Na základe dopytovania vyše 18 000 respondentov vo veku 15 až 40 rokov vznikol ranking 240 slovenských influencerov a celebrít založený na technike dopytovania CAWI (Computer Assisted Web Interviewing), pri ktorej respondenti vypĺňajú elektronický prieskumný dotazník. Tohtoročný rebríček najvplyvnejších Slovákov vzišiel spomedzi influencerov, ktorí majú na Instagrame a/alebo YouTube a/alebo Facebooku minimálne 45 000 followerov/subscriberov (môže byť aj kombinovane) a ktorí zároveň nadväzujú komerčné spolupráce s cieľom zarábať peniaze, prípadne majú podľa odborníkov potenciál, aby ich značky oslovili na spoluprácu.
Súčasť rebríčka netvoria tí známi Slováci, ktorých značky alebo firmy pôsobiace na slovenskom trhu z rôznych dôvodov (napríklad finančných) neoslovujú ako tváre svojich kampaní.
Ranking 20 najvplyvnejších slovenských influencerov bol zostavený na základe viacerých kritérií a v rámci konečného Influence Power Index skóre (IPI skóre) sa vyhodnocuje nielen znalosť influencera, a teda potenciálny zásah, či jeho obľúbenosť alebo prepojenie na značku, ale aj takzvaný influence funnel, čo je meranie toho, nakoľko dokáže ovplyvniť svojich followerov/subscriberov.
Za výsledkami štúdie stojí agentúra GroupM, ktorá na Slovensku zastrešuje mediálne agentúry Wavemaker, MediaCom a Mindshare, pričom sa špecializuje na dáta, technológie a insight potrebné pre marketingovú komunikáciu a mediálne plánovanie. Wavemaker, MediaCom a Mindshare na téme influencer marketingu spolupracujú so značkami ako Beiersdorf, Slovak Telekom, Volkswagen, Procter and Gamble, F & F alebo Unilever.