Nie je žiadnym tajomstvom, že ak chcete získať prácu, zamestnať talentovaného človeka alebo sa spojiť s tými najlepšími ľuďmi v brandži, tak práve sociálna sieť LinkedIn je dobrým začiatkom.
Prekvapujúce ale je, koľko ľudí ešte stále robí chyby pri vypĺňaní svojich profilov na LinkedIn. Tie ich totiž môžu stáť prácu, peniaze a tiež reputáciu. Tu je 5 vecí, ktoré by ste mali okamžite odstrániť alebo opraviť:
1. Profilová fotografia
Prvá vec, ktorú si ostatní na vašom profile všimnú, je fotografia. Nepotrebujete profesionálne zábery, no uistite sa, že vaša fotografia nielenže reprezentuje to, kým ste, ale aj to, kým chcete byť.
Pokiaľ by ste chceli byť investičným bankárom, tak si do profilu na LinkedIn nedajte fotografiu, na ktorej ste v slnečných okuliaroch. Ak chcete v oblasti práva pracovať na najvyšších pozíciách, tak si neurobte fotku v obyčajnom tričku a ešte k tomu s vašou mačkou. V prípade, že na svojom profile nemáte žiadnu fotografiu, prípadne ju máte, no je rozmazaná, alebo ste sa len vyrezali zo skupinovej snímky, tak je čas na to, aby ste si fotku jednoducho aktualizovali.
LinkedIn očami headhuntera: ako zaujať a získať prácu snov
A čo je najdôležitejšie, myslite na svoje publikum. Váš profil si predsa môžu prezrieť vaše existujúce alebo potenciálne kontakty vrátane HR manažérov alebo zamestnávateľov. Preto sa uistite, že práve profilová fotografia odráža váš charakter.
Najlepšia fotografia je taká, na ktorej sedíte vystretí a pozeráte sa priamo do objektívu. Končiť by sa mala vašimi ramenami. Otázka ale je, môžete na sociálnej sieti LinkedIn pri profilovej fotografii viac upustiť uzdu svojej kreativite? Isteže. Len sa uistite, že odráža vás i prácu, ktorú by ste chceli získať.
2. Názov pracovnej pozície
Na sociálnej sieti LinkedIn dobre zvážte svoje meno, profilovú fotografiu a tiež názov pracovnej pozície, ktorú uvediete. Ktokoľvek si bude prezerať váš profil, tak sa bude prirodzene zameriavať na tieto tri oblasti.
Spoluzakladateľ LinkedIn Allen Blue ponúka najlepšie kariérne rady
Preto sa uistite, že názov vašej pracovnej pozície je pútavý, no zároveň vhodný a jasne vypovedá o tom, čo v skutočnosti robíte. Radšej sa vyhnite používaniu vágnych spojení, ako „podnikateľský líder“ a podobne.
Namiesto toho buď použite názov svojej pracovnej pozície, alebo zvoľte niečo konkrétnejšie, čím opíšete, čomu sa vlastne venujete. Hlavne nenechajte túto časť svojho profilu prázdnu. Ak hľadáte nové príležitosti, tak je v poriadku to napísať, no buďte špecifickí a presní.
3. Životopis
Ak ste niekedy chceli vyrozprávať svoj príbeh, tak toto je vaša príležitosť. Váš LinkedIn životopis je možnosťou, ako poskytnúť ostatným ľuďom viac detailov o tom, ako sa vám podarilo pridať vašej kariére hodnotu.
A presne hodnota je kľúčovým slovom. Áno, do profilu môžete zadať vaše pracovné funkcie. No oveľa zaujímavejšia časť je tá, v ktorej sa ľudia dozvedia o všetkom, na čom ste sa podieľali a čo ste po sebe zanechali. Dôležité ale je, aby ste nezverejňovali žiadne dôverné informácie. Napríklad na svoj profil na sociálnej sieti LinkedIn nikdy nenahrávajte prezentácie alebo tabuľky, ktoré ste pripravovali pre svojho bývalého zamestnávateľa.
4. Popis práce
Význam popisu práce na LinkedIn profile nespočíva v tom, aby ste z neho urobili len náhodný zoznam spoločností, v ktorých ste pracovali. Namiesto toho nájdite nejaký spoločný bod alebo spôsob, podľa ktorého napíšete svoj profesionálny príbeh.
Aké spoločné prvky pozorujete v rámci svojich zamestnávateľov a úloh? Pracovali ste v rovnakom odvetví? Prečo ste sa presúvali od jedného zamestnávateľa ku druhému? Ak zmeníte kariéru, tak sa uistite, že váš príbeh odráža, prečo sa to vlastne stalo. Toto nie je miesto, na ktorom by ste sa mohli chváliť a vyťahovať.
5. Sieť kontaktov
Kvalita vašej LinkedIn siete je oveľa dôležitejšia než počet kontaktov. Existuje množstvo ľudí, ktorí radi informujú o tom, koľko kontaktov majú. Nech už ich vy sami máte 500 alebo 10-tisíc, budujte si kontakty nielen zo svojho odvetvia, ale zo všetkých odvetví, od ktorých sa niečo môžete naučiť.
Neurobte len to, že sa s ľuďmi spojíte a tu sa vaša komunikácia i skončí. Poskytnite im svoje rady. Pomôžte svojim aktuálnym kontaktom rásť a podeľte sa o svoje vedomosti. Pomôže im nájsť si pracovné možnosti.
Profil na sociálnej sieti LinkedIn je možnosťou, ako priviesť váš životopis k životu. Buďte autentickí. Buďte sami sebou. Povedzte svoj príbeh.
Prispievateľ Zack Friedman píše pre Forbes.com o študentských témach.