Na základe dopytovania vyše 18 500 respondentov vo veku 15 až 40 rokov vznikol ranking 260 slovenských influencerov a celebrít založený na technike dopytovania CAWI (Computer Assisted Web Interviewing), pri ktorej respondenti vypĺňajú elektronický prieskumný dotazník. Tohtoročný rebríček najvplyvnejších Slovákov vzišiel spomedzi influencerov, ktorí majú na Instagrame a/alebo YouTube a/alebo Facebooku a/alebo TikToku minimálne 45 000 sledujúcich/odberateľov (môže byť aj kombinovane), ktorí nadväzujú komerčné spolupráce s cieľom zarábať peniaze, prípadne majú podľa odborníkov potenciál, aby ich značky oslovili na spoluprácu, a ktorí zároveň majú znalosť vyššiu ako 6 percent.
Súčasť rebríčka netvoria tí známi Slováci, ktorých značky alebo firmy pôsobiace na slovenskom trhu z rôznych dôvodov (napríklad finančných) neoslovujú ako tváre svojich kampaní.
Ranking 20 najvplyvnejších slovenských influencerov bol zostavený na základe viacerých kritérií a v rámci konečného Influence Power Index skóre (IPI skóre) sa vyhodnocuje nielen znalosť influencera, a teda potenciálny zásah, či jeho obľúbenosť alebo prepojenie na značku, ale aj takzvaný influence funnel, čo je meranie toho, nakoľko dokáže ovplyvniť svojich sledujúcich/odberateľov.
Za výsledkami štúdie stojí agentúra GroupM, ktorá na Slovensku zastrešuje mediálne agentúry Wavemaker, EssenceMediacom a Mindshare, pričom sa špecializuje na dáta, technológie a insights potrebné pre marketingovú komunikáciu a mediálne plánovanie. Wavemaker, EssenceMediacom a Mindshare na téme influencer marketingu spolupracujú so spoločnosťami ako Slovak Telekom, SkyShowtime, Slovenská sporiteľňa, Lexus alebo Bolton Group.