10. januára 2019

V minulom roku sa internetovým obchodom darilo výnimočne. Obrat online nakupovania sa medziročne zvýšil o 23 percent, pričom ťahúňom bola elektronika. Záujem Slovákov však oproti minulému roku najviac vzrástol v segmente domu a záhrady, jedla či nápojov a erotických pomôcok.

To, že e-commerce je na vzostupe, dokazuje aj suma, ktorú sme v roku 2018 na slovenských eshopoch minuli. Celkovo sme utratili 1,13 miliardy, čo je o 193 miliónov viac ako v predošlom roku. Okrem stabilných hráčov pribudli na Slovensku nové internetové obchody, ktorých je v súčasnosti už vyše 11 585.

Stali sa z nich e-shopoví doktori. Pomáhajú online obchodom rásť

Obľube sa podľa prieskumu portálu Heureka tešia aj kamenné výdajne, vďaka ktorým sa môžu nakupujúci sami rozhodnúť, kedy si svoje objednávky vyzdvihnú. „Aj v tomto roku sa potvrdilo, že eshopom sa darí a obdobie stagnácie máme zrejme za sebou. Slováci nakupujú cez internet stále viac a zároveň vzrastá počet osobných odberov na výdajniach. Logicky tak narástol aj počet eshopov, ktoré ponúkajú možnosť vyzdvihnutia tovaru vo výdajni, ako aj počet výdajných miest,“ vysvetľuje šéf Heureky Tomáš Braverman. Možnosť osobného odberu ponúkalo v minulom roku približne 21 percent eshopov.

Košickí vývojári robia svetové aplikácie. Používa ich aj The Economist

Postupne sa zvyšuje aj počet ľudí nakupujúci cez mobilné zariadenia. V súčasnosti tento spôsob využíva každý druhý Slovák, a preto vedú internetové obchody, ktoré sú „mobile friendly“. Ako ukazuje štatistika, v nakupovaní online sme opäť predbehli Čechov. V Českej republike je podiel nakupujúcich v online priestore 45 %, zatiaľ čo na Slovensku je to 52 %.

Hlavné foto: Unsplash/rawpixel