30. novembra 2017

Poznáte to: práce je veľa, nové projekty pribúdajú a s nimi aj množstvo úloh, ktoré treba zvládnuť, nestratiť zmysel pre priority a pri tom všetkom dodržať termíny. Ako si zorganizovať prácu čo najefektívnejšie? Novinárom vo Forbese pomáhajú papierové aj elektronické kalendáre, to-do-listy, farebné fixky, ale aj lístočky prilepené na monitore či roztrúsené na dne tašky. A občas (ale nie s príliš veľkým úspechom) aj nejaké aplikácie.

Upozornenie: Toto nie je návod ako si 100-percentne zorganizovať prácu. Občas ani naše prepracované metódy nefungujú podľa očakávaní (spýtajte sa šéfredaktora). Ale možno vás niektoré naše tipy a triky inšpirujú. Všetci uvedení novinári dodali odpovede pre tento text v určenom termíne.

Katarína Šujanová, redaktorka: Appky okrem pracovného Slacku bohužiaľ nevyužívam, hoci by som chcela. V nedeľu si píšem do diára to-do-list, čo ma čaká nasledujúci týždeň. Obsahuje pracovné úlohy, ale aj čo chcem zažiť (alebo zjesť). A takmer každé pracovné ráno si napíšem do zápisníka samostatný to-do-list, z ktorého si potom odškrtávam. Nezabudnúť mi pomáhajú občasné otázky od šéfredaktora a nástenka s novým číslom nášho magazínu, ktorú mám za chrbtom.

Nechajte si v kalendári miesto pre seba. 7 rád ako byť lepší od Jakuba Ptačina

Veronika Šoltinská, web editorka: Papierové diáre u mňa nikdy nefungovali, nech som si kúpila akýkoľvek prešpekulovaný alebo krásny produkt. Donedávna som si väčšinu vecí pamätala, ale s narastajúcim objemom projektov za posledný rok som začala viac dôverovať svojmu telefónu. Používam Google Keep na zoznamy pracovných úloh, nákupu darčekov a všetkého možného. Dajú sa zdieľať, takže aj pre tímy je to fajn. Na manažovanie financií projektov mám Splitwise a must je kalendár na stretnutia. Náš plán na web si ale špíglujem na papier.

Prijmite aj svoje slabé stránky. 7 rád ako byť lepší od riaditeľky Profesie

Lucia Vanková, redaktorka: Dôležité deadliny si krúžkujem v stolnom kalendári. Na každý deň mám napísané „tasks“ v diári, zvýraznené rôznymi farbami, zvýrazňovačmi, farebnými fixkami. Tie najdôležitejšie úlohy týždňa mám napísané na lepiacich papierikoch, ktoré mám nalepené buď na pracovnom stole, alebo priamo na notebooku. Skúšala som viacero aplikácií, vrátane Google Keep, One Note, či vlastné vlákna na Trelle, ale napokon sa vždy vrátim k starému dobrému systému: pero – papier. Pri time manažmente sa snažím dodržiavať pravidlo dvoch minút (vybaviť najrýchlejšie úlohy ako prvé, napríklad odpísať na e-mail) a inbox zero – končiť každý deň s prázdnou e-mailovou schránkou.

Peter Matijek, redaktor: Používam viac kanálov v redakčnom Slacku, viaceré Google kalendáre, kalendár na chladničke, rôzne papiere v kabele a na stole, dva maily, štyri zariadenia. Výsledok: vcelku chaos a nespokojnosť.

Tatiana Vavrová, zástupkyňa šéfredaktora: U mňa funguje najlepšie klasika – zápisník a ceruzka. Stretnutia, ktoré si zapíšem, si zväčša aj rovno zapamätám, nápady, ktoré si zaznačím, skôr zrealizujem. To-do aplikácie u mňa takúto schopnosť nevyvolávajú. Navyše majú v mojom prípade nepriaznivý pomer vloženej námahy a dosiahnutého úžitku, takže som po pár pokusoch ich používanie vzdala (hoci redakčný Slack a zdieľaný Google kalendár som do života prijať musela). Úlohy, ktoré ma v blízkej dobe čakajú, si držím v hlave. Má to viacnásobný účinok – trochu ju trénujem, priebežne mením ich priority a občas niečo vytesním (hm, zabudnem).

Martina Jurinová, redaktorka: Používam redakčný Slack a Google Calendar, ktorý zdieľame aj v rámci redakcie. Veľmi dôležitý pracovný aj organizačný nástroj je pre mňa telefón. Všetky maily, elektronické kalendáre, notifikácie zo Slacku, atď. sa sústredia v tomto zariadení. Ak stratím telefón, očakávam problémy. Stále používam aj osvedčenú metódu „pero&papier“. Dôležité poznámky a úlohy z porád si zapisujem do diára alebo do (viacerých) zápisníkov. Ak niektorý stratím, pomôžu mi kolegovia, ktorí sú systematickejší v zapisovaní, alebo majú lepšiu internú pamäť.

Juraj Porubský, šéfredaktor: Skúsil som viaceré aplikácie, ale nakoniec som ich prestal používať. Momentálne používam: klasické poznámky v iPhone/Macbooku s viacerými priečinkami. Na udalosti mám kalendár synchronizovaný v iPhone/Macbooku. Na strategickejšie veci mám poznámkový blok – model bullet journal.