6. októbra 2020

Počas uplynulých týždňov nám značky aj jednotlivci opäť predstavili reklamy, ktoré majú reprezentovať ich prácu a naviesť zákazníka, aby nakúpil. Niektorým sa to podarilo na výbornú, iným by radšej marketéri poradili zvoliť odlišný prístup. Pozrite si výber vydarených aj menej vydarených kampaní, ktorý zostavili Vojto Kósa, Head of Creative v agentúre Visibility, a Rudolf Sakač, Graphic designer v agentúre Socialists. Článok vám prinášame v spolupráci s Asociáciou digitálnych marketingových agentúr. 

Isadore – Road is the way of life

Hodnotenie Vojta Kósu

Útrapy cyklistov pochopia zväčša len cyklisti – a keď je „cesta váš život“, presne viete, ako to povedať. Isadore, slovenská značka cyklo oblečenia, ukázala, že dokonale rozumie svojim zákazníkom. Vo svojom novom, vizuálne krásne spracovanom spote sa umne a s vtipom kĺže po momentoch, ktoré každému fanúšikovi cyklistiky pripomenú, prečo ju miluje. Výborná práca, navyše globálne nasadená aj v televízii počas Tour de France, jeden až má chuť presadnúť z horského bicykla na cestný.

Hodnotenie Rudolfa Sakača

Žiadny ľúbivý spot s cyklistom špurtujúcim v krásnej prírode, ako jeden zo zakladateľov značky opísal reklamu, ktorá autentický a nenásilne podporuje produkt. Humorne zobrazené nástrahy, s ktorými sa stretol snáď každý milovník tohto športu, zaujali divákov až v 53 krajinách počas tohto ročníka Tour de France. Vždy ma vie potešiť pekná idea, ktorá sa stane základom fungujúcej kampane, čo len dokazuje nárast vyhľadávania názvu Isadore v Google o skvelých 700 percent.

Pes predávajúci autá aj videá, ktoré musíte vidieť.
Aké reklamy si nenechať ujsť?

Výber Vojta Kósu

Ryan Reynolds – Aviation Gin

Môj najobľúbenejší človek z reklamy nie je z reklamy. Keď Ryan Reynolds nie je práve živým stelesnením Deadpoola, zabŕda do reklamného remesla svojou geniálnou kreativitou. Tentokrát sa v jednoduchom spote prihovára rodičom a ponúka im riešenie, ktoré ich preplaví druhou vlnou pandemického domáceho vyučovania – extra veľkú fľašu svojho ginu Aviation. A aj keď Aviation gin má aj lepšie spoty, skutočné víťazstvo sa tu odohralo na pozadí – Reynolds nedávno predal značku za 610 miliónov dolárov.

Telekom opäť bodoval, Durex a Rytmus sklamali.
Marketéri vysvetľujú prečo

Fail:

Kika je XXXLutz

Keby som vedel, akú reklamu nám odchod siete Kika zo slovenského trhu prinesie, nakupoval by som v nej častejšie. Jej nástupca – XXXLutz – sa príchod na Slovensko rozhodol oznámiť mimoriadne zle lokalizovaným spotom premotivovaných zákazníkov, ktorí sieť s vervou ospevujú. Nedobrý dabing, podivné herecké výkony, lacno pôsobiaca produkcia a „ten s tou červenou stoličkou“ sa môže premenovať na „toho so zlou reklamou“.

Výber Rudolfa Sakača

McDonald’s – The Travis Scott Meal

Spolupráce značiek s raperom Travisom Scottom majú vždy veľký potenciál stať sa virálne. Presvedčil nás o tom už pri kolaborácii so značkou Nike či hrou Fortnite. Teraz spojil sily s najlepším fastfoodom McDonald’s, s ktorým vytvorili skvelú imidžovú kampaň na limitované menu, ktoré vyvolalo v Amerike, ale aj vo svete obrovský ošiaľ. Ten plánujú využiť v budúcnosti aj na podporu charitatívnych organizácií. Kampaň podporil skvelý merch, ktorý sa začína u tričiek a končí sa až pri vankúši v tvare McNugget. „It’s LIT!“

Fail:

Tatiana Žideková – Dyson

Výber influencera na spoluprácu závisí od rôznych faktorov, ak však zohľadnite iba čísla a spojite sa s niekým, koho každý druhý post je reklama na iný produkt, tak sa to môže skončiť aj takto. Tatiana Žideková vytvorila milú fotku, na ktorej drží v jednej ruke dieťa a v druhej vysávač od značky Dyson, na stolíku pred ňou sa „krásne“ medzi inými vyníma kniha Mein Kampf. Fotka bola po veľkej kritike od iniciatívy Mladí proti fašizmu, ale aj ďalších youtuberov a influencerov okamžite stiahnutá.

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA)  je združenie profesionálnych agentúr, ktoré pôsobia v oblasti digitálneho marketingu. Jej úlohou je najmä rozvoj digitálneho marketingu na Slovensku.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

 
Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?