Hollywoodska herečka Cameron Diaz predstavila vlastnú značku vína Avaline. Prezentuje ho ako „čisté víno“, ktoré je vyrobené iba z organického hrozna, bez pridania cukru, farbív alebo ďalších koncentrátov.
Cameron Diaz, ktorá sa pustila do biznisu spolu s americkou fashion podnikateľkou Katherine Power, predstavila biele aj ružové víno svojej značky Avaline.
Nový trend v Hollywoode
Herečka je pritom jednou z mnohých celebrít, ktoré v poslednom čase predstavili vlastnú značku vín, ako napríklad rapper Snoop Dogg alebo spevák Post Malone. Ten iba začiatkom roka uviedol na trh ružové a červené víno Maison No. 9.
Nie všetci sa pritom púšťajú do biznisu s vínom. Napríklad škótsky herec Sam Heughan má vlastnú značku whisky Sassenach, herečka Kate Hudson sa pustila do biznisu s vodkou a herec Ryan Reynolds zas propaguje vlastný džin.
Top 10 najlepšie zarábajúcich hercov.
Na čele je George Clooney, pomohol mu biznis s alkoholom
Dvojica spoluzakladateliek má však nevšedné ciele. Tvrdia, že chcú zaviesť nové štandardy transparentnosti americkej produkcie vín.
View this post on Instagram
She’s here! Meet @avaline A little over two years ago, @camerondiaz and I learned how wine is made. We were shocked. If listing a wine’s ingredients seems like a given, that’s because it should be: after all, the practice is standard for almost every other consumable product. But that's not the case with wine. While food and nonalcoholic beverages are regulated by the Food and Drug Administration (FDA), the wine industry is overseen by the Alcohol and Tobacco Tax and Trade Bureau (or TTB). The TTB does have some mandatory disclosures, yet it does not require companies to declare all ingredients used to make a wine, leaving consumers to unknowingly sip added sugars, colors, concentrates, heavy metals, non-organic materials, and animal by-products. The truth is, most winemakers add dozens of ingredients including colorants, concentrates, stabilizers, acidifiers, balancers, and other ingredients to wine to boost its look, aroma, flavor, and consistency. That means your favorite bottle could be tampered with up to 70-plus ingredients (approved by the TTB and other government agencies), such as oak powders for flavoring and diammonium phosphate (DAP) to accelerate fermentation. Cameron and I said to ourselves, “everything in our lives has gotten healthier, so why not our wine?” Not only did we feel compelled to share this information with you, but we had to offer a solution. From there, Avaline was born. Avaline is delicious clean wine made from organic grapes with no added sugars, concentrates, or other unnecessary extras. Starting today, @avaline will begin rolling out at major grocery chains across the country, as well as through select wine delivery services, specialty retailers, like @helenswines, and online retailers, like wine.com. I hope you love @avaline as much as Cameron and I do. We made it for you. Katherine
A post shared by KATHERINE POWER (@katherinepower) on
Cameron Diaz sa prvýkrát dostala do povedomia ako zástankyňa zdravého životného štýlu v roku 2013, keď vydala knihu The Body Book.
Píše v nej o vzťahu medzi výživou a cvičením, pričom uvádza množstvo vedeckých poznatkov a tiež si pomáha príbehmi zo svojho života. Kniha sa zakrátko stala bestsellerom č. 1 podľa New York Times.
Hľadá sa „čisté“ víno
Napriek tomu, koľko času venovala zdravej výžive, ako väčšina nadšencov vína nemala ani len tušenie, čo všetko sa vo víne nachádza. To sa zmenilo v jedno osudové popoludnie pred troma rokmi, keď popíjala so svojou novou kamarátkou Katherine, s ktorou sa neskôr pustila do spoločného biznisu.
„Dlhé roky som si užívala víno bez toho, aby som sa zamýšľala nad tým, čo sa v ňom nachádza. Ani raz mi to nenapadlo,“ spomína si Cameron Diaz.
„Víno je jeden najlepších alkoholov pre životné prostredie, keďže sa vyrába z kvaseného hrozna. Na začiatku som však nemala ani len potuchy o tom, ako hrozno kvasí a aké ďalšie procesy sa týkajú výroby. Keď sme sa prvýkrát rozprávali s Katherine o tom, že by sme spustili vlastnú značku vín, premýšľali sme, čo by sme doň len pridali. Čoskoro sme prišli na to, že nejde o to, čo do vína pridáte, ale skôr o to, čo doň nepridáte,“ dodáva herečka.
Clooneyho tequila, Reynoldsov gin, McGregorova whiskey.
Stoja za to?
Pred dvoma rokmi, v apríli, začala dvojica zisťovať všetko o organickom víne, od jeho produkcie až po distribúciu. Časom však prišli na to, že väčšina vín sa nevyrába z organického hrozna a zákon povoľuje, aby do nich producenti pridávali množstvo zbytočných prídavkov.
„Najviac nás rozčarovalo, keď sme zistili, koľko prídavných látok sa do vína dáva pre nesprávny spôsob pestovania,“ povedala herečka Forbesu. „Poriadne nás to naštvalo,“ dodala.
Preto sa dvojica začala u ich obľúbených retailerov dopytovať po čistých, organických vínach. Katherine Power si spomína, že na túto ich požiadavku väčšina z nich iba prevrátila očami. Bez ohľadu na to, či sa nachádzali v supermarkete, reštaurácii alebo v luxusnom hoteli.
Cenovo dostupné
Tak sa rozhodli vziať situáciu do vlastných rúk. Keď sa zhodli na tom, aký druh vín chcú predávať — svieže ružové a minerálne, suché biele — začali hľadať vinice, ktoré by im poslúžili.
To ich viedlo k rodinným viniciam vo Francúzsku a v Španielsku, kde dokázali splniť ich požiadavky.
„Donekonečna by som dokázala rozprávať o viniciach a o spôsobe výroby vín, ale najdôležitejšie zo všetkého je vedieť správne kvasiť hrozno,“ dodáva Diaz s tým, že práve hľadanie spojencov, ktorí mali rovnaké predstavy o pestovaní ako ona, bolo tou najťažšou časťou tohto dobrodružstva.
„Keď to robíte od začiatku správne, nemusíte neskôr naprávať svoje chyby pridávaním zbytočných látok,“ zdôrazňuje.
Najväčšie mená barovej a gastro scény sveta:
Je medzi nimi George Clooney aj Slovák Erik Lorincz
Aj tak potrebovali najmä víno, ktoré ľuďom chutí. So značkou Avaline sa to celebritnej dvojici podarilo. Biele je svieže, a keď sa podáva chladené, skvele sa hodí k morským rybám a plodom či ku grilovanej hydine. (Kritičku, ktorá upozorňuje, že Avaline nie je nijako mimoriadne „čisté“ či „naturálne“, a že obsahuje viacero aditív, bežných vo vinárskom priemysle, a teda v tomto prípade ide iba o marketingové reči, nájdete napríklad tu.)
Ružové má v sebe tóny melónu a jahôd na štýl provensálskych vín, aj keď je aromatické a má šťavnatý dojazd. Obe fľaše sa dajú objednať na wine.com, a to od 24 dolárov.
Prispievateľ Brad Japhe píše pre Forbes o alkohole a drinkoch.