29. júna 2020

Automobily od Tesly sa umiestnili na poslednom mieste vo vplyvnom prieskume agentúry J.D. Power o 32 hlavných automobilkách. Správa posilňuje staršie pochybnosti o tom, či je Tesla skutočne konkurencieschopná v kvalite výroby a či dosiahne plánované objemy.

FAKTY

  • Tesla sa do tradičného prieskumu dostala po prvý raz. Odhalil 250 problémov na 100 áut, hoci priemer automotive bol v tomto roku 166 problémov.
  • Výrobca elektrických áut sa v minulosti vyhýbal zaradeniu do prieskumu, keďže nechcel dať povolenie, aby agentúra kontaktovala jeho zákazníkov.
  • Zvýšený predaj lacnejšieho modelu Tesly Model 3 umožnil J.D. Power, aby získala dostatok dát z 35 štátov USA.
  • Vo formálnom poradí Tesla na poslednom mieste nie je, keďže J.D.Power nemala údaje zo všetkých 50 štátov USA vrátane Kalifornie. Tá je najväčším trhom Tesly v USA.

Elon Musk proti všetkým. Tesla bola v prvom štvrťroku opäť zisková

  • Pred výsledkami prieskumu nepotešili Teslu ani zistenia úradu pre bezpečnosť diaľničnej dopravy (NHTSA), že dotykové obrazovky v Modeli 3 majú chyby.
  • Firma tiež údajne doručila skoré verzie Modelu S napriek tomu, že vedela o nebezpečnej chybe batérie, ktorá môže spôsobiť požiar.

 

Tesla tlačí svet automotive k zásadnému zlomu. Na ktorej strane budete stáť vy?

KONTEXT

Minulý rok priniesla CNBC správu, že zamestnanci Tesly sú pod tlakom, aby kvôli ambicióznym objemom výroby obchádzali kvalitatívne kritériá. Medzi zistenia patrilo napríklad používanie izolačnej pásky v elektronike, zlé podmienky na pracovisku, a vyhýbanie sa testom kvality.

Sťažnosti zamestnancov, ktorí vlani pracovali vo fabrike “na čerstvom vzduchu” (v stane), aby pomohli naplniť cieľ vyrábať 6-tisíc kusov Modelu 3 za týždeň, však Tesla zamietla. Uviedla tiež, že sťažnosti zákazníkov berie vážne a chyby odstraňuje.

Napriek tomu sa viacerí zákazníci Tesly sťažovali na Twitteri v snahe prilákať k problémom pozornosť zakladateľa Tesly, miliardára Elona Muska. Ten, ako je známe, patrí medzi aktívnych používateľov Twitteru.

Siladitya Ray je redaktor Forbes.com, píše o technológiách.

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?