Biznis už nie je o dvoch sestrách, ale o dvoch partneroch. Prírodnú vegánsku kozmetiku 2SIS cosmetics sme predstavili v januári 2018, odvtedy sa však mnohé zmenilo. Martina Horváthová totiž dnes podniká so svojím priateľom Marekom Karcolom. Spolu stoja za rebrandovanou značkou Two Cosmetics. Prezradili nám, čo je u nich nové.
Zmeny v rámci pôvodnej značky sa začali diať v apríli 2018. „Neprišlo to len tak zo dňa na deň. Predchádzali tomu určité udalosti,“ vraví Martina, ktorá odvtedy nevedie biznis so sestrou. Na otázku, ako v tom čase videla budúcnosť tohto podnikania, odpovedá slovami: „Vedela som, že budeme bez väčších problémov fungovať aj bez nej. V podstate sme tak už nejaký čas fungovali. Chuť pokračovať bola veľká, pretože sme robili to, čo nás napĺňalo a chceme to robiť naďalej. Je to taký sen.“
Do biznisu sa následne s Martinou naplno pustil jej priateľ Marek. Dvojica sa spoznala krátko po založení spoločnosti. Práve on sestrám s mnohým na začiatku pomáhal. „Síce nefiguroval vo firme ako spoločník, ale stále s nami spolupracoval,“ vysvetľuje Martina. Preto rozhodnutie, že budú v biznise pokračovať spoločne ako pár, bolo prirodzené. Zhodujú sa na tom, že sú dobrý tím, vzájomne sa podporujú a idú za jedným cieľom.
Two Cosmetics je nová tvár 2SIS cosmetics
Z 2SIS cosmetics sa teda stalo Two Cosmetics, a celá značka prešla rebrandingom a redizajnom. Keď sa pýtame, či zvažovali kompletnú zmenu názvu, tak Marek odpovedá: „Premýšľali sme o tom. Po konzultácii s ďalšími ľuďmi sme sa však rozhodli časť názvu ponechať. Predsa len bolo jednoduchšie aj rýchlejšie zapamätateľné pre zákazníkov, že 2SIS je stále Two, len už nie o dvoch sestrách, ale partneroch.“
Dvojica chcela nový dizajn pre svoje produkty. Taký, ktorý by ľudí na prvý pohľad zaujal, no nebol by prehnaný. Foto: archív respondentov
Dvojka v novom názve podľa Martiny a Mareka tiež odkazuje na spoluprácu, ktorá je základom ich podnikania, a rovnako i vzťahov s odberateľmi. „Výzvou bolo rozhodnúť sa, čo ďalej so značkou robiť, a akým smerom posunúť jej vizuálnu stránku,“ hovorí Marek otvorene. S pôvodným dizajnom viac spokojní neboli, produktom Two Cosmetics chceli dať jednoduchší, modernejší a dospelejší vizuál.
Za novou tvárou ich značky stojí grafický dizajnér Tomáš Ábel zo Stories agency. Martina vraví, že sami mali predstavu, ktorú však nevedeli zhmotniť, preto si na pomoc zavolali odborníka. Na tento proces sa spätne pozerá ako na pôrod: „Dlhé mesiace sme sa s tým trápili. Návrhov boli desiatky.“ Jej slová dopĺňa Marek, podľa ktorého sa i pohľad Tomáša na Two Cosmetics počas spolupráce menil. A tomu chcel skrátka prispôsobiť aj nový dizajn.
Martina s Marekom uviedli na trh i novú pleťovú kozmetiku. Foto: archív respondentov
O zmene názvu na Two Cosmetics informovali aj zákazníkov a followerov, ktorí ich sledujú na sociálnych sieťach. Na začiatku roka 2019 si Martina s Marekom založili profil na platforme YouTube a vydali video, v ktorom celú situáciu ozrejmili. „Nemuseli sme, no chceli sme. Je to taká naša filozofia. Chceme byť transparentní a nechceme sa hrať na niečo, čo nie sme,“ dodáva Martina. Investície do nového dizajnu značky odhadujú zruba na 20-tisíc eur.
Dostali sa do regálov obchodných sietí
S novou tvárou predstavila značka verejnosti i niekoľko nových produktov. Od nášho posledného rozhovoru u nich pribudla napríklad citrusová kolekcia Lemonade. Začiatkom tohto leta taktiež uviedli na trh dlhoočakávanú kolekciu produktov pleťovej starostlivosti, v ktorej majú niekoľko pleťových krémov, olejov, hydrolátov či nočné regeneračné sérum. „Pôvodnú ponuku sme ponechali. Akurát sme niektoré receptúry vylepšili. U väčšiny produktov ostala kvalita nezmenená, v prípade niektorých sme kvalitu ešte zvýšili,“ konštatuje Martina.
Duo plánuje otvoriť novú výrobu. Tá bude sústredená opäť pri Senci. Foto: archív respondentov
Na fungovaní značky Two Cosmetics, ktorá dosiahla podľa portálu Finstat v roku 2018 tržby vo výške viac ako 156-tisíc eur, sa podieľajú najmä sami. Majú ale niekoľko externých spolupracovníkov, ktorí sa im starajú o grafiku a online marketing. „Momentálne pripravujeme nové výrobné priestory, ktoré budú opäť sústredené pri Senci,“ vraví Martina. Do nich by chceli po novom roku, až im priestory schvália príslušné orgány, prijať minimálne jedného, prípadne dvoch zamestnancov.
Produkty Two Cosmetics majú v ponuke rôzni malí lokálni predajcovia, ktorí sa zameriavajú na prírodnú kozmetiku, no medzičasom sa Martine a Marekovi podarilo dostať i do regálov väčších obchodných sietí. Medzi ne patrí DM Drogerie markt, Kaufland či predajne potravín Kraj.
A koľko produktov v priemere mesačne predajú? „Keď ide o malých predajcov, tak to počítame v stovkách. Ak do toho pridáme aj siete, tak to je už v tisíckach,“ ráta Marek.
Expandovať by chceli do Ázie
Dvojica sa prostredníctvom Two Cosmetics tiež sústredila na netradičné kolaborácie. Napríklad v spolupráci so značkou Umelohmotné predstavili upcyklované mydelničky. Tie sú vyrobené z plastových obalov, ktoré im vrátili späť zákazníci v rámci ich recyklačného programu. Na svojom eshope ľudí vyzývajú: „Vracajte nám obaly a my budeme usilovne pracovať na tom, aby sme vyrobili ďalšie užitočné upcyklované predmety do vašej kúpeľne.“ Koncept podobných kolaborácií by si radi zachovali, preto pripravujú ďalší projekt, tentokrát s maliarkou Máriou „HULA“ Valenčíkovou.
V Two Cosmetics vyrábajú mydlá, maslá, sprchové gély či želé, šumivky do kúpeľa a oveľa viac. Foto: archív respondentov
V pondelok 16. decembra otvorili tiež svoju prvú kamennú predajňu v Bratislave a v biznise sa chcú sústrediť na ďalší rast. Radi by totiž expandovali do zahraničia, teda mimo Slovenska a Česka. Ktoré trhy ich zaujímajú? „V minulosti sme sa pozerali na okolité trhy, ako Rakúsko a Maďarsko. V tomto roku sme však absolvovali zaujímavé stretnutie s ľuďmi, ktorí sa zaoberajú exportom európskych produktov do ázijských krajín,“ približuje Marek. Spoluprácu síce ešte nenaštartovali, no majitelia Two Cosmetics veria, že sa v roku 2020 rozbehne a im sa podarí vyviezť svoje produkty do tejto časti sveta.
„Tiež by sme sa chceli angažovať v otázkach pomoci. V priebehu budúceho roka začneme aktívnejšie pracovať na vyhľadávaní organizácií, ktoré budeme môcť finančne alebo materiálne podporiť,“ dopĺňa Marek. I tento rok pred Vianocami si vymysleli vlastný dobročinný projekt. Medzi ich najpredávanejšie produkty patria ručne šité odličovacie tampóny. Pri ich výrobe ale vzniká drobný odpad v podobe odrezkov z použitých materiálov. Tie celú dobu Martina s Marekom zbierali, a teraz ich plánujú použiť ako výplň do pelechov pre psy a mačky, ktoré darujú útulkom.
Našli ste chybu? Napíšte nám na [email protected]