26. apríla 2021

Spolumajiteľ siete elektropredajní Nay Peter Zálešák a nositeľ ocenenia EY podnikateľ za rok 2008 sa počas pandémie opäť aktívnejšie ujal manažovania spoločnosti. Keďže počas korony museli byť na dlhý čas kamenné predajne zatvorené, jeho firmy boli nútené zásadne napredovať v oblasti digitalizácie. Čo sa mu vo svete podnikania najviac osvedčilo?

Okrem slovenských obchodov Nay sa venuje aj sieti Elektro World, ktorú majitelia Nay vlastnia v Česku. „Zákazníci boli donútení začať používať všetky digitálne kanály a budú ich používať aj keď korona skončí. Kto sa neprispôsobí tomuto trendu, ten nemá šancu,“ hovorí pre Forbes.sk Peter Zálešák, ktorý je zároveň predsedom predstavenstva spoločnosti Nay. Firma je však aktívna aj v rozširovaní kamenných pobočiek.

Začiatkom tohto roka firma ohlásila, že do ich portfólia v Česku pribudnú ďalšie predajne. K predajniam Electro World sa rozhodli prikúpili sieť K+B Elektro, ktorá sa stane súčasťou spoločnosti Electro World a počet českých predajní tak narástol z 19 na 40.

Ako ešte v januári uviedli spolumajitelia spoločnosti Peter Zálešák a Ján Tomáš „sieť predajní K+B Elektro, ktorá sa začlení pod novou značkou do siete Electro World, zdvojnásobí počet miest, v ktorých nás český zákazník môže navštíviť“.

Tri dekády v biznise

Peter Zálešák je v biznise ostrieľaným matadorom. Nay na Slovensku pôsobí už 30 rokov. Ocenenie EY podnikateľ roka získal v roku 2008. A čo sa mu v biznise osvedčilo najviac?

Reklama

Je to lekcia, ktorá sa mu vyplatila dlhodobo, a obzvlášť v krízových časoch, akými je aj pandémia. „Ísť za svojím cieľom s nadšením, ktoré kolegovia príjmu za svoje. To je úloha lídrov. Nemenej dôležité je nevzdávať sa a vytrvať, aj keď sa nedarí,“ hovorí Peter Zálešák pre Forbes.sk.

Ako ďalej uviedol, korona výrazne zrýchlila digitalizáciu v Nay. „Všetci sa musíme učiť a meniť procesy rekordne rýchlo.“ Napriek komplikáciám, ktoré korona priniesla všetkým prevádzkovateľom maloobchodných sietí, ktoré museli byť mnoho mesiacov zatvorené, Peter Zálešák očakáva, že ich hospodársky rok (v prípade Nay skončil 31. marca 2021), nebude pre firmu dramaticky nižší ako rok predtým.

Chýbajú zmysluplné dotácie

„Je to najmä vďaka e-commerce, ktorý nahradil stratené tržby predajní. Ziskovosť však z dôvodu zavretých predajní výrazne klesla.“ Presné výsledky za rok 2020/2021 ešte neboli v čase prípravy tohto článku k dispozícii.

Napriek tomu sa firma snažila a snaží svojich ľudí neprepúšťať. Ako však poznamenal Zálešák, celému maloobchodu chýbajú zmysluplné dotácie, ktoré by aspoň sčasti vykompenzovali nútené obmedzenia a zavretie prevádzok.

Tento článok je súčasťou minisérie o víťazoch 15 ročníkov súťaže EY Podnikateľ roka. Cieľom tejto medzinárodnej súťaže, ktorá sa na Slovensku koná od roku 2006, je ukázať verejnosti príklady z prostredia biznisu, ktoré môžu byť vzorom najmä pre začínajúcich podnikateľov.

Pozrite si aj predchádzajúce články o víťazoch súťaže a o tom, ako sa vysporiadali s pandémiou: 

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?