2. mája 2020

Mediálnej platforme TechCrunch sa podarilo získať prvé vizualizácie Google Card, ktorú plánuje technologický gigant vydať už čoskoro. Bude to ako virtuálna, tak aj fyzická debetná karta, ktorá vznikla v spolupráci s viacerými bankami.

Napriek tomu nejde o žiadnu prevratnú novinku, firma Apple pustila do obehu podobný produkt pred viac ako rokom.

Novinka od Google

Nateraz bude služba Google Pay umožňovať iba online platby a platby medzi jednotlivcami, a to pomocou pripojenia klasickej platobnej karty. No s vlastnou kartou od Googlu by používanie tejto aplikácie výrazne vzrástlo a Google by zrejme zaujal pozíciu veľkého hráča v rýchlo rastúcom odvetví fintechu. 

 

Vizualizácia, ako bude vyzerať nová debetná karta od Google. Foto: TechCrunch

S myšlienkou elektronických platieb sa technologické spoločnosti, ako napríklad Apple a Google, pohrávajú už dlho. Predsa len, technológia v ich pozadí je čoraz viac doménou tech firiem než bánk, ktorých rozvoj na poli digitálnych riešení zaostáva za zvyškom spoločnosti.

Technologické spoločnosti udávajú v mnohých ohľadoch trendy, zatiaľ čo banky sa im snažia iba prispôsobiť, a to často so značným oneskorením.  

Amazon a Google si lezú do kapusty.
Vyhľadávaču zarába cloud, z predajcu sa stalo reklamné monštrum

Dobrým príkladom je koncept rozšírenej reality Volodymyra Kurbatova, ktorý vyvinul pre Apple Card (vo videu nižšie).  

Pri pohľade do budúcnosti je jasné, že ľudia aj firmy budú čoraz viac odmietať platby v hotovosti, keďže mince a bankovky prechádzajú rukami mnohých majiteľov, čím vzniká možnosť šírenia baktérií. Aj preto je pre technologických hráčov strategické rozhodnutie začať si už teraz budovať svoju pozíciu v tomto odvetví. 

Príležitosť aj výzva

Nepochybne je teraz ideálny čas získať si priazeň užívateľov. Ozývajú sa aj hlasy, ktoré obhajujú zavedenie verejného platobného systému na štýl populárnej služby Venmo, ktorú vlastní platobná brána PayPal, alebo ďalších, ako sú napríklad Zelle, Swish či M-pesa.

Kto je najuznávanejší CEO na svete?
Šéfovi Google klesla reputácia, vedú nováčikovia

Postpandemický scenár, v ktorom bude hotovosť až na druhom mieste, je príležitosťou skúsiť niečo nové. Napríklad rozbehnúť veľký experiment, ako ten vo Švédsku.

Technologické giganty ako Apple, Google alebo dokonca aj Amazon so svojimi bezhotovostnými obchodmi majú našliapnuté na to, aby sa stali dôležitými hráčmi v tomto scenári.

Nepochybne to je pre nich zaujímavá príležitosť, vďaka ktorej získajú šancu vynoviť svoje spôsoby fungovania a ešte k tomu nazbierať aj užitočné informácie.

Nuž a pre bankový sektor to bude skutočne náročná výzva.  

Prispievateľ Enrique Dans píše pre Forbes.com o technologických inováciách. 

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?
Odoberajte Forbes Espresso