6. mája 2020

Ako konštatuje Ladislav Ferenczi, Executive Director digitálnej agentúry Ecake, vo väčšine kreatívnych kampaní v posledných týždňoch rezonuje najmä pandémia. Značky sa tejto témy zhostili rôzne, niektoré dokázali vycítiť všeobecný sentiment a náladu svojich zákazníkov, iné sa rozhodli využiť situáciu na tvrdú propagáciu predaja. K jeho hodnoteniu viac či menej vydarených reklám, ktoré obleteli svet počas uplynulého mesiaca, sa pridal aj Stano Várady, Digital Project Manager v integrovanej digitálnej agentúre Digita.sk. Článok vám prinášame v spolupráci s Asociáciou digitálnych marketingových agentúr.   

Výber Stana Váradyho

McDonald’s – The first unskippable preroll you will actually like

Korone som sa pôvodne chcel vyhnúť, no v apríli 2020 asi nie je nič ťažšie. Tak si to aspoň užime. Ruský McDonald’s zverejnil nepreskočiteľnú reklamu s jednoduchým posolstvom: umývajte si ruky. Prečo áno? Lebo táto kreatíva by bez daného reklamného formátu nefungovala. Prečo nie? Lebo toto na prvú dobrú nie je svet McDonald’s. Prečo vlastne aj toto áno? Choďte na ich web. Toto je svet ruského „Mekáča“.

Ste alebo nie ste fanúšikom reklamy so škrečkami?
Marketéri vysvetľujú, prečo patrí medzi top spoty

Burger King – Ponuka pre študentov

Pomerne málo sa hovorí o tom, že pre koronakrízu trpí aj vzdelávanie detí. Burger King tak prišiel s promo akciou, kde decká dostali Whopper za to, že vyriešili matematickú rovnicu alebo odpovedali na otázku z chémie či z literatúry. Páči sa mi tá hravosť, prínus ľudí do mobilnej appky a hlavne zodpovedanie najstaršej otázky – na čo mi tá škola kedy bude?

Ako vybudovať úspešnú značku?
Dá sa to dosiahnuť vďaka 30 efektívnym marketingovým spôsobom

Fail:

Every Covid-19 Commercial Is Exactly the Same

Nebudem kritizovať a už vôbec nie konkrétnu kampaň. Vypichnem len jedno. Koronakríza zastihla všetkých nepripravených a značky sa buď odmlčali, alebo sa ponáhľali povedať k tomu svoje. Aby zareagovali rýchlo, šli podľa zabehnutých vzorcov a kľúčových slov. Ak to dáte všetko na jednu kopu, uvidíte zmes klavírnej hudby, vaty a log. Bolo by to krásne, keby to bolo inak.

Výber Ladislava Ferencziho

365.bank – Reklamy z vašej obývačky

Poštová banka so svojou 365 bankou sa rozhodli neunudiť fanúšikov reklamami, ktoré je dnes ťažšie produkovať. Naopak, na prvého apríla im poskytli možnosť zabaviť sa počas dlhých dní doma, ukázať kreativitu a popritom vyhrať aj symbolickú odmenu. Kampaň Reklamy z vašej obývačky s hashtagom #zostandoma nie je spot zlepený zo stockových videí, ako je to aktuálne v móde, ale ide o spoločnú aktivitu so zákazníkmi. 365 banka dlhodobo dokazuje, že naozaj pozná svoju cieľovku.

Budweiser – Whassup Bud

Budweiser je značka, ktorá každoročne produkuje množstvo kvalitných reklám, z ktorých niektoré sa stali doslova kultovými záležitosťami. Ich ocenený spot z roku 1999 „Whassup?“ sa stal popkultúrnym fenoménom, a zažil množstvo prerábok. Naozaj dôležité však boli iba 2 – v roku 2008 sa vyjadril k politickej situácii a tento rok ku globálnej pandémii. Kampaň vlastne stotožňuje všetko, čo aktuálne ľudia potrebujú. Skrátka sa ozvať svojim blízkym a opýtať sa „Whasssuppppppppppp?“.

Fail:

Amazon – Thank you Amazon heroes

Sú dni, keď to skrátka nevyjde. Amazon si tiež zaumienil reagovať na aktuálnu situáciu a to tak, že sa rozhodol povedať svetu, že robia… to čo vždy. Doručujú veci. Spot, v ktorom jedinú emóciu sprostredkuje gradujúca hudba, zobrazuje ich zamestnancov, ktorí s neziskovými organizáciami dlhodobo kritizujú ich pracovné podmienky. Vražedná kombinácia.

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA)  je združenie profesionálnych agentúr, ktoré pôsobia v oblasti digitálneho marketingu. Jej úlohou je najmä rozvoj digitálneho marketingu na Slovensku.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?