30 TALENTOVANÝCH SLOVÁKOV POD 30 ROKOV

Nemajú viac ako 30 rokov a už vynikajú vo svojom odbore. Predstavujeme tridsiatku Slovákov, ktorí podľa magazínu Forbes menia svet okolo seba.

Partnerom rebríčka mladých a úspešných Slovákov je
24
26

Juraj Gago a Andrej Krúpa

Co-founderi Simplicity

Spoločne vybudovali platformu, ktorá umožňuje mestám komunikovať s občanmi efektívne a priamo. Ich produkt presvedčil už 80 miest a obcí na Slovensku a prvých 30 v Spojených štátoch amerických. Startup Simplicity získal investíciu milión eur a pokračovať chce expanziou za oceán. Online platformu budovali dva roky a prvotný nápad vznikol ešte počas ich štúdia v Dánsku. Co-founderi startupu založili aj firmu Perry, pod ktorú spadá akcelerátor Perry Talents, ktorý pomáha nádejným startupom uplatniť sa na trhu. Zakladatelia zažiarili aj ako autori úspešnej motivačnej knihy pre mladú generáciu s názvom Hlava 20. O dva roky neskôr vyšla aj ich druhá publikácia Hlava 21.

 

Čo nové ste sa za posledný rok naučili?

Juraj: Nič nie je isté, čokoľvek sa môže stať, dôležité je, ako na to zareagujeme. Nič nie je také dobré, aby to nemohlo byť ešte lepšie a tiež to platí opačne. Tiež som sa učil ruštinu a viac počúvať.

Andrej: Z podnikateľského hľadiska sa snažiť postaviť produkt a firmu tak, aby zvládli nepredvídateľnú krízu. Z pohľadu pandémie, že je správne vedieť sa zomknúť v ťažších časoch a spolupracovať v prospech spoločnosti. Preto sme sa snažili byť nápomocní počas pandémie, preto sme založili hackvirus.sk a smepripraveni.sk.

Ako váš život ovplyvnila pandémia?

Juraj: Dnes si viac vážim veci, ktoré boli kedysi samozrejmé, prinútila nás vyjsť z určitého komfortu a som rád, že sme mestám pomohli lepšie zvládnuť pandémiu aj pomocou Simplicity.

Andrej: Veľmi nie, keďže zdravotne to nikoho z môjho blízkeho okolia neovplyvnilo. Podnikateľsky vidím, že sa treba pozerať na svet vždy z pohľadu príležitostí, ktoré priniesla doba, a nielen z pohľadu operatívnych problémov.

Ktorú krajinu sveta považujete za ideálnu na život?

Juraj: Môžem porovnať len tie, kde som študoval a žil dlhšie. Z toho sa mi páčilo v USA - víťazná mentalita a trh, ktorý praje tým, ktorí sa nezľaknú mať veľké ciele.

Andrej: Nemám sentimentálnu predstavu, kde je život ideálny, principiálne mi je jedno, v ktorej krajine žijem. Záleží, aký je váš podnikateľský cieľ a či mu chcete podriadiť komfort seba a svojich blízkych. Keď chcete podnikať na americkom trhu v oblasti technológií, je to Kalifornia či Texas.

Aká kniha, podcast či webový portál vás v ostatnom čase zaujali?

Juraj: Kniha You're Joking Mr. Feynman a aktuálne v Simplicity na bookclube čítame No rules rules o kultúre v Netflixe. Podcast The twenty minute VC a youtube kanál Greylocku.

Andrej: Zaujal ma Tik Tok, znie to možno smiešne. Ale produktová schopnosť zapojiť užívateľov je jednoduchá a zároveň geniálna. Zároveň sme si mohli myslieť, že Instagram, Snapchat a iné sociálne siete už sú a obsadzujú trh, no len trošku iný use case a trošku iná cieľová skupina a funguje to.

Juraj Gago a Andrej Krúpa

Biznis

Startup a technológie

Umenie, kreatívny priemysel a zábava

Sociálni inovátori a verejná správa

Veda a vzdelávanie

Šport

24
26

Juraj Gago a Andrej Krúpa

Co-founderi Simplicity

Spoločne vybudovali platformu, ktorá umožňuje mestám komunikovať s občanmi efektívne a priamo. Ich produkt presvedčil už 80 miest a obcí na Slovensku a prvých 30 v Spojených štátoch amerických. Startup Simplicity získal investíciu milión eur a pokračovať chce expanziou za oceán. Online platformu budovali dva roky a prvotný nápad vznikol ešte počas ich štúdia v Dánsku. Co-founderi startupu založili aj firmu Perry, pod ktorú spadá akcelerátor Perry Talents, ktorý pomáha nádejným startupom uplatniť sa na trhu. Zakladatelia zažiarili aj ako autori úspešnej motivačnej knihy pre mladú generáciu s názvom Hlava 20. O dva roky neskôr vyšla aj ich druhá publikácia Hlava 21.

 

Čo nové ste sa za posledný rok naučili?

Juraj: Nič nie je isté, čokoľvek sa môže stať, dôležité je, ako na to zareagujeme. Nič nie je také dobré, aby to nemohlo byť ešte lepšie a tiež to platí opačne. Tiež som sa učil ruštinu a viac počúvať.

Andrej: Z podnikateľského hľadiska sa snažiť postaviť produkt a firmu tak, aby zvládli nepredvídateľnú krízu. Z pohľadu pandémie, že je správne vedieť sa zomknúť v ťažších časoch a spolupracovať v prospech spoločnosti. Preto sme sa snažili byť nápomocní počas pandémie, preto sme založili hackvirus.sk a smepripraveni.sk.

Ako váš život ovplyvnila pandémia?

Juraj: Dnes si viac vážim veci, ktoré boli kedysi samozrejmé, prinútila nás vyjsť z určitého komfortu a som rád, že sme mestám pomohli lepšie zvládnuť pandémiu aj pomocou Simplicity.

Andrej: Veľmi nie, keďže zdravotne to nikoho z môjho blízkeho okolia neovplyvnilo. Podnikateľsky vidím, že sa treba pozerať na svet vždy z pohľadu príležitostí, ktoré priniesla doba, a nielen z pohľadu operatívnych problémov.

Ktorú krajinu sveta považujete za ideálnu na život?

Juraj: Môžem porovnať len tie, kde som študoval a žil dlhšie. Z toho sa mi páčilo v USA - víťazná mentalita a trh, ktorý praje tým, ktorí sa nezľaknú mať veľké ciele.

Andrej: Nemám sentimentálnu predstavu, kde je život ideálny, principiálne mi je jedno, v ktorej krajine žijem. Záleží, aký je váš podnikateľský cieľ a či mu chcete podriadiť komfort seba a svojich blízkych. Keď chcete podnikať na americkom trhu v oblasti technológií, je to Kalifornia či Texas.

Aká kniha, podcast či webový portál vás v ostatnom čase zaujali?

Juraj: Kniha You're Joking Mr. Feynman a aktuálne v Simplicity na bookclube čítame No rules rules o kultúre v Netflixe. Podcast The twenty minute VC a youtube kanál Greylocku.

Andrej: Zaujal ma Tik Tok, znie to možno smiešne. Ale produktová schopnosť zapojiť užívateľov je jednoduchá a zároveň geniálna. Zároveň sme si mohli myslieť, že Instagram, Snapchat a iné sociálne siete už sú a obsadzujú trh, no len trošku iný use case a trošku iná cieľová skupina a funguje to.

Juraj Gago a Andrej Krúpa