15. marca 2018

Miroslava Darilová a Michaela Poliaková stoja za značkou KaiKai, ktorá je venovaná bábätkám a deťom. Obe sú matkami, a preto veľmi dobre vedia, aká dôležitá je pri týchto odevoch kvalita.

Okrem toho, že je ich oblečenie štýlové, snažia sa o to, aby deťom vydržalo čo najdlhšie a nejaký ten rok s nimi aj rástlo. Svoje kolekcie navrhuje dvojica v Bratislave, časť výroby síce ostáva na Slovensku, no väčšina prebieha až v ďalekom Portugalsku.

Mama dvoch detí šije a navrhuje oblečenie pre malých lapajov

Prepracovali sa aj k dodávateľom, ktorí vyrábajú kvalitné látky pre európske módne značky ako Yves Saint Laurent, Vivienne Westwood či Maison Martin Margiela.

Navrhovali len pre pár známych

Tri roky spätne pracovali Miroslava a Michaela pre značku Buffet clothing, ktorá v tom čase rozbiehala výrobu svojich vecí v Portugalsku. Obe už boli matkami a mali chuť a aj nápady venovať sa práve detskej móde. Prvý výlet do mesta Porto ich inšpiroval a vďaka tomu začali s prácou na svojej vlastnej kolekcii.

Reklama

Dospelej pouličnej móde dali detské veľkosti. Nechali si aj čiernu farbu

Ako uviedla Miroslava Darilová pre Forbes.sk, značka pre ktorú pracovali vždy používala kvalitné látky, z ktorých dvojica občas niečo ušila aj pre vlastné deti. Priatelia a zákazníci Buffet clothingu, ktorým sa páčila estetická stránka a kvalita ich vecí, sa postupne tiež stali rodičmi a také isté odevy hľadali aj pre svoje deti. Mali byť originálne a pekné. Miroslava a Michaela teda občas niečo pripravili na objednávku pre pár svojich známych. V tých momentoch sa začala rodiť idea detskej módy a vlastnej značky.

Oblečenie by malo vydržať deťom viac sezón. Foto: Katarina Bell Photography

Prvou vecou, ktorú mali pripraviť, bol teplý dlhý kabát. Základné parametre tohto kúsku boli, aby sa jednoducho obliekal, neobmedzoval dieťa pri hre a ideálne vydržal viac, než len jednu zimnú sezónu. „Nakoniec z toho bola po kolená dlhá vlnená vesta s kapucňou, ktorá sa dá nosiť viac menej od jesene až do jari a dieťa ju vynosí viac ako dva roky,“ hovorí Miroslava.

Za vizuálnou stránkou hľadajte českého ilustrátora

Esenciálne sú pre značku KaiKai kvalita a výroba vo férových podmienkach. Dvojica matiek nechce, aby ich produkty predstavovali len akési ďalšie kúsky „rýchlej módy“. Ide im o poctivé produkty, v ktorých sa deti budú cítiť pohodlne a s radosťou si ich oblečú. „Je to podobný princíp ako s jedlom. Keď pre naše deti varíme, tiež sa snažíme o to, aby sme jedlo pripravovali z kvalitných surovín. S oblečením je to to isté,“ hovorí Miroslava.

Deti sa podľa dvojice musia v oblečení cítiť dobre. Foto: Katarina Bell Photography

Dvojica matiek má pri značke na starosti všetky úkony súvisiace s jej fungovaním, či už ide o navrhovanie strihov, výber látok, predaj či aktivitu na sociálnych sieťach. Vizuálnu identitu značky KaiKai zase vytvoril český ilustrátor Patrik Antczak, autor knihy Alfabeta, za ktorú získal ocenenie Zlatá stuha, pre najlepších českých autorov, prekladateľov a ilustrátorov kníh pre deti a mládež. Čo sa týka produkcie a komunikácie s výrobou, šikovnému duu pomáha Michal Darila z Buffet clothingu.

Inšpiráciou pre výrobky tejto značky sú deti a ich aktívne trávenie voľného času. „Od začiatku bolo našou ambíciou vyrábať a navrhovať produkty, ktoré znesú veľkú záťaž a nestratia svoje vlastnosti častým používaním, aby ich mohol ešte „podediť“ napríklad mladší súrodenec,“ uvádza Miroslava.

V biznise sú kľúčové vzťahy

Produkty značky KaiKai sú navrhnuté na Slovensku a starostlivo vyrobené v Európe. Dvojica pri tvorbe využíva know-how, ktorý si priniesla z Buffet clothingu. Kolekcie navrhujú v Bratislave, kde ostáva aj časť výroby, no jej väčšina sa následne presúva až do Portugalska. Každá dielňa s ktorou duo spolupracuje sa špecializuje na iný typ odevov.

„Všetkých dodávateľov priadzí a látok, farbiarov, tlačiarov, krajčírov a všetkých ostatných, ktorí sú súčasťou výrobného procesu nášho produktu, poznáme osobne. Tie vzťahy sú kľúčové. Ku každej kolekcii si pozývame na spoluprácu vždy nových ľudí, či už sú to ilustrátori, grafici alebo fotografi,“ hovorí Miroslava.

Značka si potrpí na kvalitu. Foto: Katarina Bell Photography

Pri výbere materiálov nejde značke KaiKai len o to, aby kolekcii dominovali prírodné materiály ako vlna či bavlna. Dôležitá je kvalita vyhotovenia každej látky, s ktorou dvojica pracuje. Ako ďalej pre Forbes.sk uviedli podnikateľky, chcú, aby boli ich detské odevy pružné, aby nevybledli a nestratili tvar po dvoch praniach.

Postupne sa tak šikovná dvojica prepracovala aj k dodávateľom, ktorí vyrábajú látky pre známe európske značky ako Yves Saint Laurent, Acne, Vivienne Westwood, Maison Martin Margiela či Off- White. Od nich majú aktuálne na pracovisku zmesi ako bavlna/tencel či bavlna/kašmír, ktoré chcú použiť pri ďalšej kolekcii.

KaiKai je oblečenie na viac než len jednu sezónu. Foto: Katarina Bell Photography

Svoje produkty predáva dvojica na vlastnej webovej stránke ale nachádza sa aj v stálej ponuke obchodu Alice and Alice. „Na Slovensku sa zúčastňujeme pravidelne na Dobrom Trhu v Bratislave a nevynecháme ani Kid.Shop.Up, predajnú výstavu súčasného detského dizajnu, kde plánujeme odprezentovať našu kolekciu na jar/leto 2018,“ hovorí Miroslava.

Na záver dodáva, že ak sa žena stane matkou, tak to určite neznamená, že sa jej ambície začnú točiť len okolo detí, ale práve naopak. Je príjemné keď sa okrem zabehnutého rodinného stereotypu môžu obe venovať práci, ktorá ich baví a napĺňa.

Hlavná foto: Katarina Bell Photography