28. augusta 2017

Pred štyrmi rokmi bolo na profesionálnej sociálnej sieti LinkedIn registrovaných okolo 230-tisíc slovenských profilov. Dnes je to takmer dvakrát toľko (čísla sa blížia k 430-tisíc registrovaným uživateľom). Pre headhuntera je to už celkom slušné číslo ná nájdenie toho správneho človeka. Platí to aj naopak. Profesionáli majú dobrú šancu, že si nájdu svoj džob snov (doma či za hranicami), alebo sa k nemu aspoň posunú bližšie skrz nové kontakty. Prečo potom nevenovať svojmu LinkedIn profilu dostatočnú pozornosť?

„Dbáme o to, ako sme oblečení, no naša online vizitka nie je ani zďaleka taká dôkladná. Pritom dať o sebe vedieť nebolo skutočne nikdy jednoduchšie. Na LinkedIne sme každý sám za seba a náš digitálny obraz je tu takmer výlučne v našich rukách,“ hovorí headhunter Dalibor Slávik, managing director agentúry Slávik & Stell.

Pre ľudí
Aký je potom ideálny profil na LinkedIne? Taký, ktorý o vás povie čo najviac. „Jeden zo spôsobov, ako demonštrovať dobrý LinkedIn profil, je predstaviť si, že vašou úlohou je nájsť si nového kolegu výhradne cez túto sociálnu sieť. Určite každý z nás bude chcieť zistiť čo najviac,“ hovorí Dalibor Slávik a vymenúva, čo ľudí najčastejšie zaujíma pri prezeraní profilov nádejných kandidátov.

Pri hľadaní plnohodnotného profilu väčšinou hľadáme:

  • aké má človek za profilom vzdelanie
  • akými cudzími jazykmi sa dohovorí
  • koľko rokov skúseností má
  • na akých projektoch pracoval
  • aké má hobby
  • dosiahol nejaké úspechy v športe, umení a pod.
  • aké má hodnoty, postoje
  • je aktívny, vyjadruje sa ku diskusiám, píše blogy a pod.
  • píše všetky informácie zrozumiteľne
  • má nejaké referencie?

Takto vyplnený profil je zrozumiteľný, hovorí Slávik. Pokiaľ ho navyše reprezentuje fotka, ktorá pôsobí prirodzene, je podľa neho omnoho väčšia šanca, že si profil tohto človeka zapamätáme.

Reklama

Čo potom s našou aktivitiou na LinkedIne? Je potrebná? Do určitej miery áno, ale iba pokiaľ ide o premyslenú činnosť, a nie o bezhlavé pridávanie jedného príspevku za druhým.

„Videli ste príspevok, s ktorým ste stotožnení? Dajte mu pokojne like, okomentujte ho. Čítali ste článok z vašej branže, ktorý by bol zaujímavý pre viacerých? Uverejnite ho,” odporúča headhunter. Podobné pravidlo platí aj pri nadväzovaní kontaktov – pokiaľ chcete nadviazať kontakt s firmou, ktorá spĺňa vašu predstavu o ideálnom zamestnávateľovi, neváhajte poslať personalizovanú pozvánku ľuďom z HR oddelenia. Prípadne sa pýtajte ďalších spoločných kontaktov, požiadajte o e-mail na tú správnu osobu, v ktorej rukách by malo skončiť vaše CV-čko. Skúšajte a sami uvidíte, čo pre vás zafunguje.

Pre firmy
LinkedIn sa dnes stáva už bežnou súčasťou komunikačných kanálov firiem. „Firmy majú možnosť vizuálne komunikovať svoje poslanie, svojich ľudí, svoje kancelárie. Firmy s takýto obsahom majú veľkú šancu zaujať cieľovú skupinu. Chce to premyslený, minimálne ročný mediálny plán, autentický obsah, ideálne so štipkou vtipu,“ odporúča firemným stratégom.

Pre headhunterov
Odpoveďou na otázku, či vám stačí bežný LinkedIn účet, alebo skôr premium úroveň, je váš zámer. Pokiaľ ste individuálny profesionál, ktorý chce nadväzovať kontakty a eventuálne zaujať HR-istov, stačí vám bežný účet. „Premium účet určite ocenia recruiteri, headhunteri, personalisti, jednoducho ktokoľvek, kto vyberá ľudí,“ dopĺňa Dalibor Slávik.