22. januára 2018

Kristína Šedivá sa rozhodla organizovať eventy, na ktoré nezabudnete. Či už ide o svadbu, na ktorej budú dinosaury alebo večierok v štýle argentínskych telenoviel. V tomto biznise, kde všetci ponúkajú výber z „eventového katalógu“, je jej agentúra Veryberry svetlou výnimkou – klienta najprv spozná, pochopí, ušije mu event na mieru a ešte príde aj s prekvapením na záver.

Kristína Šedivá (vpravo), majiteľka agentúry Veryberry, spolu s kolegyňou Petrou (vľavo).  Foto: Welin Nagyová

Odmalička bola organizátorka, rodičia ju volali „vedúca“. Pre spolužiakov usporadúvala narodeninové oslavy aj stužkové. Na vysokej škole sa spolu s partiou spolužiakov pustila do príprav tematických večierkov, ktoré boli iné ako tie tradičné. „Raz sme spravili fiestu na štýl argentínskych telenoviel, natočili sme vlastné video pozvánky, predabovali sme Nataliu Oreiro. Inokedy sme namiesto halloweenskeho večierku zorganizovali Gaga Monster Party a v tombole sme rozdávali klobásky,“ opisuje so smiechom Kristína Šedivá.

Už počas vysokej školy tak mali s partiou dostatok skúseností na to, aby rozbehli vlastnú eventovú agentúru Veryberry.

Mladá Slovenka vyrába svadobné šperky.
A predáva ich najmä do sveta

„Keď sme vyšli zo školy, boli sme tak trocha naivní, nevedeli sme, koľko čo trvá, koľko čo stojí. No to sa človek naučí. Čo sa naučiť nedá, je kreativita,“ hovorí a jedným dychom dodáva: „Myslím, že nám veľmi pomohlo to, že sme nemali žiadne mantinely. Nikto nám nestihol zlámať krídla.“

Reklama

Firma má dnes štyri roky a aj keď z pôvodných troch zakladateľov zostala Kristína Šedivá sama, podarilo sa jej vybudovať značku, od ktorej sa klienti naučili očakávať nečakané.

„Od nás nedostanete katalóg, z ktorého si vyberiete štýl a farbu, ale všetko funguje na základe osobných stretnutí. Dokážeme zhmotniť to, čo ľudia chcú, pretransformovať ich túžby do reality. Niekto môže iba vedieť, že chce mať originálnu svadbu a pokiaľ nám dôveruje, nechá to celé na nás,“ opisuje a dodáva, že je pre ňu dôležité, aby si Veryberry vyberali ľudia práve kvôli tejto pridanej hodnote.

Na stoly svadobčanov pokojne poukladajú aj plastové dinosaury. Bezdôvodne. Foto: Martin Šveda

Na konte majú viacero nevšedných okamihov. Na jednu zo svadieb umiestnili tyrkysové plastové dinosaury a spolu s nimi na stoly poukladali kelové hlavy. „Ľudia za nami chodili a pýtali sa: Prečo sú na svadbe dinosaury? A my sme im odpovedali otázkou: A prečo sú tu kelové hlavy? Nemá to dôvod. Pokiaľ môže byť na svadbe jedno, tak pokojne aj druhé – sú to uletené maličkosti, ktoré robia atmosféru,“ smeje sa pri pohľade späť. Taktiež to splnilo „zadanie“, ktoré od snúbencov dostali – vyvolať práve začudovanie u hostí.

Čo vymysleli na dnes?
Manželia z mlyna pod Tatrami ponúkajú gastrozážitky

Kelové hlavy boli pritom použité ako svietniky. „Mám rada, keď ľudia s konceptom pracujú. Družičky si napríklad hlavy rozobrali a s kelovými listami pózovali ako s klobúkmi.“

Najradšej má, keď ľudia s netradičnými konceptami pracujú, ako to urobili vynaliezavé družičky s kelovými hlavami. Foto: Martin Šveda

Keď organizovali svadbu snúbencom, ktorí sa chceli cítiť „ako v lese“, pripravili unikátnu atmosféru: nad hlavami hostí viselo papradie, menovky na stoloch boli v tvare zvieratiek a výzdobe dominovali pozlátené sviečky a zelené listy eukalyptu. Inokedy „prepašovali“ neveste do svadobnej kytice zlatého jednorožca.

„Na mojej svadbe bol napríklad aj experimentálny bar, kde sa nápoje nalievali do chemického skla, cez rôzne skúmavky a kadičky. Nikto nevedel, aký drink dostane, iba ste barmanovi povedali, či máte radšej sladké alebo horké. Niekedy ste do toho dostali aj suchý ľad – z drinku sa vám potom dymilo,“ dodáva Kristína Šedivá, ktorá iba minulý rok skončila doktorandské štúdium na Katedre marketingovej komunikácie Univerzity Komenského.

Slovenka Dajana Rodriguez išla s kožou na trh: Jej kabelky sú hitom

Niekedy zvykne nevestám nachystať aj prekvapenia, ktoré im postupne počas večera predstaví. „Najradšej mám, keď nám ľudia dovolia „uletieť si“. Často hovorím klientom, aby si svadbu proste užili, a keď už majú agentúru, nech to nechajú na ňu,“ dodáva mladá podnikateľka.

Občas to však funguje naopak a klienti prekvapia ju samú. Na jeden event dokonca priniesli živú kozu. „Myslím si, že nemala žiadnu pointu, skôr išlo o nejaký čotoje efekt,“ smeje sa nášmu nechápavému pohľadu.

Na vlastnej svadbe prekvapila hostí experimentálnym barom. Foto: Martin Šveda

Napriek tomu, že ľudia ich vnímajú najmä cez organizovanie svadieb s netradičnou atmosférou, ľudia z biznisu ich poznajú ako agentúru, ktorá organizuje aj firemné večierky či teambuildingy. Na konte majú prípravu niekoľkých módnych podujatí, vrátane predstavovaní nových kolekcií retailového reťazca H&M, otváranie prvých pobočiek Starbucksu na Slovensku v obchodných centrách Aupark a Eurovea, či jedného z legendárnych večierkov hostingovej spoločnosti WebSupport. Medzi ich klientov patria aj neziskové organizácie, ako napríklad Transparency International alebo Nadácia Tatra banky.

„Pre mňa je to druh psychohygieny, že dokážem prelínať medzi svadbami a firemnými akciami, medzi neviazanou kreativitou a striktnejšími pravidlami. Snažíme sa nerobiť dvakrát to isté.“

Pripravovali aj otvorenie prvého Starbucksu na Slovensku. Zábery z bratislavského obchodného centra Aupark. Foto: Welin Nagyová

Pri eventoch sa snažia spolupracovať s lokálnymi dodávateľmi a malými prevádzkami v regióne. Na svadby napríklad ľuďom dodávajú aj nanukový stánok od známej prevádzky Marinela, ktorú v Bratislave vedú manželia Vunhuovci. Niekedy však siahnu aj po zahraničných dodávateľoch – najmä v prípade kvetov, ktoré pochádzajú až z burzy v Holandsku, aby pôsobili čo najčerstvejšie a zároveň môžu byť aj lacnejšie.

„Mnoho ľudí má pocit, že agentúra je luxus. No nie je to tak, šetrí to ako peniaze, keďže doplnky berieme často z veľkoskladov, tak aj čas, keďže si nemusíte brať dovolenky, prípadne to riešiť po večeroch,“ hovorí a dodáva, že pre klienta je pridanou hodnotou aj to, že si môže užiť samotnú svadbu alebo event bez toho, aby sa musel starať o servírovanie jedál alebo časový harmonogram.

Čo je najdôležitejšie na práci v tomto biznise? Predovšetkým musíte byť systematický a mať dobrý time manažment. „A taktiež musíte vedieť ľudí usmerniť, racionalizovať. Podujatia ako svadba sú jedinečné, prirodzene sú preto pre ľudí stresujúce. Našou prácou je ich odbremeniť. Často je to dokonca až psychológia,“ hovorí s tým, že pracovný deň pre ňu nikdy nekončí o piatej popoludní. “Avšak, keď potom vidíte šťastné tváre mladomanželov, vidíte, ako si to všetci naokolo užívajú, tak viete, že to stojí za to. Tieto pozitívne emócie mi dokážu spätne doplniť vynaloženú energiu,” dodáva.

Hlavná foto: Lenka Imrichová