12. septembra 2019

V aktuálnom výbere najlepších reklamných kampaní za mesiac august sa marketéri zhodujú na jednom: Sex predáva. Tematika sexu nie je v reklamách ničím výnimočným, no nie vždy to „vypáli“ pozitívne – dôkazom je napríklad kampaň Slovnaftu, ktorá dáva do pozornosti možnosť kúpania psov na jednej z ich benzínových púmp. Článok vám prinášame v spolupráci s Asociáciou digitálnych marketingových agentúr, kampane vybrali a hodnotili Alexandra Pobjecká, Art Director v agentúre Socialists, a Peter Galčák, PPC Specialist v agentúre Digiline. 

Výber Alexandry Pobjeckej

PornHub – The Dirtiest Porn Ever

Dve muchy jednou ranou! Pozretím tohto porna urobíte dobre sebe aj oceánu. PornHub opäť raz prišiel na svet so zmysluplnou kampaňou v spolupráci s organizáciou Ocean Polymers. Za každé vzhliadnutie videa, ktoré sa odohráva na znečistenej pláži, kde okolo dvojice upratujú ľudia smeti, prispeje PornHub na záchranu oceánu. Veľmi uznávam to, že si PornHub uvedomuje, aký má silný dosah na absolútne širokú verejnosť a využíva to v prospech dobra pre planétu. Efektívne, zmysluplné a ešte aj pekné.

Pet Farm Family priviedol k biznisu vlastný pes.
Krmivo dnes vyrábajú z ozajstného mäsa

Hot Hounds – Car baked dog treats

Ako komunikovať problém s nechávaním psíkov v rozhorúčených autách počas leta? Značka Hot Hounds upiekla maškrty v aute, v ktorom sa teplota počas leta môže vyšplhať až na 70 stupňov Celzia. Teplota dostatočná na upečenie maškŕt aj na zabitie psa. Obdivujem jednoduché, ale funkčné idey. A ak z nich ešte vznikne zaujímavý hmatateľný produkt, z ktorého predaja idú všetky peniaze na dobrú vec ako je SPCA Global Animal Rescue, o to lepšie.

Fail:

Slovnaft – Doggy Style

Ako možno vidieť na mojom výbere prvej dobrej kampane, puritán fakt nie som. Avšak sexizmus v dobrej reklame sa už dávno nenosí. Doggy Style od Slovnaftu síce narobil trošku rozruchu, ale byť klientom, tak o takúto pozornosť nestojím. To, že Slovnaft ponúka službu kúpania domácich miláčikov, je super príležitosť na naozaj zaujímavú kreatívu. To sa však v tomto prípade veľmi nepodarilo, dokonca ani vizuálne.

Výber Petra Galčáka

Pornhub a ochrana prírody

Čo môže dnes predávať viac ako sex? No predsa spojenie sexu s ekológiou. A to vie aj najväčšia porno stránka PornHub, ktorá opäť zachraňuje prírodu. Vydali „najšpinavejšie“ porno na svete, kde dvaja herci vykonávajú svoj akt na pláži plnej plastu a v pozadí zamestnanci tejto hanbatej firmy zbierajú odpadky. Za pozretie videa poskytne PornHub príspevok na odstránenie a spracovanie odpadu z oceánov. Opäť geniálna a virálna kampaň. Tak šup šup a prilož aj ty ruku k dielu a spoločne zachráňme planétu!

Vyrábajú profesionálnu prírodnú kozmetiku.
Všetko sa to začalo rodinnou bylinkárskou tradíciou

Nars – reklama na rúž

Kozmetická značka Nars vytvorila kampaň na ich rúž. Ide o detail topiaceho sa rúžu. Na tom by nebolo nič zvláštne, keby ten topiaci rúž nemal tvar nooo, ehm – pozrite si video a uvidíte to sami (aspoň dúfam). Prečo kampaň hodnotím ako úspešnú? Toto 6 sekundové video (s provokatívnym popisom) sa stalo diskusiou na sociálnych sieťach. I keď vyjadrenia niektorých komentujúcich boli kritické voči tejto „topiacej“ sa kreatíve, tak čísla hovoria za všetko – 1,4 milióna prehratí na Instagrame. Sex stále predáva, že?

Fail:

Elta – Efektívna ochrana vzdušného priestoru

Je nedeľa, všade je tma, ticho, iba v pozadí počuť silu hromov a vidieť množstvo bleskov. Ideálny moment prečítať si pred spaním niečo zo slovenskej politiky. Psychicky pripravený na tento horor ma zrazu prekvapí bannerová reklama „Efektívna ochrana vzdušného priestoru“. Jediné, čo mi v tej chvíli napadlo, je: „Prečo?“ Zamýšľam sa a vynárajú sa ďalšie otázky. Kto je ich cieľová skupina? Čo je ich konverzia? Túto kampaň určite nehodnotím negatívne, skôr ma fascinuje, s čím všetkým sa dá dostať na online trh.

Reklamná kampaň
Foto: Peter Galčák

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA)  je združenie profesionálnych agentúr, ktoré pôsobia v oblasti digitálneho marketingu. Jej úlohou je najmä rozvoj digitálneho marketingu na Slovensku.

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk