Úspešný slovenský startup Simplicity, za ktorým stoja Juraj Gago a Andrej Krúpa, členovia slovenského rebríčka Forbes 30 pod 30 v roku 2021, plánuje vstup na český trh.
Simplicity prevádzkuje komunikačnú platformu miest pre poskytovanie služieb občanom a komunikáciu s nimi. Úspešne funguje nielen na Slovensku, ale aj v USA, pričom nedávno na tomto trhu získal aj hviezdneho investora – basketbalistu z NBA Stepha Curryho.
Na Slovensku zasa získali investíciu od jedného z najbohatších Slovákov Petra Lukeša, známeho a vplyvného podnikateľa v sektoroch IT a realít.
Najnovšie má Simplicity v pláne pridať na svoj už úctyhodne dlhý zoznam miest aj Prahu alebo Brno.
Od Trstenej po New York
Startup Simplicity sa zrodil z nápadu, ktorý Juraj Gago a Andrej Krúpa dostali ešte počas vysokoškolského štúdia v Dánsku. Keď sa zo štúdií vrátili domov na Slovensko, vymysleli digitálne mesto v mobile, ktoré odskúšali a spustili v spolupráci so slovenskými mestečkami a mestami ako Trstená, Liptovský Mikuláš či bratislavskou časťou Staré Mesto.
Po vstupe na americký trh ich riešenie využívajú aj New York, Los Angeles, Miami či Houston a Simplicity pôsobí ako oficiálna platforma pre viac ako 50 amerických miest.
Aplikácia ponúka mestám nielen kanál na komunikáciu s občanmi, ale zjednocuje aj prístup k mestským službám, pričom ich cieľom je čo najviac sprehľadniť komunikáciu s mestom a vybavovanie všetkého možného.
Medzi typické funkcie patria informácie o verejnej doprave, nákup cestovných lístkov, platba za parkovanie, nahlasovanie problémov a žiadanie o opravu a prístup k mestským dokumentom či podujatiam.
„Mestá chcú takéto aplikácie, ale nie sú schopné samy zabezpečiť komplexnejšie inovácie. Pozrite sa na webové stránky miest nielen v USA, ale aj na Slovensku a v Českej republike. Na takéto inovácie im jednoducho chýbajú IT oddelenia,“ vysvetlil Krúpa.
Do Česka už tento rok?
Platforma Simplicity má v súčasnosti v Spojených štátoch celkovo približne 400-tisíc používateľov a v expanzii na americkom trhu plánuje pokračovať. Ale zamerať sa chce aj na európsky trh. Do Českej republiky by mohla zamieriť ešte v tomto roku.
„Bol by som rád, keby sme sa do konca roka dostali do Prahy,“ hovorí Krúpa. „Uvažujeme o otvorení kancelárie v Prahe. Chceme ďalej rozvíjať aplikáciu spolu s využitím umelej inteligencie. A prepojenie našich nápadov s českou pracovitosťou bude perfektným spojením,“ dodal.
Autorom tohto článku je Martin Bajtler z Forbes Česko.