25. novembra 2019

Ak máte profil na LinkedIne, profesionálnej sociálnej sieti, možno vás ovplyvňuje rodová zaujatosť a ani o tom neviete. Prieskum, ktorý táto spoločnosť uskutočnila v rokoch 2017 a 2018, ukázal, že HR manažéri majú o 13 % väčšiu tendenciu kliknúť skôr na profil muža ako ženy. Spoločnosti môžu tento problém riešiť, napríklad odstránením kľúčových identifikátorov, akými sú mená či fotografie kandidátov z ich žiadostí. V službe LinkedIn Recruiter môžu dokonca úplne vypnúť možnosť zobrazovania fotografií uchádzačov o zamestnanie. Tieto stratégie pomôžu ochrániť potenciálnych zamestnancov pred rodovou zaujatosťou.  

Aj napriek tomu Shay Rowbottom, ktorá pracuje v oblasti digitálneho marketingu a je influencerkou na LinkedIne, naďalej povzbudzuje podnikateľky a vedúce ženské pracovníčky, aby túto online platformu používali. „Nie je taká nevyspelá ako Facebook či Instagram so všetkými trollmi, hnusom a nezrelosťou. Je to sieť plná profesionálov, ktorí vás budú brať vážne,“ vysvetľuje.  

Dajte si pozor na svoj LinkedIn profil. Týchto 5 chýb odstráňte alebo opravte

Rowbottom má na LinkedIne viac ako 130-tisíc sledovateľov. Za tento záujem ľudí vďačí dôslednosti. Vyžaduje si to čas a úsilie, čo vyvoláva otázku, či to vôbec stojí za to. Rowbottom tvrdí, že zo všetkých platforiem ponúka LinkedIn najväčšiu návratnosť investícií. „Keby boli sociálne siete eventami, LinkedIn by bol networkingovou top udalosťou roka. Facebook a Instagram by boli skôr ako grilovačka na záhrade. Keď idete na záhradnú grilovačku, tak váš mindset nie je nastavený na biznis,“ vraví. 

LinkedIn očami headhuntera: ako zaujať a získať prácu snov 

Rowbottom chce podporiť ženy, aby prostredníctvom tejto profesionálnej sociálnej siete vynikli a otvorili sa im kariérne príležitosti. Preto radí nasledujúce tri spôsoby, ako si vytvoriť hodnotný obsah a vybudovať online postavenie:

Rozhodnite sa, aký problém sa pokúšate vyriešiť

Rowbottom za jednu z najväčších chýb, ktorých sa ľudia na LinkedIne dopúšťajú, označuje zlé odkomunikovanie toho, čo vlastne robia. Keď si niekto zobrazí vašu stránku, potrebuje sa dostať k správnym informáciám, aby dokázal rýchlo zistiť váš životný či kariérny účel a schopnosti. 

„Ľudia musia vedieť, čo sa snažíte vyriešiť. To je veľký problém, ktorý vidím vo všeobecnosti, skrátka nedostatok marketingu. Mnoho ľudí sa na LinkedIne chváli titulmi, úspechmi a oceneniami, no tie jasne nehovoria, čo robia. Komu pomáhate? Aký je váš cieľový segment? Chcem to presne vedieť,“ ozrejmuje. Ak to túžite zmeniť, Rowbottom odporúča, aby ste vyhodnotili svoj profil a zistili, či jasne komunikujete nielen to, čo robíte, ale tiež to, ako s vami môžu ďalší ľudia nadviazať kontakt.  

Uľahčite život ostatným

Keď ide o vytváranie video obsahu, väčšina ľudí sa necíti práve pohodlne. Rowbottom však hovorí, že v skutočnosti ide o takzvaný imposter syndróm (neschopnosť prijať pochvalu, pozn. red.). „Máte veľa vedomostí, o ktoré by ste sa mohli podeliť. Vaša múdrosť je hodnotná. No a váš video obsah môže niekomu uľahčiť život. A tým, že ho nechcete uverejniť, pripravujete ľudí o takýto benefit,“ dodáva.  

Každý človek má zručnosti, vedomosti a schopnosti, o ktoré sa môže podeliť s ostatnými. Investovanie do video obsahu sa vám oplatí. Podľa Rowbottom totižto získa na LinkedIne viac zdieľaní, čo je skvelý spôsob, ako pre svoj profil získať organický rast.  

Dokončite úlohy

Chyba, ktorej sa dopúšťajú mnohí ľudia, keď začínajú tvoriť video obsah, je, že sa zameriavajú na jeho výrobnú hodnotu. Tá si často vyžaduje veľa času a drahé vybavenie. „Kúpia si luxusnú kameru, najmú si filmára, osvetlia priestor, jednoducho urobia všetko. Ale v podstate na seba len tlačia a mali by byť radšej dôslední. Mať už niečo hotové je lepšie, ako to mať dokonalé,“ odporúča.  

Pri vytváraní videí pre sociálne siete by ste sa podľa Rowbottom mali držať jednoduchosti. Na začiatku použite na nahrávanie svoj smartfón a titulky pridajte pomocou aplikácie. Ak to na začiatku nebudete komplikovať, tak môžete vytvárať a zdieľať obsah na pravidelnej báze. 

Prispievateľka Michelle King píše pre Forbes.com o rodovej rovnosti v pracovnom prostredí. 

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk