Vydavateľstvo Barecz & Conrad Media rozšírilo v roku 2019 svoju publikačnú činnosť o vydávanie kníh pod vlastnou značkou barecz & conrad books. Od svojho založenia vydalo už takmer štyridsať kníh a ponuku titulov stále rozširuje. O doterajších úspechoch a knižných plánoch vydavateľstva hovoria projektové manažérky Mária Čechová a Natália Trembáčová.
Ako vzniklo vydavateľstvo barecz & conrad books? Bolo to prirodzené rozhodnutie plynúce z vašej primárnej aktivity – publikácie časopisu Forbes?
S myšlienkou začať vydávať aj knihy prišiel Peter Barecz, spolumajiteľ vydavateľstva Barecz & Conrad Media. Hneď od začiatku sme stavili na tematicky silné tituly, ktoré by mohli osloviť väčšiu skupinu čitateľov magazínu Forbes. Vydávanie kníh sme odštartovali na jeseň v roku 2019 autorskou knihou Nevyhorení od redaktoriek Forbesu, ktorá sa stala bestsellerom a bola počiatkom úspešného projektu Nevyhorení. Druhým titulom bol slovenský preklad knihy Dobehni svoj mozog od švédskeho psychiatra Andersa Hansena. Obe knihy boli mimoriadne úspešné, čo nás motivovalo k vydávaniu nových titulov.
Aký žáner kníh dominuje vo vašom portfóliu? Čím sa riadite pri výbere tém?
Zameriavame sa prevažne na literatúru faktu. Naším cieľom je pozitívne ovplyvniť mikrokozmos nášho čitateľa, ktorý chce byť úspešný a žiť lepší život. Preto pri výbere tém hľadáme prepojenie s obsahovým zameraním, ktoré vyplýva z DNA značky Forbes. V našom portfóliu nájdete silné a inšpiratívne príbehy o lokálnych aj svetových osobnostiach, ale aj knihy, ktoré sa týkajú duševného zdravia, osobnostného rozvoja, planéty a jej smerovania, geopolitiky, rodiny, zdravia a zdravého životného štýlu. V neposlednom rade sa nebojíme otvárať aj viaceré spoločenské témy, ktoré od nášho čitateľa vyžadujú hlbšie zamyslenie. Prinášame na trh knihy, ktoré sa oplatí čítať a sú pre čitateľov zárukou kvality. Tú im v spolupráci so značkou Forbes vieme zaručiť.
V portfóliu máte niekoľko autorských diel – spomínanú knihu Nevyhorení alebo reportáž What is huncút? od Milana Čupku. Myslíte si, že máte konkurenčnú výhodu práve v tom, že môžete dať svojmu vydavateľstvu tvár v podobe vašich redaktorov?
Podporiť našich redaktorov v hľadaní nových tém a v písaní je našou snahou a zároveň súčasťou stratégie. Je skvelé, ak má vydavateľstvo možnosť zviditeľniť svojho autora a priniesť na trh knihu s novou témou, ako sa, veríme, podarilo pri spomínaných tituloch aj nám. Ak je to zároveň kolega z našej redakcie, radosť je viacnásobná. Možno tým aj plníme nejeden sen.
Aký nový zážitok dokáže priniesť čitateľovi práve vaše vydavateľstvo?
Našou výhodou je, že ako knižné vydavateľstvo sme súčasťou mediálneho domu, ktorého denná aktivita sa týka tlačeného a digitálneho obsahu a jeho marketovania, práce na sociálnych sieťach a podujatí. Všetky tieto činnosti sú synergické pri vydávaní kníh a umožňujú nám s knižnými titulmi lepšie pracovať. Radíme sa medzi butikové vydavateľstvá, preto si zakladáme na osobnom a poctivom prístupe či už k výberu tém, autorov alebo konkrétnych knižných titulov. V našom malom tíme knihy zodpovedne posudzujeme a dávame si záležať na ich osobnom i celospoločenskom dopade. Čitateľovi chceme priniesť komplexný zážitok, ktorý môžeme podporiť spoluprácou s Forbesom, a to prostredníctvom viacerých aktivít. Naši čitatelia majú možnosť prečítať si ochutnávku z kníh na webe Forbes.sk, komunikujeme s nimi prostredníctvom sociálnych sietí a newslettra, no nezabúdame ani na fyzický kontakt. Máme za sebou už niekoľko úspešných krstov kníh a besied s autormi, ktoré sa konali aj v rámci Forbes podujatí.
Vaše najpredávanejšie tituly sú od švédskeho autora a psychiatra Andersa Hansena, ktorý sa venuje témam duševného zdravia. Myslíte si, že dopyt po týchto knihách odráža dnešnú spoločnosť a jej problémy?
Od začiatku sme vydali už päť „hansenoviek“, pričom záujem a reakcie čitateľov nám dávajú jednoznačný signál, že spoločnosť je pripravená zaoberať sa témami duševného zdravia a well-beingu. Ľudia chcú rozumieť svojmu prežívaniu a my im v tom veľmi radi pomáhame. Našou najnovšou knihou od Hansena je titul Dobrá správa o ADHD, v ktorej autor vysvetľuje, čo tento novodobý fenomén znamená a ako s ním pracovať vo svoj prospech.
Prinášame knižné tituly, ktoré vás posunú v biznise aj živote.
Mária Čechová
Ktorý z titulov je najpredávanejší?
Je to jednoznačne ,,marketingová biblia“, Žltá kniha budovania značky, od významného slovenského inovátora a kreatívca Michala Pastiera, ktorú sme vydali na jeseň 2023. Doposiaľ sme predali viac ako 10 000 výtlačkov. Kniha je o efektívnom budovaní osobnej či firemnej značky. Pri produkcii kníh od lokálnych autorov je oproti licencovaným knihám výhodou to, že máme proces tvorenia knihy vo vlastných rukách. Spoločne s autorom tak vieme vyladiť aj ten najmenší detail a priniesť kvalitný a hodnotný titul, aj keď to stojí viac úsilia a času. Zároveň s autormi spolupracujeme aj na podporných aktivitách zameraných na predaj knihy a predstavenie autora.
Na aké tituly sa môžu čitatelia tešiť najbližšie?
Aktuálne sme dotlačili tretí náklad spomínanej Žltej knihy budovania značky a od začiatku roka sme uviedli ďalšie tri novinky na trh. Čitatelia sa dočítajú napríklad o dôležitosti pobytu na čerstvom vzduchu, pozitívnej stránke ADHD, ale aj o tom, ako „heknúť“ svoju imunitu. Počas roka pripravujeme ešte ďalšie hodnotné knihy, ktoré vám postupne budeme predstavovať v newslettri, na webe forbes.sk alebo na našom Instagrame.