25. júna 2020

Predstavte si, že sa so svojimi kolegami, ktorých nevidíte mesiace, stretnete namiesto v pochmúrnej kancelárii niekde na pláži. Myšlienka, ktorú začal rozvíjať mladý slovenský startupista Martin Studenčan ešte pred dvoma rokmi, má svojho pokračovateľa. Do novej platformy sa okrem toho rozhodol investovať aj fond Vision Ventures. 

Bol rok 2018 a Martin Studenčan, člen rebríčka 30pod30 z roku 2017, sa pokúšal preraziť na ostrove Tenerife. Počas posledných dvoch rokov sa mu v kanárskom letovisku podarilo rozbehnúť úspešný startup Wolfhouse zameraný na organizovanie tímových pobytov. Ich princípom je, že sa celý tím z kancelárie či home office presunie na nejaké príjemné miesto, napríklad Tenerife, kde mladý startupista vytvoril prvý co-living space pre tímy na svete.

Priniesol revolúciu do zdravotníctva,
dnes zakladá kancelárie snov

Po dvoch rokoch sa však rozhodol túto myšlienku rozšíriť. Spolu s biznis partnerom Pavlom Madárom, zakladateľom vývojárskej firmy Sudolabs, sa pustili do novej platformy, ktorá síce stojí na rovnakom základe ako Wolfhouse, no podľa ich slov sa snaží skôr približovať k spoločnostiam ako AirbnB alebo Expedia. 

K posunu prišlo aj preto, že co-livingový priestor na Tenerife bol limitovaný na 20 lôžok, a podľa Studenčana sa rýchlo napĺňal. Rozhodli sa teda zabezpečovať väčšie firemné pobyty, čo začalo byť pre nich zaujímavé aj z finančného hľadiska. Majitelia hotelov či víl tak dokázali svoje priestory z veľkej časti prenajať aj mimo hlavnej turistickej sezóny. 

Remote je budúcnosť

Práve záujem sa stal základom pre myšlienku vytvoriť platformu NextRetreat, ktorú prvýkrát prezentovali minulý rok v júli a ktorá aktuálne sídli v Košiciach. Z počiatočného záujmu trojice investorov vzišla konečná zhoda so slovenským investičným fondom Vision Ventures. Do NextRetreat investoval 600-tisíc eur. Fond rizikového kapitálu, za ktorým stoja podnikatelia Tomáš Bél a Gabriel Horváth, sa pre investíciu rozhodol, pretože v práci na diaľku vidí budúcnosť.

Martin Studenčan (vľavo) spolu so svojim tímom z NextRetreat. Foto: archív Martin Studenčan

Investícia bude podľa Studenčana smerovať na financovanie ďalšieho vývoja a testovania platformy, ale takisto na zväčšovanie tímu či expanziu. Zákazníkov chcú „nalákať“ na zjednodušený proces organizovania tímového zájazdu, pomoc s výberom destinácie či ubytovania, ale aj s rezerváciou pracovného priestoru či zabezpečením služieb, ako je osobný šéfkuchár. 

Česko-slovenský startup získal dva milióny dolárov.
Chce zmeniť videopriemysel

„NextRetreat sa zameriava na najnáročnejšie prvky plánovania tímového tripu a pretavuje ich do jedného, ľahko použiteľného nástroja. S platformou NextRetreat si tímy vedia jednoducho vyhľadať a zvoliť ideálnu destináciu, kam sa každý člen tímu vie dostať efektívne, bez ohľadu na to kde sa momentálne nachádza,“ dodáva Studenčan s tým, že ich typickým zákazníkom je firma, ktorá má zamestnancov „rozsadených“ po celom svete, no raz či dvakrát do roka sa potrebujú stretnúť osobne. 

Dôležitý balans

Idea spájania tímov vznikla niekoľko mesiacov pred prepuknutím aktuálnej pandémie koronavírusu. Tým pádom museli jej predstavenie prispôsobiť danej situácii, ktorá na jednej strane priniesla zákaz cestovania, avšak na strane druhej si množstvo firiem uvedomilo výhody práce na home office. Niektoré firmy sa už aj na Slovensku preto rozhodli presunúť celé oddelenia na remote. Toho sú si vedomí aj v NextRetreat, keďže týmto spôsobom môžu získať nových klientov.

Práca na diaľku má síce množstvo výhod, ale nie je dokonalá. Medzi časté problémy patrí balans medzi prácou a osobným životom, osamelosť zamestnancov či problémy s komunikáciou v tíme. Množstvo ľudí sa zároveň chce vrátiť do kancelárie, nie full-time, ale aby sa videli s ostatnými a cítili sa súčasťou skupiny alebo projektu. Team retreaty sú osvedčeným riešením na tieto a ďalšie problémy,“ dopĺňa Studenčan. 

Prvých zákazníkov firma očakáva najskôr koncom tohto roka, prípadne v prvom kvartáli 2021. Predpokladajú, že sa pracovný trh dostane skôr či neskôr do normálu. Ten ale môže vyzerať aj trochu inak, po množstve online meetingov a konferencií Studenčan vyčkáva, čo prinesie obnovený apetít po cestovaní. 

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?