4300 sedení. Vyše tisíc klientov. 45 špecialistov na duševné zdravie. Startup Ksebe pôsobí na Slovensku len rok, no čísla hovoria o tom, že na trhu našiel výrazný dopyt. Aj preto víťaz tohtoročnej prezentácie startupistov Car Pitch na podujatí Forbes 30 pod 30 mieri na britský trh.
Telemedicína patrí medzi najrýchlejšie sa rozvíjajúce oblasti globálnej ekonomiky. Analytici odhadujú, že do konca tejto dekády stúpne obrat v tomto segmente zo 40 na viac ako štyristo miliárd dolárov.
Na vlnu poskytovania efektívnejšej a rýchlejšej zdravotníckej pomoci nastúpil aj slovenský portál Ksebe. „Kvalitatívne rozhovory s klientmi aj psychológmi nám odhalili množstvo bariér, ktoré museli ľudia prekonať pri hľadaní odbornej pomoci,“ vysvetľuje líderka projektu Petra Žilinčanová.
Silným impulzom bolo najmä zistenie z prieskumu, že od prvých pocitov úzkosti či iných ťažkostí po stretnutie trpiaceho človeka s psychológom prejde v priemere 14 mesiacov.
Bližšie k pomoci
Na trh preto priniesla online portál, ktorý výrazne zjednodušuje prístup k psychológom. Človeku v núdzi stačí otvoriť stránku a vybrať si psychológa, ktorý mu je sympatický a pôsobí v oblasti, kde osoba cíti potrebu pomoci – náročná životná situácia, závislosť, depresia, ale aj osobný rozvoj či vzťahové poradenstvo.
Nerozhodní môžu pri výbere správnej osoby využiť filter alebo pomoc chatbota. Získanie dôvery podporujú aj detailné profily psychológov a ich videoprezentácie.
„E-mail alebo telefonát na sprostredkovateľa je to posledné, čo chcete riešiť, keď máte depresiu alebo úzkosť, je vám zle a potrebujete pomoc. Na portáli môžete nájsť a zarezervovať si online alebo osobné stretnutie so psychológom rýchlo a priamo,“ podčiarkuje Žilinčanová. Platí sa online cez medzinárodnú platformu Stripe, poistenci jednej z poisťovní majú zľavu 15 percent.
Záujem o služby digitálnej platformy ukazuje, že startup trafil dieru na trhu. Za rok od spustenia Ksebe využilo online služby vyše tisíc klientov, ktorí absolvovali viac ako štyritisíc sedení. Ksebe má aktuálne zazmluvnených 45 psychológov, ktorí prostredníctvom portálu ponúkajú odbornú pomoc osobne aj online.
Najlepší v Car Pitch
Startup zaujal aj investorov. Na tohtoročnom podujatí Forbes 30 pod 30 získal prvé miesto v „súťaži“ Car Pitch. Je to príležitosť pre ľudí s biznis nápadom či začínajúcich podnikateľov, aby sa stretli s odborníkom na financovanie startupov.
Počas 15-minútovej jazdy autom musia spolucestujúcemu investorovi vysvetliť podstatu svojho podnikateľského zámeru a ideálne ho aj presvedčiť o finančnom vstupe do projektu.
V tohtoročnom Car Pitch sa startupistom venoval Jaroslav Trojan, partner investičného fondu Nation1, ktorý sa zameriava na podporu biznis zámerov v ranej fáze podnikania. Podujatie absolvovalo šesť uchádzačov o know-how a peniaze investora, za najlepší projekt bol vybraný práve portál Ksebe.
„Zaujal ma celkový potenciál tohto startupu, zvlášť v dnešnej náročnej dobe sa oblasť duševného zdravia týka veľkého množstva ľudí. Petra ma zase zaujala osobnou energiou, odhodlaním a zaujatím pre projekt,“ vyhodnotil víťaza Jaroslav Trojan.
Investorom, ktorý už na startupe Ksebe participuje je IT spoločnosť VacuumLabs a zdravotnícke zariadenie Salvus.
„Mojím snom je, aby čo najviac ľudí našlo odvahu venovať sa svojmu duševnému zdraviu dlhodobo, využívať naše služby pravidelne a nehľadať krátkodobé a okamžité riešenia,“ dodáva Žilinčanová.
Expanzia do zahraničia
Dobré výsledky slovenskej platformy tím startupistov povzbudil k expanzii. Začínajú pracovať na vstupe na britský trh. „Chceme sa zmerať najmä na skupinovú terapiu,“ vysvetľuje Petra Žilinčanová.
Pridanou hodnotou telemedicínskeho projektu by mal byť najmä algoritmus, ktorý dokáže optimalizovať zloženie skupiny.
„Pre úspech terapie je dôležité, aby účastníci rýchlo získali vzájomnú dôveru, liečebný účinok totiž umocňuje pocit pochopenia, bezpečia a súladu s ostatnými členmi skupiny,“ vysvetľuje Žilinčanová.
Technológia zodpovedná za výber členov skupiny pritom hodnotí napríklad vek, profesiu, vzdelanie, pohlavie a iné demografické parametre adepta, ale tiež štádium vyhorenia, doterajšie skúsenosti s terapiou či osobnostné charakteristiky.
„Aktuálne sme vo fáze overovania konceptu s klientmi a psychológmi a v júli spustíme mikrostránku projektu,“ uzavrela Petra Žilinčanová.
ĎAKUJEME PARTNEROM PODUJATIA: