27. júna 2020

Inteligentné hodiny Apple Watch 5. generácie sú úžasný prístroj. A túto jeseň dostanú vynovený softvér, watchOS 7, ktorý im pridá veľa nových funkcií. Majitelia predošlých verzií nemusia smútiť, to isté platí aj pre tie modely 4. a 3. generácie, ktoré sú kompatibilné. Jednoducho, ak máte hodinky od Apple vyrobené v roku 2017 alebo neskôr, máte sa na čo tešiť. Samozrejme, aj staršie hodinky budú stále fungovať, len nedostanú plnú zásobu extra vylepšení z watchOS 7.

Tu je sedem špeciálnych funkcií, ktoré Apple tento týždeň oznámil.

1. Sledovanie spánku

Moji pravidelní čitatelia (a väčšina exekutívy v Apple) vedia, že som po tejto funkcii volal čoraz naliehavejšie od chvíle, kedy Apple v máji 2017 kúpil spoločnosť na monitorovanie spánku Beddit. Nuž, už môžem byť ticho.

S novým watchOS 7 prináša Apple sledovanie kvality spánku, takže sa už nemusíte spoliehať na aplikácie iných firiem.

Musíte si nastaviť niektoré parametre: ako dlho by ste ideálne chceli spať a kedy sa chcete zobudiť.

Takto sa vyčísli čas, kedy musíte zaľahnúť do postele a hodinky vás včas upozornia, aby ste sa začali pripravovať na spánok. To je všetko, nemusíte im hovoriť, že sa chystáte spať, prídu na to samé.

A ak je v tej chvíli vaša baterka nabitá na menej ako 30 percent, pripomenú vám, aby ste si ich pred odchodom do postele dobili.

Ráno vám aplikácia Health na iPhone povie, ako dlho ste spali.

Chápem to tak, že noc sa rozdelí na čas, kedy ste v posteli a čas, kedy spíte. Niektoré monitory rozdeľujú tento čas na spánok ľahký, hlboký a REM (rýchly pohyb očí). Apple si však zvolilo jednoduchšiu cestu.

Počúvajú Siri, Alexa a Google Assistant naše súkromné konverzácie?

Sledovanie spánku na Apple Watch. Foto: Apple
Sledovanie spánku na Apple Watch. Foto: Apple

Na niektorých produktoch, napríklad viacerých Fitbitoch, si dokážete nastaviť inteligentný alarm. Pol hodinu pred plánovaným budíkom začnú hodinky zisťovať, či sa preberáte z hlbokého spánku do ľahkého a ak je to tak, zobudia vás o niečo skôr, pretože je to ideálny okamih v spánkovom cykle.

Apple vás budí jemným ťuknutím na zápästí, dostatočne dôrazným, aby ste vstali, avšak len v presne stanovenom čase.

Napriek tomu je to brilantné vylepšenie.

2. Umývajte si ruky

Všetci vieme, aké dôležité je umývať si ruky. Apple však na aplikácii pre správne umývanie si rúk pracoval už dlho pred rozšírením pandémie COVID-19.

Vo vývoji už bola roky. Keďže však hovoríme o Apple, a pretože táto aplikácia si vyžaduje dáta a strojové učenie sa, vytvorenie modelov a ich testovanie si vzalo svoj čas. Základná myšlienka vzišla z toho, ako hodinky môžu pomôcť ľuďom v ich každodennom živote. A keď Apple zistil, že nikto, ale naozaj nikto si neumýva ruky dostatočne dlho, možnosti vylepšiť túto činnosť sa nedalo odolať.

Za umytie rúk vás hodinky pochvália. Foto: Apple

Hodinky spoznajú, že sa vaše zápästie hýbe spôsobom, ktorý zodpovedá umývaniu si rúk a načúvajú zvuku vody a mydla. Zohľadnia aj sekundu, počas ktorej si už ruky umývate a následne ukážu animáciu, ktorá vás prevedie celým „zážitkom“. Dokonca vás požiadajú, aby ste pokračovali, ak umývanie prerušíte.

Aj iné inteligentné hodinky majú aplikácie na umývanie rúk, ale v zásade sú to časovače. Toto je niečo iné a naozaj cool.

Po pandémii nebudeme chcieť platiť hotovosťou.
Google predstavil vlastnú debetnú kartu

3. K dispozícii je verejná beta verzia watchOS 7

Možno som to mal uviesť ako bod 1, pretože po prvý raz je k dispozícii verejná beta verzia pre Apple Watch. Takže nemusíme čakať do jesene, aby sme si vyskúšali nové funkcie. Apple ale stále odporúča, aby sme beta verziu nepoužívali na svojich „hlavných“ hodinkách.

Aby ste sa k beta verzii dostali, musíte sa prihlásiť k verejnej beta verzii iOS 14 na iPhone, s ktorým máte hodinky spárované.

Nový ciferník vo forme chronografu. Foto: Apple

4. Nové „ciferníky“ pre hodinky

Pribudli dva nové ciferníky, ktoré viete pre hodinky využiť. Jeden je extra veľký a druhý má podobu chronografu (stopiek) so zabudovaným tachymetrom. Oba vyzerajú skvele, ale dôležité sú najmä „komplikácie“, teda malé aplikácie, ktoré si viete do ciferníkov vložiť.

Nový ciferník s komplikáciami. Foto: Apple

Pôvodne ste takúto komplikáciu mohli mať v ciferníku len jednu, teraz ich viete mať viac. Apple ponúkol ako príklad Glow Baby, kedy si miesto jednej aplikácie súvisiacej s vaším dieťaťom viete pridať niekoľko. Jedna napríklad sleduje, kedy ho máte kŕmiť a druhá, kedy a koľko spí.

Náruživým surfistom zase vylepší ciferník nastavenie „Dawn Patrol“.

Vybudujte si návyk kontrolovať svoj dych. Zlepšíte si tým skoro všetko

5. Zdieľať je dobré

Ďalšou veľkou inováciou ciferníkov je možnosť ich zdieľať. Ak sa vám páči nejaký na priateľových hodinkách, vie vám ho jednoducho poslať. Len hodinky dlho stlačíte, vyberiete si „share“ a príslušný kontakt.

Pribudnú tiež ciferníky, ktoré si budete vedieť stiahnuť z webových stránok. Bude zaujímavé sledovať, kam to všetko povedie.

Zdieľanie ciferníka je jednoduché. Foto: Apple

6. Tancuj, tancuj, počítaj

Aplikácia Workout určená na cvičenie je ozaj skvelá a ponúka množstvo rôznych aktivít. Ak v nej nenájdete vašu obľúbenú, môžete si ju manuálne pridať, ale kalórie vám budú ubúdať ako pri chôdzi. Takže lekcia jogy, ktorú som si vytvoril sám, mi spotrebovala oveľa viac kalórií ako presnejšia joga od Apple.

Ak je vašou obľúbenou aktivitou tanec, nový tanečný cvičebný mód vás určite dostane. Používa v hodinkách akcelerometer, gyroskop aj snímač pulzu, aby presne monitoroval všetky vaše pohyby. Otestovali ho na štyroch typoch tanca: Bollywood, kardio tanec, hip-hop a latino. Ale v skutočnosti stačí, ak budete proste tancovať tak, akoby sa na vás nikto nepozeral.

Nové tréningové režimy sú ešte Core Training, Functional Strength Training a Cooldown.

Tancuj, akoby ťa nikto nevidel. Foto: Apple

7. Počúvanie

Apple Watch vás už teraz vie upozorniť, ak ste vystavení takému hlasnému hluku, ktorý by vás mohol poraniť. Teraz k tomu pribudnú notifikácie cez slúchadlá, ktoré vás upozornia, že ste dosiahli váš týždenný limit posluchu, v súlade s odporúčaniami Svetovej zdravotníckej organizácie. Objem vystavenia vášho sluchu vysokým decibelom sa nahráva do aplikácie Zdravie.

Hodinky vás upozornia, keď za týždeň počúvate priveľa. Foto: Apple

A ešte oveľa viac

No, a ešte som sa nemohol odtrhnúť od vylepšených máp, hurá, vrátane trás pre bicyklovanie, používania Siri na preklady do cudzieho jazyka či komplikácie pre spánok alebo diaľkové ovládanie kamery na mobile.

S ďalšími inováciami sa ozvem v najbližších týždňoch. A vy si vyskúšajte verejnú beta verziu, keď ju Apple sprístupní, aby ste zistili, čo ďalšie vaše hodinky dokážu.

Autor David Phelan píše pre Forbes.com o spotrebnej elektronike.

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?