24. júna 2019

Vybudovali úspešnú športovú cestovnú kanceláriu a svojich klientov vozia na zápasy po celom svete. Majiteľ FutbalTour.sk Matej Očenáš sa usmeje, že samozrejme, najlepšie sa fandí priamo v hľadisku, lenže nie vždy sa dá za futbalom vycestovať. Preto sa vo firme rozhodli, že v Bratislave otvoria športový pub Tribúna, kde môžete zápasy sledovať na poschodovej tribúne. A mať zážitok, ktorý pripomína atmosféru na skutočnom štadióne.

Matej Očenáš vybudoval FutbalTour.sk spolu so svojím kamarátom z detstva Júliusom Turčekom. Ako veľkí fanúšikovia futbalu založili športovú cestovku v roku 2011 a za uplynulý rok s ich kanceláriou vycestovalo na športové podujatia asi 21-tisíc fanúšikov. Pôsobia v niekoľkých krajinách Európy a ročné tržby firmy vlani predstavovali 7,1 milióna eur. Polovicu z nich generuje Slovensko, po 20 percent Česko a Maďarsko a zvyšok je Rakúsko so Švajčiarskom.

Mužstvo futbalových zázrakov, za ktoré hrajú známi herci či speváci,
má vlastný pub aj múzeum

Nápad, ako rozšíriť svoj biznis, a teda otvoriť vlastný športový pub, nosili v hlave dlhšie. Vravia, že po prvé sami hľadali miesto, kde by mohli spoločne pozerať futbalové zápasy, a po druhé sa na nich s rovnakou otázkou obracali klienti ich cestovnej kancelárie. Veci sa pohli minulý rok v lete, keď im kamarát ponúkol voľný priestor po bývalej reštaurácii Taxis. Spočiatku trochu krčili nosom, lebo lokalita na Jaskovom rade na začiatku bratislavských Kramárov sa im zdala od ruky.

Matej Očenáš, spolumajiteľ športovej cestovky FutbalTour.sk a pubu Tribúna. Foto: Miro NôtaMatej Očenáš, spolumajiteľ športovej cestovky FutbalTour.sk a pubu Tribúna. Foto: Miro Nôta

„Ale presvedčili nás viacerí odborníci z gastro biznisu,“ približuje Matej Očenáš. „Hovorili, že je to spádová oblasť, ktorá má veľký potenciál, a pred budovou je k dispozícii aj veľké parkovisko. A najmä, že prvoradé sú dobrá atmosféra a služby a potom ľudia radi prídu.“

Vlani v septembri sa tak pustili do budovania športového baru so širokou ponukou čapovaných pív a s kuchyňou zameranou na pubové špeciality. Skúšobnú prevádzku spustili vo februári a od marca už fungujú v plnom režime.

Pracuje pre futbalový klub Arsenal.
Po skončení sezóny si môže zahrať na trávniku Premier League

„Hlavným lákadlom by malo byť live sledovanie rôznych športových podujatí,“ vraví Matej. „Zápasy futbalovej Ligy majstrov, všetky duely slovenskej reprezentácie, preteky Petra Sagana či Petry Vlhovej, ale aj hokejové a tenisové súboje či Formula 1. Snažíme sa vytvoriť silnú komunitu fanúšikov, ktorá bude spoločne sledovať zápasy vo výbornej atmosfére. Spolu sa tešiť z gólov, zdieľať emócie aj diskutovať.“

Zápasy premietajú na viacerých obrazovkách alebo na plátne a fanúšikovia môžu športové prenosy sledovať aj z poschodovej tribúny s kapacitou 50 ľudí. „Pravidelne vysielame paralelne dva až tri zápasy, aby mali hostia na výber,“ dopĺňa.

Tribúna v bratislavskom športovom bare má kapacitu 50 ľudí. Foto: archív FutbalTour.skTribúna v bratislavskom športovom bare má kapacitu 50 ľudí. Foto: archív FutbalTour.sk

Tribúnu plánujú okrem športových prenosov využívať aj na iné tematické akcie, napríklad na filmové večery či športové kvízy, alebo ich budú prenajímať na konferencie a teambuildingy.

Hovorí, že jedálny lístok je zostavený z overených klasík, ako je burger, rebierka, kuracie stehienka či pečená klobása, a od júna začali ponúkať aj obedové menu.

„Za pochodu ešte počas leta budeme dolaďovať nejaké veci na jedálnom lístku aj v programe, ktorý pripravíme pre hostí,“ vraví Matej. „Primárne sa budeme zameriavať na priame prenosy všetkých zápasov futbalových top klubov. Sledovanie duelov však chceme spestriť aj rôznymi tipovacími súťažami či súťažami o zájazdy, o klubové suveníry či o ceny od našich partnerov.“

Hlavné foto: archív FutbalTour.sk

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk