9. novembra 2020

Keď sa v roku 2017 Eva Brčáková rozhodla pustiť do podnikania, nemienila sa so svojím concept store Lovel usadiť v obývačke. Chcela viac. Preto sa do toho oprela naplno a odvážne, v súlade so známou frázou: „Go big or go home.“ Z ponuky zahraničných a slovenských značiek vyberá produkty, ktoré pôsobia príjemne a majú škandinávsky nádych. 

Aj ju v podnikaní tento rok zaskočila pandémia koronavírusu, no patrí do skupiny tých šťastnejších. Počas prvej vlny zažila dvojtýždňový útlm, objednávky neprichádzali. Postupne sa však všetko začalo vracať do starých koľají. Dnes už jej online obchod funguje tak, ako predtým. 

Kariéru si budovala v oblasti e-shopov

Eve nebola práca nikdy cudzia. Už ako tínedžerka si našla prvú brigádu, v rámci ktorej roznášala letáky do schránok. „Keď som mala 20 rokov, založila som svoj prvý e-shop. Ponúkala som maturitné oznámenia, stužky, poháre, tričká s potlačou. Popri tom a vysokej škole som začala pracovať ešte pre ďalší internetový obchod s hodinkami,“ spomína. Na pleciach toho mala viac než dosť, preto často pracovala od rána do neskorého večera, a aj počas víkendov. 

Detské oblečenie Juuj uspelo z večera do rána. Vo vedení značky sa vystriedali ženy z rodiny

Aj napriek tomu, že nebolo jednoduché všetko skĺbiť, práca ju bavila a napĺňala. Postupom času však dospela k názoru, že svoju energiu viac nemôže deliť na viaceré strany, preto svoj prvý e-shop predala. Tento krok jej umožnil väčšmi sa sústrediť na prácu v internetovom obchode s hodinkami, ktorá ju obohatila v mnohých smeroch. Vtedy ani netušila, že to raz zúročí vo vlastnom biznise. „Prešla som niekoľkými školeniami, napríklad na Google Ads či Google Analytics,“ hovorí. Počas toho obdobia sa vydala a na svet priviedla dvojičky. 

Reklama
Eva sa rozhodla pustiť do podnikania naplno. Foto: archív Evy Brčákovej

Jej podnikateľský príbeh sa nezačal na materskej dovolenke, po nej sa totiž vrátila do pôvodného zamestnania. „Milovala som tú prácu, fascinoval ma marketing,“ vysvetľuje. Postupom času sa jej však zažiadala zmena. Zatúžila budovať niečo vlastné, a priniesť na trh produkty, ktoré neboli v obchode na každom rohu. V septembri 2017 preto založila vlastný online obchod Lovel, v ktorom začala ponúkať detské oblečenie, nábytok aj rôzne dekorácie. 

Dve mamy sa pustili do podnikania. Stavili na detské podkolienky a capačky

Výpoveď v pôvodnom zamestnaní bola pre Evu tou najväčšou výzvou, akej čelila. Musela sa odvážiť urobiť krok do neznáma. „Znamenalo to odísť od pravidelného príjmu a pustiť sa do niečoho, čomu síce úplne veríte, máte pre to vášeň, ste zapálení, ale viete, že minimálne rok nebudete mať výplatu,“ približuje.

Do vlastného podnikania sa rozhodla pustiť naplno, nechcela strácať čas. Preto si v Námestove prenajala priestory a hneď naskladnila časť tovaru. Počiatočné investície odhaduje na desiatky tisíc eur.  

Sama testuje kvalitu produktov

Eva mala na začiatku v portfóliu online obchodu menej než tisíc produktov, momentálne je ich cez 5-tisíc od 30 výrobcov vrátane slovenských, švédskych, dánskych, holandských, poľských či slovinských. Svoju ponuku zostavuje vždy s ohľadom na nevšednosť, dizajn a kvalitu. Zároveň jej ide aj o konzistentnosť, vďaka ktorej produkty vzájomne ladia. Ich výber je precízny, komunikuje s výrobcami, objednáva novinky a testuje ich. „Oblečenie niekoľkokrát operiem, aby som videla, ako materiál reaguje. Pri dekoráciách, nábytku a doplnkoch potrebujem vidieť obal, a aké tie produkty sú,“ upresňuje. 

Duo matiek má látky ako Yves Saint Laurent: Ich oblečenie rastie s deťmi

Ponuku online obchodu Lovel chcela úmyselne zostaviť širšiu, aby sa nezameriavala iba na hračky alebo oblečene. Jej cieľom je, aby zákazníci našli na jednom mieste viacero srdcoviek. Nech už chcú zariadiť detskú izbu alebo svojim ratolestiam vyskladať šatník.

V podnikaní sa snaží so svojimi produktmi oslovovať aj influencerky a blogerky. Momentálne spolupracuje napríklad s Tatianou Židekovou, Luciou Mokráňovou, Silviou Cisárikovou (Sissque) či Alexandrou Mamovou (Double Trouble). „Pri menších mama blogerkách sa mi páči to spojenie sociálnych sieti a blogu, ktorý píšu,“ vraví. Keďže Evu vždy bavil marketing, tak si chcela takéto spolupráce vyskúšať.

V biznise chcela priniesť zákazníkom možnosť nájsť viac srdcoviek na jednom mieste. Foto: archív Evy Brčákovej

Čo sa týka investícií, tie putujú predovšetkým do reklamy a skladových zásob. Naposledy investovala do rozbehu českej verzie svojho e-shopu. Väčšiu sieť zákazníkov má síce na Slovensku, no podľa nej to spôsobuje aj fakt, že v susednej krajine netlačila na reklamu a otvorila málo spoluprác s influencerkami či blogerkami. „Budem sa snažiť, aby sa to minimálne vyrovnalo Slovensku,“ ozrejmuje. 

Mama dvoch detí šije a navrhuje oblečenie pre malých lapajov

V budúcnosti má Eva veľké plány. V prvom rade chce, aby sa z jej e-shopu stal slovenský a českým love brand. Okrem toho by v nasledujúcich mesiacoch rada popracovala aj na vlastných produktoch, ktoré by boli autorským rozšírením ponuky. Zároveň by sa v priebehu ďalších rokov chcela dostať na iné zahraničné trhy. „Vyžaduje si to analýzu, aby to nebolo len také strieľanie do prázdna, ale zatiaľ mám predstavu o tom, že by to bol po slovenskom a českom trhu maďarský,“ dopĺňa.  

V online obchode Lovel sú v ponuke hračky, oblečenie, nábytok aj dekorácie či doplnky. Foto: archív Evy Brčákovej

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?