21. apríla 2020

Patríte medzi tých, ktorých tancujúce škrečky z reklamy na obchod s ponožkami otravujú alebo si pri tejto reklame zanôtite? A kto tentokrát jednoznačne ovládol kategóriu reklamný fail? Na to najlepšie a najhoršie zo sveta marketingu sa pozreli Slavomír Artim, senior copywriter v agentúre Elite solutions, a Peter Galko, Managing Creative Director reklamnej agentúry Diorama. Článok vám prinášame v spolupráci s Asociáciou digitálnych marketingových agentúr.   

Výber Slavomíra Artima

Dedoles – Veselé ponožky, čo nemajú páru

Tiež máte škrečkov plný internet? Vitajte v klube. No túto reklamu nehodnotím ako fail, ale ako win. Je brutálne nákazlivá, a keď si ju týždeň pospevovala moja trojročná dcéra, vedel som, že je naozaj dobrá. Kreatívne neohúri a vizuálne neslintám, ale jedno sa jej nedá uprieť. Keď sa k vám raz dostane, nedá sa jej zbaviť. Na druhej strane, oproti minuloročnému spotu „Spojený s prírodou“ je to dosť úlet. Som celkom zvedavý, aký pozicioning si značka nakoniec vyberie.

Naked Heart Foundation – #borninclusive

Ruská nadácia Naked heart foundation sa okrem iných aktivít angažuje aj v oblasti rodiny, kde podporuje začlenenie detí s postihnutím do spoločnosti. Ich sociálny experiment ukazuje, že do určitého veku deti nevnímajú rozdiely medzi zdravými a postihnutými deťmi. Spomenul som si pri tom na dávnejšiu kampaň Dove, ktorý sa dlhé roky snaží nabúrať percepciu krásy a dokonalosti. Reklama od tejto nadácie si zaslúži nielen našu pozornosť, ale aj zamyslenie.

Nerozprávajte sa doma len o korone.
Psychologička radí, ako zvládnuť napäté vzťahy v izolácii

Výber Petra Galka

Heineken – Ode to Close

Oceňujem, že sa konečne začali objavovať kampane, ktoré sa snažia ľuďom vrátiť optimizmus a povzbudiť ich v ťažkej situácii bez zbytočného ukazovania negatívnych symbolov krízy. Nie som fanúšikom rúšok v reklame a o to viac ma oslovila nová kampaň Heinekenu. V nej síce značka ľuďom hovorí, že veci, ktoré sme doteraz považovali za prirodzené nateraz robiť nemôžeme, no mali by sme si byť naďalej blízki – napríklad formou video chatu pri fľaši piva ich značky.

Prvoplánové reklamy Smeru a romantický Google.
Tieto kampane by ste nemali prehliadnuť

Dedoles – Veselé ponožky, čo nemajú páru

Z úplného súdka je kampaň slovenskej značky Dedoles. Skvelá exekúcia a chytľavá melódia si za krátky čas získala srdcia už mnohých ľudí, a ak nejaká kampaň ašpiruje na titul virál roka, zrejme to bude táto. Páči sa mi, že tvorcovia idú ešte ďalej. Len nedávno pripravili 12-hodinovú verziu reklamy, ktorá v týchto dňoch zrejme hrá v obývačkách mnohých rodín.

Fail:

Bubo – Ľuboš Fellner a koronavírus

Hodnotí Slavomír Artim

Prečo je tu toto video asi netreba vysvetľovať. V skutočnosti aj fail roka stále dostatočne nevyjadrí, aké zlé v skutočnosti bolo. Ale to píšem za seba, lebo sú aj takí, ktorým na Bubo videách neprišlo nič zvláštne. Z prvého agitačného aj druhého „ako to naozaj bolo“ videa si beriem ponaučenie, ako nespraviť zo zlého ešte horšie. Zároveň je to dobrý príklad, že čím väčšie renomé značka má, tým náročnejšie je priznať si chybu. Po treťom videu s ospravedlnením už totiž môže byť neskoro.

Hodnotí Peter Galko

Zrejme najväčším failom (a nielen tohto mesiaca) bolo video cestovnej kancelárie Bubo, v ktorom zakladateľ firmy nabáda ľudí, aby sa pred koronavírusom ochránili cestovaním – s nimi. Video netreba špeciálne predstavovať, keďže sa dočkalo oveľa väčšej pozornosti médií, akú si zrejme autor predstavoval. Práve v týchto dňoch by mali značky komunikovať zodpovedne, vyzývať ľudí na dodržiavanie bezpečnostných opatrení, čo je vo veľkom kontraste so správou videa, ktorou je šírenie strachu zo smrti a pokusom na ňom zarobiť. Oceňujem však následnú reakciu spoločnosti, v ktorej si priznali, že tento počin bol krokom vedľa.

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA)  je združenie profesionálnych agentúr, ktoré pôsobia v oblasti digitálneho marketingu. Jej úlohou je najmä rozvoj digitálneho marketingu na Slovensku.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?