12. februára 2020

Reklamy, ktoré „bolia“, príjemné dovolenkové naladenie, humor a k tomu prihodíme aj hru na city. Takýto mix toho najlepšieho a najhoršieho z digitálneho sveta za uplynulý mesiac namiešal výber špecialistov v zložení Lenka Vidiečanová, Performance specialist v agentúre Digiline, a Ján Laurenčík, Managing Director v agentúre Basta digital. Článok vám prinášame v spolupráci s Asociáciou digitálnych marketingových agentúr.   

Výber Lenky Vidiečanovej

Cheetos – Can′t touch this

Posledné týždne na nás zo všetkých strán vyskakoval Super Bowl, na ktorom si nezgustli len športoví fanúšikovia, ale aj fanúšikovia reklám. Tento rok bolo veľa vtipných spotov, no pre mňa mala jeden z najlepších značka Cheetos, ktorá promovala svoju novinku „Popcorn“. Spot je jednoduchý, vtipný s optimálnou dĺžkou a zostane vám po ňom úsmev na tvári a príšerná chuť na niečo slané.

Všade samé kocky a v rukách dva meče!
Ako sa programuje svetový herný hit Beat Saber?

Google – Loretta

Google je už niekoľko rokov známy tým, že vie svojimi reklamami pekne zahrať na city. Už v roku 2010 zaujala na Super Bowl jeho romantická reklama „Parisian Love“. Tentokrát tomu nebolo inak a na Super Bowl opäť prišiel so spotom, pri ktorom neostalo jedno oko suché. Ide o príbeh staršieho pána, ktorý sa snaží uchovať spomienky na svoju ženu pomocou hlasovej asistentky. Kreatívna stratégia, ktorá poukazuje na pomoc Google produktov jednotlivcom v dojemnom podtóne sa javí ako úspešná – spot dosiahol za pár dní niekoľko miliónov zhliadnutí a množstvo engagementu. A ja si môžem ísť nanovo naniesť maskaru.

Fail:

Smer – Demokratická opozícia

Bez ohľadu na volebné preferencie, tieto Smerácke reklamy „bolia“. Človek by si myslel, že po deťoch, ktoré sa hádajú a fajčia marihuanu, to nemôže byť horšie, ale prišla rapujúca opozícia. Nie som si istá, pre koho je reklama určená, ktorú cieľovú skupinu dokáže presvedčiť o zmene svojich preferencií. Reklama je prvoplánová a namiesto humoru vo mne zanecháva len zmiešané negatívne pocity.

Dajte výpoveď a odsťahujte sa.
Pozrite si 10 krajín, kde sa vám oplatí žiť

Výber Jána Laurenčíka

Satur – Za toto všetko

Brandová kampaň cestovnej kancelárie Satur ma zaujala tým, ako využíva protiklady. Na obrazovke vidíte krásne zábery z dovolenkových destinácií. V ušiach počujete všetky tie „sračky“, ktoré ľudí dennodenne „serú“. Pre ktoré si hovoria, že už musia niekam vypadnúť. Reklama takto sadne ako „riť na šerbeľ“. A priznajme si, málo z nás je takých, ktorých nič nefrustruje.

eToro – Investuj s Alecom Baldwinom

Etoro využíva koncept Fear of missing out, čiže strach z premeškania, straty. Zaujme ľudí, ktorí dodnes ľutujú, že nenakúpili bitcoiny, keď boli ešte lacné, a závidia známym, ktorí tak urobili. Celebrita vo videu zabezpečí, že pôsobí dôveryhodne napriek tomu, že nájdete množstvo článkov a komentárov, ktoré o eToro hovoria škaredo. Na reklame eToro sa mi páči, ako úspešne bojuje s preskakovaním reklám na YouTube a vyvracia mýtus, že online video reklama by mala trvať maximálne 30 sekúnd. Dobrá reklama môže trvať aj 2 minúty a dopozeráte ju.

Fail:

Telekom – Najlepšia mobilná sieť

V krátkom spote Telekom hovorí, že sú hrdí na jednu z najlepších mobilných sietí na svete. Teším sa, ak tomu tak naozaj je, ale považujem tento spot za nevyužitú šancu. Nie je mi jasné, v čom je najlepšia. Ani to, akú výhodu z toho mám ja. Mám sa tešiť, že ostatné krajiny sú na tom horšie?

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA)  je združenie profesionálnych agentúr, ktoré pôsobia v oblasti digitálneho marketingu. Jej úlohou je najmä rozvoj digitálneho marketingu na Slovensku.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk