11. júna 2020

Aj napriek tomu, že Slovensko prechádza do nového normálu, v reklamnom svete ešte vo veľkom rezonovali spoty súvisiace s koronou. Aké televízne či youtubové príspevky by nemali uniknúť vašej pozornosti? Výber zostavili Braňo Macko, zakladateľ a kreatívny riaditeľ contentovej agentúry Ponyhouse, a Maroš Bolčák, Senior media manager v marketingovej agentúre Hype. Článok vám prinášame v spolupráci s Asociáciou digitálnych marketingových agentúr.   

Výber Braňa Macka

SpaceX a NASA – Demo-2

Neviem, či ste takí fanúšikovia Elona Muska ako ja, ale u nás doma sa streamovali oba štarty Demo-2 – prvej ľudskej posádky, ktorú vyniesla do vesmíru súkromná raketa. NASA odhaduje, že súčasne mali na všetkých platformách vyše 10 miliónov divákov. To je na live stream úžasné číslo aj v globálnom meradle. Bavilo ma, že k celému eventu mali niekoľkohodinovú dramaturgiu, ktorou vyplnili hodiny pred štartom. Ako bonus z celej komunikácie jasne sršala spolupráca SpaceX a NASA. Parádne promo.

McDonald’s či 365.bank vytvorili kvalitné reklamy aj počas krízy.
Naopak, Amazonu sa to nepodarilo

Starobrno – Na zdraví i doma

České pivo spustilo pôvodnú kampaň pár týždňov pred vypuknutím koronakrízy. Spot je veľmi príjemný a ľudský. A ako odkomunikovať súdržnosť počas prebiehajúcej pandémie? Zodpovednou izoláciou. A tak spot pustili odzadu – partička ľudí sa postupne rozíde a každý ide domov. Nádherne jednoduché riešenie, ktoré skvelo komunikuje, čo má, a navyše stálo 5 korún.

Ste alebo nie ste fanúšikom reklamy so škrečkami?
Marketéri vysvetľujú, prečo patrí medzi top spoty

Fail:

Maroš Kramár – Škrabkanie maskérky

Marošovo Kramárovo selfpromo je najväčší komunikačný fail týchto dní. TV Joj pustila do vysielania zábery zo zákulisia, kde Maroš Kramár škrabká maskérku po zadku. Joj aj štáb pochopili, že to nie je správne a ospravedlnili sa. Maroš Kramár si myslí, že sa sťažujú iba ženy, ktoré nikto neobchytkáva. Ja len, že už sme v roku 2020. Médiá odvysielajú všeličo, sociálne siete amplifikujú hlavne to negatívne a nálada v spoločnosti volá po väčšej zodpovednosti. Maroš Kramár si to zatiaľ nevšimol.


Výber Maroša Bolčáka

Telekom – Zrýchľujeme Magio internet

Telekom prišiel v máji so správou, že všetkým zákazníkom dočasne automaticky zvýšil rýchlosť internetu všade tam, kde to bolo technický možné. Rovnako ako samotný update produktu, aj kampaň k nemu vychádza zo silného insightu, ktorý priniesla aktuálna situácia vo svete. Ľudia prešli z kancelárií na home office a z barov a reštaurácií na domáce sledovanie filmov. Internet pre nás nebol nikdy dôležitejší ako teraz. V TV spote nájdeme dokonale spracovaný insight do vtipných situácií, ktoré viac-menej všetci poznáme.

Ikea – Backgrounds by Ikea

Ikea zareagovala na aktuálnu situáciu (ako je už zvykom) trefne. Keďže posledné týždne trávime veľa času na videohovoroch, vytvorila sériu pozadí, ktoré si môžete stiahnuť a použiť v niektorých aplikáciách poskytujúcich videochat. Pozadia, samozrejme, obsahujú produkty švédskej značky. Takto už nemusíme upratovať a hľadať ten správny uhol v byte pred tým, ako spustíme videokonferenciu s kolegami.

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA)  je združenie profesionálnych agentúr, ktoré pôsobia v oblasti digitálneho marketingu. Jej úlohou je najmä rozvoj digitálneho marketingu na Slovensku.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?