú povinné):
• 3.11.1. doručovacia adresa,
• 3.11.2. fakturačná adresa (pokiaľ Predplatiteľ alebo Kupujúci požiada o vystavenie faktúry),
• 3.11.3. meno a priezvisko / Obchodné meno,
• 3.11.4. ulica a číslo domu / sídlo,
• 3.11.5. PSČ a obec,
• 3.11.6. telefónne číslo a emailová adresa,
• 3.11.7. IČO, DIČ, bankové spojenie a číslo účtu,
• 3.11.8. typ predplatného produktu,
• 3.11.9. počet kusov predplatného produktu.
3.12. Zmluva o predplatnom sa uzatvára na dobu určitú. Ak tieto podmienky nestanovujú inak, zmluva zaniká:
• 3.12.1. skončením príslušného predplateného obdobia, ak nedôjde k úhrade predplatného produktu na ďalšie predplatené obdobie,
• 3.12.2. prípadne výpoveďou Predplatiteľa alebo Kupujúceho podľa článku 9. týchto Obchodných podmienok,
• 3.12.3. odstúpením od zmluvy niektorou zo strán.
4. Zmeny v objednávke periodika
4.1. Predplatiteľ je vo vlastnom záujme povinný Poskytovateľovi bezodkladne oznámiť akékoľvek zmeny údajov uvedených v objednávke. Urobiť tak môže zaslaním emailu na emailovú adresu Poskytovateľa [email protected], listom na adresu sídla Poskytovateľa, telefonickým spôsobom na telefónne čísle +421918 906 261 alebo zmenou údajov v Konte na webovej stránke www.forbes.sk. Zmenu doručovacích údajov pri bežiacom predplatnom je Predplatiteľ povinný ohlásiť zaslaním emailu na emailovú adresu Poskytovateľa. V prípade, že Predplatiteľ neoznámi zmenu údajov uvedených v objednávke, nesie zodpovednosť za škody tým spôsobené (napríklad nedoručenie predplateného magazínu Forbes a/alebo iného produktu na novú adresu, preukázanie dobropisovanej sumy na nesprávny účet, nemožnosť doručiť online verziu magazínu Forbes a/alebo iného produktu z dôvodu uvedenia nesprávnej emailovej adresy a pod.) vrátane straty práva úspešne reklamovať nedodanie objednaného magazínu Forbes a/alebo iného produktu / nemožnosť prístupu k jeho elektronickej verzii.
4.2. V prípade žiadosti o dočasnú alebo trvalú zmeny doručovacej adresy, na ktorú je zasielané predplatné magazínu Forbes a/alebo iného produktu, je potrebné oznámiť Poskytovateľovi všetky potrebné údaje najmenej 10 pracovných dní pred dátumom účinnosti požadovanej zmeny.
5. Zasielanie magazínu Forbes Slovensko, poskytovanie digitálnych služieb, zasielanie jednotlivých vydaní po nákupe v e-shope
5.1. Doručovanie predplatného magazínu Forbes Slovensko sa začne v deň jeho expedície, to je dva dni pred dátumom jeho vydania, ktorý je zvyčajne stanovený na prvý štvrtok v mesiaci, pokiaľ nie je uvedené inak. Informácia o prípadnom posune tlače a distribúcie bude Predplatiteľovi doručená emailom včas, a to na emailovú adresu, ktorú zadal pri registrácii do Konta na webe Forbes.sk.
5.2. Magazín Forbes Slovensko sa považuje za dodaný Predplatiteľovi a/alebo Kupujúcemu vložením do jeho poštovej schránky, odovzdaním Predplatiteľovi a/alebo Kupujúcemu, alebo odovzdaním na recepcii alebo vrátnici sídla Predplatiteľa a/alebo Kupujúceho.
5.3. Sprístupnenie Digitálnych služieb sa začne od momentu pripísania platby za objednávku predplatného produktu na účet Poskytovateľa v prípade bežného predplatného produktu (označované ako Pre mňa alebo Študentské predplatné), a od momentu aktivácie predplatného produktu v prípade darčekového alebo biznis predplatného produktu.
5.4. Digitálne služby sa považujú za dodané sprístupnením digitálneho obsahu Predplatiteľovi po prihlásení sa do jeho Konta na webovej stránke Poskytovateľa. Digitálne služby sú viazané na kúpu predplatného produktu a na emailovú adresu, ktorá bola zadaná Predplatiteľom a/alebo Kupujúcim pri vytváraní objednávky.
5.5. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci magazínu Forbes a/alebo iného produktu je povinný zabezpečiť voľný prístup k svojej poštovej schránke (t.j. poštová schránka nesmie byť v uzamknutých priestoroch, v priestoroch s akoukoľvek prekážkou prístupu a pod.). Poštová schránka musí byť riadne a viditeľne označená menom a priezviskom/názvom spoločnosti Predplatiteľa a/alebo Kupujúceho a musí umožňovať voľné vloženie výtlačku magazínu Forbes tak, aby nedošlo k jeho mechanickému poškodeniu alebo poškodeniu vplyvom počasia a aby bol výtlačok chránený pred odcudzením treťou osobou. Poskytovateľ nezodpovedá za odcudzenie magazínu Forbes v prípade, ak poštová schránka Predplatiteľa a/alebo Kupujúceho nie je dostatočne zabezpečená.
5.6. Nebezpečenstvo poškodenia dodaného magazínu Forbes Slovensko prechádza z Vydavateľa na Predplatiteľa a/alebo Kupujúceho okamihom jeho dodania.
5.7. Nevyhnutnou technickou podmienkou na poskytovanie Digitálnych služieb je registrácia na webovej stránke Poskytovateľa www.forbes.sk, v rámci ktorej získa Predplatiteľ Konto. Vydavateľ nezodpovedá za nemožnosť prístupu k predplatenej Digitálnej službe spôsobenú technickými vlastnosťami zariadenia Predplatiteľa. Predplatiteľ akceptuje, že objednané Digitálne služby môžu byť nedostupné na dobu nevyhnutnú na odstránenie technických problémov v systémoch Poskytovateľa.
5.8. Poskytované produkty je prostredníctvom individuálnych prihlasovacích údajov oprávnený využívať výlučne konkrétny Predplatiteľ (v prípade Predplatiteľov, ktorí majú zakúpené Biznisové predplatné produktov, je to vždy jedna osoba pre každé jedno zakúpené predplatné). Individuálne prihlasovacie údaje Predplatiteľa do Konta sú neprenosné a Predplatiteľ je povinný ich chrániť, neposkytnúť ani nesprístupniť tretej osobe, ani nezverejniť, neumožniť ich použitie alebo zneužitie treťou osobou. Predplatiteľ nie je oprávnený poskytnúť tretej osobe svoje prihlasovacie údaje do Konta na akékoľvek užívanie predplateného produktu. Predplatiteľ zodpovedá za škodu spôsobenú ich použitím alebo zneužitím zo strany tretích osôb.
5.9. V prípade straty individuálnych prihlasovacích údajov do Konta, odhalenia ich zneužitia alebo podozrenia z ich zneužitia je Predplatiteľ povinný o týchto skutočnostiach bezodkladne informovať Poskytovateľa. Poskytovateľ je povinný bezodkladne po obdržaní takéhoto oznámenia prideliť Predplatiteľovi nové individuálne prihlasovacie údaje do Kontra a zablokovať pôvodné.
5.10. Predplatiteľ zodpovedá v celom rozsahu za všetky informácie a údaje ním zadané v Konte na webovej stránke www.forbes.sk alebo vložené do predplatiteľského systému v rámci využívania predplateného produktu.
6. Sprístupnenie Premium článkov
6.1. Prístup k Premium webovému obsahu (t.j. článkom, ktoré sú označené ikonou diamantu) majú len tí Používatelia, ktorí sú zaregistrovaní na webovej stránke Poskytovateľa www.forbes.sk, v rámci ktorej získal Používateľ Konto. Zároveň, Premium webový obsah je sprístupený len tým Používateľom, ktorí sú v čase čítania webového obsahu do Forbes Konta prihlásení. Vydavateľ nezodpovedá za nemožnosť prístupu k Premium webovému obsahu spôsobenú technickými vlastnosťami zariadenia Predplatiteľa.
6.2. Používateľ akceptuje, že objednané Digitálne služby môžu byť nedostupné na dobu nevyhnutnú na odstránenie technických problémov v systémoch Poskytovateľa.
6.3. Premium obsah je dostupný pre predplatiteľov aj nepredplatiteľov predplatného magazínu. Digitálne služby (t.j. prístup predplatného magazínu v jeho online verzii) sú sprístupnené len Predplatiteľom podľa bodov 5.3. a 5.4. týchto Obchodných podmienok.
6.4. Poskytované produkty je prostredníctvom individuálnych prihlasovacích údajov oprávnený využívať výlučne konkrétny Používateľ. Individuálne prihlasovacie údaje Používateľa do Konta sú neprenosné a Používateľ je povinný ich chrániť, neposkytnúť ani nesprístupniť tretej osobe, ani nezverejniť, neumožniť ich použitie alebo zneužitie treťou osobou. Používateľ nie je oprávnený poskytnúť tretej osobe svoje prihlasovacie údaje do Konta na akékoľvek užívanie predplateného produktu. Používateľ zodpovedá za škodu spôsobenú ich použitím alebo zneužitím zo strany tretích osôb.
6.5. V prípade straty individuálnych prihlasovacích údajov do Konta, odhalenia ich zneužitia alebo podozrenia z ich zneužitia je Používateľ povinný o týchto skutočnostiach bezodkladne informovať Poskytovateľa. Poskytovateľ je povinný bezodkladne po obdržaní takéhoto oznámenia prideliť Používateľa nové individuálne prihlasovacie údaje do Kontra a zablokovať pôvodné.
6.6. Používateľ zodpovedá v celom rozsahu za všetky informácie a údaje ním zadané v Konte na webovej stránke www.forbes.sk alebo vložené do predplatiteľského systému v rámci využívania predplateného produktu.
7. Registrácia, prihlásenie a zrušenie Konta
7.1. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci a/alebo Používateľ berie na vedomie, že s nákupom predplatného magazínu Forbes alebo iných produktov alebo pri odoberaní newsletterov, ktoré zasiela Poskytovateľ, mu automaticky vzniká Konto na webovej stránke www.forbes.sk, ktoré bude aktivované a do ktorého sa prihlási pomocou zadanej emailovej adresy a/alebo pomocou prihlásenia jedným vstupom (SSO) pomocou platformy Gmail a/alebo Facebook. Predplatiteľom a/alebo Kupujúcim, ktorí mali pred 10.07.2024 zakúpené akékoľvek predplatné produktu alebo urobili nákup akéhokoľvek produktu u Vydavateľa/Poskytovateľa, vzniká dňom 10.07.2024 Konto automaticky. Používateľom, ktorí pred 10.07.2024 odoberali newslettre Poskytovateľa, vzniká 10.07.2024 Konto automaticky. Informácia o automatickom vytvorení Konta bude doručená Predplatiteľom a/alebo Kupujúcim a/alebo Používateľom emailom spolu s výzvou na zmenu hesla bezodkladne po automatickom vytvorení Konta.
7.2. Pokiaľ Kupujúci kupuje predplatné produktu pre iného Používateľa (tzv. Darčekové predplatné), pre riadne užívanie a dodanie produktov je potrebné Konto vytvoriť/mať aktívne pre Kupujúceho, ako aj príjemcu darčekového predplatného.
7.3. Pri registrácii do Konta je Predplatiteľ a/alebo Kupujúci a/alebo Používateľ povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v Konte je kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať priamo v Konte v časti Nastavenia alebo emailom zaslaným na emailovú adresu Poskytovateľa [email protected].
7.4. Prístup ku Kontu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci a/alebo Používateľ je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadne informácií potrebných na prístup do jeho Konta. Vydavateľ nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie Konta tretími osobami. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci a/alebo Používateľ nie je oprávnený umožniť využívanie Konta tretím osobám. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci a/alebo Používateľ sa zaväzuje kontaktovať Poskytovateľa bezodkladne po zistení neautorizovaného použitia svojho Konta a svojich údajov.
7.5. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci a/alebo Používateľ berie na vedomie, že Konto nemusí byť dostupné nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia Poskytovateľa, príp. nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia tretích osôb.
7.6. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci a/alebo Používateľ berie na vedomie, že Poskytovateľ môže jeho Konto kedykoľvek v súlade s týmito Obchodnými podmienkami zrušiť alebo zamedziť jeho prístupu, a to aj bez predchádzajúceho upozornenia. Poskytovateľ udržuje po zrušení Konta informácie zadané Predplatiteľom a/alebo Kupujúcim a/alebo Používateľom na svojich serveroch po dobu potrebnú na výmaz informácií zo servera, vyplývajúcu z technického nastavenia fungovania procesu odstraňovania údajov po zrušení Konta (ide najmä o IP adresu počítača a časy prístupov).
7.7. V prípade, ak Predplatiteľ a/alebo Kupujúci a/alebo Používateľ požiada o zmazanie svojho Konta vo svojom profile Používateľa, jeho Konto bude vymazané po uplynutí 30 kalendárnych dní odo dňa odoslania žiadosti o zmazanie/zrušenie Konta, pokiaľ tomu nezabránia právne, technické, preventívne alebo iné obmedzenia. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci a/alebo Používateľ je oprávnený počas plynutia lehoty na vymazanie (t.j. počas 30 kalendárnych dní odo dňa podania žiadosti o zmazanie/zrušenie Konta) zrušiť svoju žiadosť o zmazanie/zrušenie svojho Konta, spôsobom určeným priamo vo svojom Konte.
8. Cena a platobné podmienky
8.1. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci obdrží po objednaní predplatného v prípade platby bankovým prevodom od poskytovateľa zálohovú faktúru, ktorú je povinný uhradiť v lehote jej splatnosti. V prípade úhrady online formou, a teda platobnou bránou spoločnosti GOPAY, a pri pripísaní platby na účet Poskytovateľa po zaplatení zálohovej faktúry, bude Predplatiteľovi a/alebo Kupujúcemu faktúra doručená emailom a Predplatiteľ a/alebo Kupujúci ju taktiež nájde vo svojom Konte na internetovej stránke Poskytovateľa.
8.2. Platby za predplatné magazínu Forbes a/alebo iné produkty Vydavateľa sú pripisované priamo na bankový účet Vydavateľa uvedený v bode 1.1. týchto Obchodných podmienok, a to s cieľom efektívneho spracovania objednávky a v prípade zakúpenia predplatného produktu aj s cieľom následného zaradenia Predplatiteľa do zoznamu aktívnych Predplatiteľov produktov v rámci Slovenskej republiky.
8.3. Za deň zaplatenia ceny predplatného magazínu Forbes a/alebo iných produktov Vydavateľa sa pre účely týchto Obchodných podmienok považuje deň pripísania zaplatenej ceny v prospech účtu Poskytovateľa.
8.4. Poskytovateľ cenu za predplatné prijíma aj prostredníctvom platobných nástrojov spoločnosti GOPAY s.r.o. Spoločnosť GOPAY je inštitúciou elektronických peňazí, ktorá vydáva elektronické peniaze v zmysle § 4 českého zákona č. 370/2017 Sb., o platobnom styku v znení neskorších predpisov, ktorý platí na území České republiky a prevádzkuje platobný systém a/alebo platobnú bránu.
8.5. Predplatiteľ berie na vedomie, že Poskytovateľ sám neprevádzkuje platobnú bránu spoločnosti GOPAY a ani sa na jej prevádzke nijako nepodieľa. Zaplatením ceny za predplatné prostredníctvom platobnej brány spoločnosti GOPAY Predplatiteľ vstupuje do záväzku so spoločnosťou GOPAY, na ktorú sa vzťahujú osobité podmienky, ktoré sú nezávislé od Obchodných podmienok Poskytovateľa.
9. Reklamačný poriadok a zodpovednosť za chyby
9.1. Predplatiteľ má právo uplatniť reklamáciu u Poskytovateľa najmä v prípade týchto chýb:
• 8.1.1. nedodanie predplateného magazínu Forbes a/alebo iného produktu, resp. nedodanie správneho počtu kusov,
• 9.1.2. dodanie poškodeného výtlačku magazínu Forbes a/alebo iného produktu,
• 9.1.3. dodanie nekvalitne vytlačeného magazínu Forbes a/alebo iného produktu,
• 9.1.4. výpadok systému a poskytovanie Digitálnych služieb bude prerušené na viac ako 48 po sebe nasledujúcich hodín.
9.2. Reklamácie a iné pripomienky k doručovaniu je možné uplatniť u Poskytovateľa, a to písomne na emailovej adrese Poskytovateľa [email protected] alebo telefonicky na mobilnom telefónnom čísle +421 918 906 261 počas pracovných dní v dobe od 8.00 do 18.00 hod. Reklamačný formulár je možné si stiahnuť na nasledujúcom odkaze: Reklamačný formulár.
9.3. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u Poskytovateľa v záručnej dobe. V reklamácii je Predplatiteľ a/alebo Kupujúci povinný presne špecifikovať, v čom spočíva reklamovaná vada, určiť číslo vydania výtlačku magazínu Forbes Slovensko a/alebo iného produktu, ktorého sa reklamácia týka, alebo uviesť časové obdobie, počas ktorého sa reklamovaná vada vyskytla.
9.4. Vydavateľ nezodpovedá za oneskorené doručenie magazínu Forbes a/alebo iného produktu v prípade, keď oneskorenie nezavinil, najmä v prípade vyššej moci (napr. povodne, pandémie a iné kalamitné situácie), a rovnako v prípade, že z objektívnych dôvodov nie je miesto dodania sprístupnené Distribútorovi. Predplatiteľ je povinný zaistiť voľný prístup k poštovej schránke (schránka nesmie byť v uzamknutých priestoroch, ku ktorým nemá Distribútor prístup, alebo v priestoroch s voľne pobehujúcimi psami). Poštová schránka musí byť riadne označená menom, resp. názvom obchodnej spoločnosti alebo názvom subjektu Predplatiteľa a/alebo Kupujúceho, a musí umožňovať voľné vloženie objednaného periodika. Schránka musí svojimi rozmermi, umiestnením alebo konštrukciou umožňovať vloženie predplateného magazínu Forbes a/alebo iného produktu tak, aby nedošlo k jeho mechanickému poškodeniu alebo poškodeniu vplyvom počasia a aby bol chránený pred odcudzením nepovolanou osobou. V opačnom prípade nesie Predplatiteľ výlučnú zodpovednosť za prípadné nedoručenie, poškodenie alebo odcudzenie doručovaného magazínu Forbes a/alebo iného produktu.
9.5. Vydavateľ nezodpovedá za nedoručenie objednávky, ak Predplatiteľ a/alebo Kupujúci neoznámil zmenu doručovacej adresy podľa bodu 4.2. týchto Obchodných podmienok, a nie je povinný opätovne zaslať výtlačok magazínu Forbes a/alebo iného produktu a/alebo objednávku, ak sa výtlačok magazínu Forbes a/alebo iného produktu a/alebo objednávka vráti ako „adresát neznámy“. To neplatí, ak Predplatiteľ a/alebo Kupujúci osobitne požiada o opätovné doručenie magazínu Forbes a/alebo iného produktu spolu s uvedením správnej doručovacej adresy a zároveň Poskytovateľovi uhradí náklady spojené s opätovným doručením magazínu Forbes a/alebo iného produktu. V takom prípade Poskytovateľ vykoná ďalší pokus o doručenie magazínu Forbes a/alebo iného produktu až po pripísaní úhrady nákladov spojených s doručením magazínu Forbes a/alebo iného produktu na jeho bankový účet uvedený v bode 1.1. týchto Obchodných podmienok. Výšku nákladov spojených s opätovným doručením objednávky oznámi Poskytovateľ Predplatiteľovi alebo Kupujúcemu v reakcii na jeho žiadosť o opätovné doručenie objednávky.
9.6. V prípade oprávnenej reklamácie (dodržanie ustanovení bodu 8.1.) Poskytovateľ:
• 9.6.1. Prostredníctvom Distribútora dodatočne doručí Predplatiteľovi v najbližšom možnom termíne všetky reklamované výtlačky magazínu Forbes Slovensko a/alebo iných produktov Poskytovateľa,
• 9.6.2. na požiadanie, resp. ak doposlanie nebude možné, vráti Poskytovateľ Predplatiteľovi a/alebo Kupujúcemu pomernú časť uhradenej ceny za predplatné alebo kúpu produktu,
• 9.6.3. poskytne Predplatiteľovi náhradu v podobne predĺženia doby poskytovania produktov, ak dôjde k výpadku systému a poskytovanie Digitálnych služieb bude prerušené na viac ako 48 po sebe nasledujúcich hodín o dobu výpadku.
9.7. Pokiaľ Predplatiteľ a/alebo Kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým Poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že Poskytovateľ porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu. Ak Poskytovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, Predplatiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Poskytovateľom je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27 alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na webovej stránke http://www.mhsr.sk); Predplatiteľ ako spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Predplatiteľ ako spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
10. Zrušenie predplatného
10.1. Predplatné produktu môže písomne vypovedať ktorákoľvek zmluvná strana z akéhokoľvek dôvodu alebo bez udania dôvodu v prípade, že ide o nasledujúce typy predplatného produktov, ktoré sú uvedené na stránke Vydavateľa: Pre mňa, Darčekové predplatné, Študentské predplatné. V prípade typu predplatného „Biznis predplatné“ nie je možné toto predplatné produktu zrušiť ani preniesť na inú osobu. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci môže vypovedať predplatné ku koncu príslušného fakturačného obdobia s výpovednou lehotou do konca príslušného fakturačného obdobia, a to doručením písomnej výpovede Vydavateľovi poštou na adresu jeho sídla podľa bodu 1.1., emailom na jeho emailovú adresu [email protected] alebo telefonicky na mobilnom telefónnom čísle +421 918 906 261. Výpoveď z predplatného musí byť doručená druhej zmluvnej strane najneskôr 15 kalendárnych dní pred uplynutím fakturačného obdobia. Predplatné produktu zaniká posledným dňom príslušného fakturačného obdobia.
10.2. Predplatné produktu zaniká aj vtedy, keď predplatné produktu na ďalšie fakturačné obdobie nebolo Predplatiteľom a/alebo Kupujúcim zaplatené do uplynutia predplateného obdobia.
10.3. Predplatné, na ktoré bola Predplatiteľovi a/alebo Kupujúcemu poskytnutá zľava, darček alebo iný bonus, môže byť zrušené vždy najskôr k poslednému dňu fakturačného obdobia.
10.4. Pri objednávke predplatného na Digitálne služby Poskytovateľ poučuje Predplatiteľa o tom, že začatím poskytovania Digitálnych služieb Predplatiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy o predplatnom a za týmto účelom si Poskytovateľ od Predplatiteľa vyžiada výslovný súhlas so začatím poskytovania Digitálnych služieb pred prípadným uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy o predplatnom.
Časť II.
Iné produkty vydavateľstva
11. Objednávkach iných produktov Vydavateľa – uzatvorenie Kúpnej zmluvy
11.1. Elektronická objednávka produktu Poskytovateľa, t.j. napríklad knihy, uskutočnená formou vyplneného objednávkového formulára („Objednávka“) na webovej stránke Poskytovateľa a jej potvrdením („Objednať s povinnosťou platby“) je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho. Kúpna cena sa považuje za uhradenú dňom pripísania peňažných prostriedkov na účet Poskytovateľa.
11.2. K akceptácii objednávky produktov zo strany Poskytovateľa, a teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, dochádza na základe elektronického potvrdenia prijatia objednávky.
11.3. Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy sa rozumie rovnako zaslanie cenovej ponuky vyhotovenej Poskytovateľom na základe telefonickej alebo emailovej objednávky Kupujúceho. Pri telefonickom návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy je Poskytovateľ povinný na začiatku každého rozhovoru Kupujúcemu oznámiť svoje identifikačné údaje, zámer telefonickej komunikácie, cenu a informovať Kupujúceho o jeho povinnosti zaplatiť dohodnutú cenu. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza v tomto prípade elektronickým alebo ústnym potvrdením cenovej ponuky Kupujúcim.
11.4. V prípade objednávky prostredníctvom objednávkového formulára na webovej stránke Poskytovateľa je Kupujúci povinný zaplatiť kúpnu cenu uvedenú v objednávke. Kúpna cena tovaru nezahŕňa poštovné (ak nie je uvedené inak), ktoré bude Kupujúcemu účtované osobitne v objednávkovom formulári podľa spôsobu doručenia tovaru do miesta dodania, ktoré si Kupujúci zvolil.
11.5. Kúpnu cenu je možné uhradiť elektronickou platbou kartou alebo bankovým prevodom, pričom platia rovnaké podmienky ako v článku 7.
11.6. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov Poskytovateľa a Kupujúceho.
12. Dodanie produktov Vydavateľa
12.1. Poskytovateľ je povinný dodať produkty Kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite.
12.2. Poskytovateľ spracúva všetky prijaté objednávky v poradí, v akom sú mu doručované. Dodacia lehota na objednaný Produkt je 5 pracovných dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.
12.3. V prípade výnimočnej situácie, napríklad vypredanie nákladu daného titulu magazínu Forbes a/alebo iného produktu, Vydavateľ bude Kupujúceho informovať emailom o plánovanom termíne nasledovného vydania a o predĺžení termínu dodania. Kupujúci má vtedy právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. V prípade už uhradenej kúpnej ceny budú finančné prostriedky vrátené do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia odstúpenia na Kupujúcim určený bankový účet.
12.4. Termín dodania titulov magazínu Forbes a/alebo iného produktu, ktoré sú v predpredaji na stránke Vydavateľa a ešte neboli vydané, sú orientačné. Expedované budú do 5 pracovných dní po vydaní daného titulu magazínu Forbes a/alebo iného produktu. Termín vydania je publikovaný na webovej stránke Poskytovateľa.
12.5. Ak Vydavateľ nemôže Kupujúcemu objednaný produkt dodať, a to napriek skutočnosti, že došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, je povinný o tom bezodkladne informovať Kupujúceho emailom a Kupujúceho informovať o jeho práve odstúpiť od Kúpnej zmluvy s tým, že do 14 kalendárnych dní mu vráti zaplatenú kúpnu cenu za produkt, ak sa zmluvné strany nedohodnú na náhradnom plnení. Vrátením zaplatenej kúpnej ceny zmluvný vzťah medzi Vydavateľom a Kupujúcim automaticky zaniká.
12.6. Miestom dodania objednaného produktu je doručovacia adresa uvedená Kupujúcim v objednávke.
12.7. Dodanie produktu predávajúci uskutoční prostredníctvom Distribútora alebo iných zásielkových spoločností.
12.8. Prepravovaný produkt musí byť dobre a bezpečne zabalený. Kupujúci svojím prebratím potvrdzuje okrem dodania aj skutočnosť, že obal nebol porušený a produkt bol dodaný kompletne a v poriadku v zmysle objednávky.
12.9. Faktúra je Kupujúcemu dodaná prostredníctvom emailu a v jeho Konte na webovej stránke Poskytovateľa.
13. Odstúpenie Kupujúceho od Kúpnej zmluvy
13.1. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade a spôsobom upraveným v občianskom zákonníku a zákone o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. Kupujúci má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme produkt.
13.2. Pri uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy je Kupujúci povinný informovať o svojom rozhodnutí odstúpiť od kúpnej zmluvy Poskytovateľa jednoznačným vyhlásením, a to emailom na emailovú adresu Poskytovateľa [email protected] s predmetom „Odstúpenie od kúpnej zmluvy“. Formulár pre vrátenie tovaru je možné stiahnuť na nasledujúcom odkaze: Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
13.3. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak Kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy, teda najneskôr v 14. deň, odkedy lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy začala plynúť.
13.4. Po odstúpení od kúpnej zmluvy vráti Poskytovateľ Kupujúcemu všetky platby, ktoré uhradil Kupujúci v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru Kupujúcemu. Platby budú Kupujúcemu vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa prijatia oznámenia odstúpenia od Kúpnej zmluvy v prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy pred dodaním objednaného produktu. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, akým bola uhradená kúpna cena, ak Kupujúci nežiada o iný spôsob vrátenia platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
13.5. Prijatá platba za zakúpený a doručený produkt bude Kupujúcemu vrátená až po doručení vráteného produktu späť na adresu Poskytovateľa.
13.6. V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy je Kupujúci povinný zaslať tovar späť alebo ho priniesť na adresu Poskytovateľa uvedenú v bode 1.1. týchto Obchodných podmienok, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. Tovar je potrebné zaslať na adresu Poskytovateľa formou doporučenej zásielky alebo zásielkovou spoločnosťou či doručiť osobne. Vydavateľ nepreberá vrátený produkt prostredníctvom dobierkovej služby.
13.7. Pre odstúpenie od zmluvy zo strany Kupujúceho, ktorý je podnikateľským subjektom, sa uplatňujú zákonné podmienky upravené v obchodnom zákonníku.
13.8. Kupujúci môže bez peňažnej sankcie stornovať výlučne objednávku uskutočnenú prostredníctvom objednávkového formulára „Objednávka“, a to do 24 hodín odo dňa zadania platobného príkazu na zaplatenie kúpnej ceny, najneskôr však pred pripísaním kúpnej ceny na účet Poskytovateľa a zároveň je povinný o uvedenej skutočnosti emailom na emailovú adresu Poskytovateľa [email protected] upovedomiť Poskytovateľa. Poskytovateľ sa zaväzuje do 14 kalendárnych dní vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, ak došlo k jej pripísaniu na účet Poskytovateľa.
13.9. Kontaktné údaje poskytovateľa pre prípad odstúpenia od Kúpnej zmluvy sú nasledovné:
Doručovacia adresa rovnako ako v bode 1.1. týchto Obchodných podmienok:
Barecz & Conrad Media, s.r.o.
Jarabinková 8A
Bratislava
PSČ 821 09,
Telefónne číslo: +421905 845 367,
Email: [email protected]
14. Reklamácia produktov Poskytovateľa
14.1. Poskytovateľ poskytuje záruku na dodané produkty v súlade s príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia produktu zo strany Kupujúceho.
14.2. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim.
14.3. V prípade vrátenia produktu s vadou, ktorá vyšla najavo až po jeho prevzatí a ktorá nebola zrejmá a zistiteľná pri bežnej kontrole pri prevzatí a nebola zapríčinená používaním produktu, má Kupujúci nárok na vrátenie kúpnej ceny alebo po dohode zmluvných strán môže byť produkt s vadou nahradený novým produktom bez vád.
14.4. Poškodený alebo chybný tovar musí byť vrátený naspäť na adresu Poskytovateľa uvedenú v bode 1.1. a rovnako 12.9. týchto Obchodných podmienok: Barecz & Conrad Media, s.r.o., Bratislava, Jarabinková 8A, PSČ 821 09, Telefónne číslo: +421905 845 367, Email: [email protected].
Spolu s reklamovaným produktom je Kupujúci povinný odoslať, príp. odovzdať tiež doklad o kúpe reklamovaného produktu, opísať dôvod reklamácie ako aj vyplniť reklamačný formulár, kde o.i. opíše dôvod reklamácie. V opise dôvodu reklamácie je Kupujúci povinný určito a zrozumiteľne vymedziť reklamované skutočnosti, práva, ktoré si voči Poskytovateľovi zo zodpovednosti za vady uplatňuje, uviesť číslo účtu na účely prípadného vrátenia platby, emailovú adresu alebo inú (poštovú) adresu na účely komunikácie, prípadne tiež telefonický kontakt.
14.5. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu na produkt bezodkladne potom, ako sa o vade produktu dozvedel, a to zaslaním elektronickej reklamácie na emailovú adresu Poskytovateľa [email protected] alebo doručením reklamácie poštou na adresu Poskytovateľa. V oboch prípadoch je Kupujúci povinný priložiť do komunikácie vyplnený formulár, ktorý bude obsahovať všetky náležitosti podľa bodu 13.4.
14.6. Poskytovateľ je povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie bezodkladne po jej prijatí. Poskytovateľ je povinný vybaviť reklamáciu a Kupujúceho elektronicky informovať o výsledku vybavenia reklamácie bezodkladne po obdržaní/prijatí písomnej reklamácie, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
14.7. Postupy upravené v tomto článku sa primerane vzťahujú aj na podanie sťažnosti alebo podnetu zo strany Kupujúceho.
15. Ustanovenia o ochrane osobných údajov
15.1. Poskytovateľ zabezpečuje ochranu osobných údajov Kupujúceho a/alebo Predplatiteľa. Osobné údaje Kupujúceho a/alebo Predplatiteľa sú dôverné a spracúvané za účelom splnenia si zmluvných povinností vyplývajúcich zo zmluvy o predplatnom a/alebo kúpnej zmluvy a za účelom zasielania obchodných informácií.
15.2. Vyplnením a odoslaním objednávky Predplatiteľ a/alebo Kupujúci poskytuje Poskytovateľovi svoje osobné údaje, ktoré je Poskytovateľ oprávnený spracúvať v zmysle zákona č. 18/2018 Zákon o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, a to:
15.2.1. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie zmluvy o predplatnom, ktorej zmluvnou stranou je predplatiteľ a kúpnej zmluvy, kde kúpnou stranou je Kupujúci;
15.2.2. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná;
15.2.3. spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov Poskytovateľa alebo tretej strany.
15.3. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje uvádzať správne, úplne, pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať Poskytovateľa o ich zmene.
15.4. Predplatiteľ a/ alebo Kupujúci súhlasí s ukladaním tzv. cookies v jeho počítači. Cookies sú malé súbory slúžiace Poskytovateľovi a zadávateľom reklamy zobrazovanej na webovej stránke k rozpoznaniu počítača Používateľa pri jeho komunikácii s webovou stránkou a k následnému využitiu niektorých funkcií webovej stránky. Viac o cookies a o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Ochrana osobných údajov.
16. Marketingové akcie
16.1. Marketingovými akciami sa rozumie akcia Poskytovateľa, v rámci ktorej ponúka a poskytuje zvláštne plnenia (darčeky, zľavy alebo iné benefity špecifikované v podmienkach marketingovej akcie) (ďalej len „zvláštne plnenie“) pre prípad, že bude v rámci akcie uzatvorená zmluva o predplatnom. Nárok na zvláštne plnenie je iba v prípade úhrady celej sumy predplatného produktu za stanovené obdobie.
16.2. Marketingové akcie a zľavy sú platné iba pre územie Slovenskej republiky.
16.3. Povinnosť Poskytovateľa dodať zvláštne plnenia zaniká v prípade, keď Predplatiteľ poruší podmienky stanovené pre konkrétnu akciu alebo pri nedodržaní lehoty splatnosti uvedenej na zálohovej faktúre.
16.4. Zmluvu o predplatnom uzatvorenú v rámci marketingovej akcie nie je možné vypovedať počas uhradenej predplatenej doby a počas nej ani znížiť množstvo odoberaných magazínov Forbes a/alebo iného produktu. Ustanovenie bodu 9.4. týchto Obchodných podmienok sa použije primerane.
16.5. Zvláštne plnenie bude vždy odosielané na fakturačnú adresu Predplatiteľa a/alebo Kupujúceho, a to aj v prípade, keď príjemcom magazínu Forbes a/alebo iného produktu je osoba odlišná od Predplatiteľa. Zvláštne plnenie bude zasielané prostredníctvom Slovenskej pošty alebo iného doručovateľa. Poskytovateľ zasiela zvláštne plnenia do 30 dní od zaplatenia ceny za predplatné produktu. V prípade, že táto doba bude predĺžená, Poskytovateľ o tomto bude Predplatiteľa informovať emailom alebo telefonicky.
16.6. Pokiaľ sa zvláštne plnenie vráti z adresy Predplatiteľa naspäť Poskytovateľovi ako nedoručené (z dôvodu nevyzdvihnutia zásielky, odmietnutia prevzatia zásielky, odsťahovania alebo neznámeho adresáta a pod.), zvláštne plnenie nebude zasielané znova, ale Predplatiteľ a/alebo Kupujúci si ho môže vyzdvihnúť na adrese Vydavateľa (podľa bodu 1.1.) v lehote 30 dní od márneho pokusu o jeho doručenie. Na žiadosť Predplatiteľa a/alebo Kupujúceho môže byť zvláštne plnenie odoslané znova na náklady Predplatiteľa a/alebo Kupujúceho.
16.7. V prípade, že pri konkrétnej marketingovej akcii darček ako jeden druh zvláštneho plnenia už nie je na sklade a dodávateľ zvláštneho plnenia nie je schopný zabezpečiť rovnaký druh darčeka, Poskytovateľ si vyhradzuje právo zaslať Predplatiteľovi podobný darček v porovnateľnej cene.
16.8. Zvláštne plnenie k zmluve o predplatnom nie je predávaným tovarom, a preto nie je Vydavateľom fakturované. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci berie na vedomie, že vyriešenie reklamácie závisí od dodávateľa zvláštneho plnenia.
17. Záverečné ustanovenia
17.1. Tieto Obchodné podmienky sú účinné pre všetky zmluvy o predplatnom a iných produktoch Poskytovateľa uzatvorené za účinnosti týchto Obchodných podmienok. Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 10.07.2024.
17.2. Objednávka, súhlas, žiadosť, výpoveď, oznámenie alebo akýkoľvek iný právny úkon Predplatiteľa, Kupujúceho, Distribútora alebo Poskytovateľa sa považuje za doručený druhej strane, ak bol uskutočnený na adresu pre doručovanie druhej strany uvedenú v týchto Obchodných podmienkach, objednávke, alebo zálohovej faktúre, resp. na adresu, ktorú príslušná strana naposledy písomne oznámila druhej strane.
17.3. Úkon sa považuje za doručený dňom, v ktorom druhá strana úkon prevzala alebo odmietla prevziať alebo sa uložená zásielka zaslaná na adresu podľa predchádzajúcej vety vrátila späť odosielateľovi ako nedoručená bez ohľadu na dôvod jej nedoručenia.
17.4. Poskytovateľ je oprávnený na základe zmien príslušných právnych predpisov alebo svojej obchodnej politiky alebo vlastným rozhodnutím zmeniť alebo úplne nahradiť tieto Obchodné podmienky. Túto zmenu je poskytovateľ povinný zverejniť na svojej webovej stránke www.forbes.sk spolu s určením jej účinnosti, pričom zverejnenie zabezpečí najneskôr v deň účinnosti.
17.5. V prípade, že Predplatiteľ a/alebo Kupujúci nebude s príslušnou zmenou Obchodných podmienok súhlasiť, je oprávnený vypovedať zmluvu o predplatnom do 10 dní od ich zverejnenia. Zmluva o predplatnom zaniká ku koncu príslušného fakturačného obdobia, v ktorom bol písomný nesúhlas alebo výpoveď zmluvy o predplatnom doručený Distribútorovi alebo Vydavateľovi. Ak Predplatiteľ a/alebo Kupujúci vo vyššie uvedenej lehote neoznámi Poskytovateľovi svoj nesúhlas so zmenou Obchodných podmienok, platí, že so zmenou súhlasí a vzájomné vzťahy Vydavateľa a Predplatiteľa a/alebo Kupujúceho sa odo dňa účinnosti zmeny riadia zmenenými Obchodnými podmienkami.
17.6. Pre Poskytovateľa je odsúhlasenie Obchodných podmienok predpokladom uzatvorenia zmluvy o predplatnom a kúpnej zmluvy.
17.7. Predplatiteľ a/alebo Kupujúci týmto prehlasuje, že sa oboznámil s úplným obsahom Obchodných podmienok, že všetky ustanovenia sú pre neho zrozumiteľné a týmto prehlasuje, že obsah Obchodných podmienok prijíma.