27. augusta 2018

Dali dokopy komunitu trénerov a výživových poradcov, ktorí sa tak už tri roky podieľajú na tvorbe online magazínu o zdravej strave a cvičení. A aj keď ten negeneruje zisky, otvoril im cestu k podnikaniu v oblasti starostlivosti o zamestnancov. Maroš Krivosudský a Roman Melicher tvrdia, že firmy na Slovensku čoraz častejšie ukrajujú z rozpočtov na marketing, aby ich investovali do zdravia svojich ľudí. Dvojica im v tom preto pomáha. 

Značka CezTrenéra začala fungovať pred troma rokmi a jej základom bol zo začiatku iba internetový magazín. „Na trhu bolo veľa profesionálov, ktorí chceli radiť v tejto oblasti, no ich samostatné blogy nemali šancu dosiahnuť vysokú čítanosť,“ hovorí Maroš Krivosudský a dodáva, že sa preto rozhodol spojiť tých kvalitných pod jednu strechu.

Maroš Krivosudský (vľavo) a Roman Melicher stoja za značkou CezTrenéra. Foto: archív, Maroš Krivosudský

Cieľom portálu bolo okrem osvety aj vybudovanie povedomia o značke. „Od začiatku sme sa chceli venovať oblasti firemných benefitov. Takéto poradenstvo však nie je možné robiť bez určitej dôveryhodnosti,“ vysvetľuje Krivosudský. S partnerom naliali do rozvoja webu približne 20-tisíc eur, no peniaze sa im začali vracať až minulý rok.

Slovenský fitness eshop GymBeam rastie a expanduje. Ich výrobky si ľudia kupujú aj v Nemecku

Vtedy totiž spustili organizovanie víkendových športových pobytov pre širokú verejnosť. Každý je zameraný na určitý druh športu, pričom najpopulárnejšie sú jógové víkendy a pobyty zamerané na bojové športy.

Zdravý biznis sa rozhodla dvojica však zase o niečo rozšíriť. Krivosudský tvrdí, že vo firme skúšali podnikať aj s doplnkami výživy, ale nevyšlo im to. „Na Slovensku je niekoľko naozaj silných hráčov, tomuto biznisu sa preto treba venovať naplno,” vysvetľuje. Nedostatok času im pritom spôsobil ďalší projekt, a to starostlivosť o zamestnancov a spolupráca s firmami.

Za rok firma zorganizuje 10-12 fit pobytov. Foto: archív, Maroš Krivosudský

Minulý rok spojil Krivosudský v novom podnikateľskom subjekte sieť fitness centier Cvičisko, najväčšiu plaveckú školu na Slovensku Royal Swimming Club a fyzio kliniku Profy a teraz firmám spravuje ich benefity v jednom balíku dlhodobo. V projekte FitFirma sa starajú o malé spoločnosti s menej ako 10 zamestnancami, ale tiež o korporácie so stovkami až tisíckami ľudí ako napríklad HB Reavis, Poštová banka, Lenovo či Ernst&Young.

„Ak myslí spoločnosť starostlivosť o svojich ľudí vážne, jeden Deň Zdravia do roka nestačí a zamestnanecké benefity by mali byť komplexné. Ich nastavovanie vo veľkých korporáciách je však ťažké,“ hovorí Krivosudský. Problémom je najmä cvičenie, ktoré ľudí po čase prestane baviť a trénera, či vstupy do fitness centra potom ako benefit neberú.

Firmy lákajú ľudí na benefity. Ponúkajú luxusné autá aj masáže v office

„Dobre funguje nastavovanie výziev a rôznych súťaží. Na začiatku zamestnancov odmeriame, odkonzultujeme ich tréningový a stravovací program a kto ho bude plniť najlepšie, získa napríklad náš víkendový pobyt,“ hovorí. Podľa jeho skúsenosti je vtedy menej pravdepodobné, že firmám prepadnú peniaze, ktoré vynakladajú na benefity.

Firmám okrem iného organizujú aj prednášky z oblasti zdravého životného štýlu. Foto: archív, Maroš Krivosudský

A aké sumy sú spoločnosti ochotné vynaložiť na svojich zamestnancov? „ Je to naozaj rôzne. Veľké firmy, ktoré sa tomu venujú celoročne na to majú vyhradených aj 10 až 15-tisíc mesačne,“ hovorí a dodáva, že oproti minulosti je tu vidieť zmenu. „Firmy si uvedomujú, že keď chcú prilákať najlepších, musia investovať aj do benefitov. Všimol som si, že už ukrajujú aj z rozpočtov na reklamu a marketing, aby investovali do ľudí,“ vraví.

Okrem cvičenia Krivosudský s Melicherom sprostredkúvajú tiež fyzioterapiu, masáže, organizujú akcie či prednášky, no najväčší úspech zaznamenali konzultácie s lekármi priamo vo firmách. „Ľudia nechodia na preventívne prehliadky a nenavštevujú lekárov, musia si vtedy totiž zobrať aspoň na pol dňa voľno. Ak však za nimi príde v rámci pracovnej doby a má na nich presne vyhradený čas, neodmietnu to,“ hovorí Maroš Krivosudský.

Od júna tohto roka ponúkajú aj tvorbu jedálničkov na mieru od výživových poradcov . Foto: archív, Maroš Krivosudský

Podnikateľ tvrdí, že reakcie na benefity od zamestnancov sú pozitívne a oplatia sa aj firmám. „Nemáme od nich presné dáta a štatistiky, sprostredkovane však napríklad vieme, že im klesol počet PN-niek či fluktuácia zamestnancov,“ hovorí.

V súčasnosti spúšťa CezTrénera online tvorbu jedálničkov a buduje neziskovú organizáciu. V rámci starostlivosti o firmy a organizovania fit pobytov by sa však dvojica rada presunula aj na český trh. „Už tam máme vybudované meno, keďže je odtiaľ približne 10 % našich čitateľov. Dostali sme už aj nejaké ponuky, ale chceme to robiť postupne,“ uzavrel Krivosudský.