30. septembra 2020

Ako sa hovorí, všetko zlé je na niečo dobré. Dôkazom toho je aj Simona Kocúrová, ktorej sa pandémia koronavírusu postarala o rozšírenie biznisu. Slovenka si pre život vybrala Taliansko, kde založila agentúru Tuscany by 1st class, v ktorej šije cestovateľské zážitky na mieru. Keď sa pre pandémiu prestalo cestovať, začala s ďalšími podnikateľmi pripravovať inovatívne produkty. Rozhodli sa, že keď cestovatelia nemôžu prísť do Talianska, príde Taliansko za nimi.  

Oči má stále otvorené, nikdy sa neuspokojí

Simona si vyskúšala rôzne zamestnania, no už od štúdia na vysokej škole ju veľmi lákala podnikateľská sféra. Preto začala organizovať módne prehliadky spojené s degustáciou vín v menších slovenských mestách, ako napríklad v Lučenci. Vtedy sa na obzore objavila veľká výzva, na ktorú spomína takto: „Oslovila ma jedna firma, či by som pre ňu zorganizovala vínnu cestu po Taliansku. Potom sa ozvali iní klienti opäť ohľadom Talianska. Stále ma to posúvalo bližšie k Taliansku.“

V Taliansku organizuje rozprávkové zásnuby. Tie najdrahšie stáli 15-tisíc eur

Neskôr sa Simona viac rozcestovala po svete, za čo je dnes nesmierne vďačná. Tieto potulky po rôznych lokalitách jej väčšmi otvorili oči aj myseľ. Vždy túžila pracovať v oblasti, ktorá by odrážala jej záľuby, preto sa rozhodla, že si práve v Taliansku založí agentúru Tuscany by 1st class a začne sa zaoberať concierge servisom. „Keď si vyberáte miesto na život, musí sa vám páčiť. História, umenie, estetika sú pre mňa veľmi podstatné,“ dodáva na margo Talianska.  

Simona vo svojej agentúre Tuscany by 1st class pripravuje i svadobné eventy. Foto: archív Simony Kocúrovej

Zároveň považuje za obrovskú devízu, že táto krajina spĺňa všetky atribúty dokonalej dovolenkovej destinácie. Príroda, pohoria, more, kuchyňa, vína, móda, architektúra, pri menovaní by mohla pokračovať donekonečna. V rámci Tuscany by 1st class je Simona takzvanou „tour“ dizajnérkou, teda klientom pripravuje na mieru rôzne zážitky od osláv, svadieb, degustácií vo vilách a ďalšie pobyty. Jej úlohou je porozumieť tomu, čo konkrétny klient potrebuje.  

Prečo sa rozhodla podnikať práve v tejto sfére? „V určitom okamihu som si uvedomila, že mám slušné kontakty a viem toho dosť zabezpečiť. Precestovala som všetky regióny, poznám najlepšie hotely, reštaurácie, miesta, ktoré sa oplatí vidieť. Viem, koho treba osloviť a kto to robí najlepšie,“ vysvetľuje. Preto sa rozhodla, že toto know-how využije a premení na biznis. V agentúre ponúka služby, ktoré sa podľa nej predávajú pomerne ťažko, keďže ich klient nevidí. Musí ich skrátka zažiť.  

Svadobný biznis naberá po útlme druhý dych. Na scénu prichádza nový trend

Základom pri budovaní vlastného biznisu je podľa Simony vytrvalosť a trpezlivosť. „Všetko chce čas, všetko príde v správny čas, dôležité je nevzdávať sa a čeliť výzvam, riešiť problémy a byť tak trochu vizionár, teda predpokladateľ toho, čo sa môže stať,“ hovorí. Ona sa musela v agentúre Tuscany by 1st class v prvom rade vysporiadať s tým, že nesmie byť na všetko sama. Práve z toho dôvodu sa rozhodla niektoré povinnosti delegovať na externých spolupracovníkov. Ďalšou výzvou je inovácia produktu, čiže služieb. „Byť kreatívny, neprestajne niečím prekvapiť, na to potrebujete mať stále oči otvorené, nikdy sa neuspokojiť,“ dodáva. 

Pandémia rozšírila jej biznis

Aj Simonin život ovplyvnila pandémia koronavírusu. „Biznis v turizme je sezónna práca, čiže klienti ju využívajú iba nejakých osem mesiacov v roku,“ hovorí. Ostatné obdobie, ktoré nazýva hluchým, podľa nej obyčajne trvá štyri mesiace, no pre pandémiu sa predĺžilo na takmer celý rok. Na jar a začiatkom leta nevykázala Simona žiadny zisk v oblasti turizmu. „Všetkých klientov, či už svadby alebo tour, pobyty, či exkurzie som musela presunúť na koniec leta, jeseň, niektoré až na rok 2021,“ približuje.  

Práve Taliansko zasiahla pandémia skutočne tvrdo. Simona sa snažila už od prvých dní zachovať pokoj a rozvahu. Vedela, že vzniknutá situácia nie je jej zlyhaním, no celosvetovým problémom. A tak sa začala venovať aktivitám, na ktoré dlhodobo nemala dostatok času. „Vrátila som sa k maľovaniu obrazov, prečítala som všetky rozčítané knihy o Egypte, Marcovi Polovi, podnikaní, veľa som športovala,“ vysvetľuje. Simona zároveň priznáva, že jej pandémia zmenila okrem osobného života aj ten pracovný. 

Podniká v energetike aj s kvetinami. Jej Láskykvet robí nevestám radosť celý rok

Študovala a zaoberala sa prognózami, na základe ktorých zistila, že táto situácia ešte potrvá. „A vráti sa to do pôvodného stavu vôbec, bude to také, aké to bolo? Myslím si, že cestovanie nebude nikdy také ako predtým,“ vraví. A to sa rozhodla zohľadniť vo svojom biznise, preto sa počas pandémie sústreďovala skôr na produkty ako na služby. Spolu s ďalšími talianskymi podnikateľmi v oblasti enogastronómie, talianskych produktov, módy i dizajnu spojila sily a spolu vytvorili inovatívne produkty.  

Takto vyzerá vínny trezor, na ktorého výrobe sa počas pandémie podieľala aj Simona. Foto: archív Simony Kocúrovej

„Pracujem na novej stránke a novom koncepte pre medzinárodných klientov, hlavne zo Spojených štátov amerických. Dala som dokopy tím ľudí, ktorých servis prezentovaný na mojej stránke očarí nielen cestovateľov, ale ľudia si budú môcť zážitok, za ktorým museli prísť osobne do Talianska, vyskúšať online,“ upresňuje.

Spolu s ďalšími podnikateľmi prišli napríklad s neobyčajnými vínnymi trezormi, ktoré dostanú klienti spoločne s virtuálnou degustáciou. „Sú to také veľké kufre, v  štýle Louis Vuitton, celé v koži. Vnútri sa nachádza široká selekcia ocenených vín špičkovej kvality a tých  najlepších destilátov. Ďalej sú tam poháre, kniha o Toskánsku, otvárače na fľaše. Hodia sa ako doplnok do moderného domu, a  pripravujeme aj verziu na jachty,“ približuje Simona.  

Pandémia teda spôsobila to, že sa Simonin biznis rozšíril. S organizáciou exkurzií, svadieb a službami v concierge servise nemieni prestať. „Nerozmýšľam nad tým, že by som sa toho vzdala, lebo cestovať sa bude, aj keď obmedzene,“ dopĺňa. Toto krízové obdobie považuje za impulz, na ktorý čakala už v minulosti. Simona má od konca augusta s agentúrou Tuscany by 1st class plné ruky práce. „Klienti chodia, okrem Američanov, tí veľmi chýbajú v našom biznise,“ vysvetľuje. Najčastejšie jej služby vyhľadávajú totiž práve Američania, ale aj Slováci, Česi a ľudia z ďalších krajín.  

Zakladateľka agentúry Tuscany by 1st class si myslí, že sa cestovanie zmení. Foto: archív Simony Kocúrovej

Domáci Taliani si jej služby objednajú iba zriedkavo. Dôvod? Využívajú concierge servis v zahraničí, pretože svoju krajinu dobre poznajú. Simona by rada v budúcnosti rozšírila teritórium pôsobnosti. „Ponúkam servis takmer vo všetkých regiónoch, hlavne v Toskánsku, Apúlii, Miláne, Lago di Como, ale rada by som raz ponúkala aj Azúrové pobrežie, Monte Carlo a Provensálsko. A taktiež jachty, to je výzva, na ktorej pracujem okrem produktov,“ uzatvára. 

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?