7. decembra 2018

Z festivalového stánku vyrástol Regal Burger na sieť, ktorá má dnes 17 prevádzok na Slovensku a v Česku a za pár týždňov otvorí prvú aj vo Viedni. Majiteľ firmy Jozef Bardík sa však pozerá ešte ďalej. Svoje hamburgery chce predávať aj v Dubaji a v Abú Zabí.

Príbeh značky Regal Burger sa začal písať v lete 2013 na hudobnom festivale Pohoda. Jozef Bardík tam prišiel s kaviarňou, z ktorej výťažok putoval na podporu jednej neziskovej organizácie, a počas festivalu sa zoznámil s Otom a Romanom Kóňovcami, ktorí v malom stánku ponúkali hamburgery. Dohodli sa, že vytvoria spoločný koncept a už v januári 2014 otvárali prvú kamennú prevádzku v centre Bratislavy na Palackého ulici. Bardík sa usmeje, že hneď v úvodný deň mali vypredané dvakrát, na obed aj popoludní. A vypredané mávali aj potom a pravidelne.

Tri hamburgery značky Regal Burger.
V roku 2019 plánuje značka otvoriť 5 až 8 prevádzok na Slovensku aj v Česku. Foto: archív Regal Burger

Úspech ich povzbudil, chceli rásť, a tak už koncom roka 2014 využili možnosť ísť do nákupného centra Eurovea. „Krátko po otvorení sme však zistili, že nastal problém. Ono sa to nezdá, ale je celkom iné mať jednu alebo dve prevádzky a zvlášť, keď ste ešte malý tím,“ spomína Jozef Bardík. Takže odrazu museli na dvoch miestach zápasiť so situáciami, keď im „vypadol“ zamestnanec, chýbal nejaký tovar či riešili rýchlosť prípravy hamburgerov.

S food truckom vyhrali slovenský Burger Festival.
Ich Coolňa je plná poctivého jedla

Následné „hranie sa“ s procesmi ich však posunulo až k dnešnej expanzii. Zamerali sa na optimalizáciu, aby zákazník dostal čerstvý produkt vyrobený v bio kvalite v krátkom čase. Približuje, že prostredie nákupných centier je špecifické, v čase obeda prichádzajú najmä ľudia, ktorí si odskočia z kancelárie a potrebujú sa najesť do 30 minút. Takže, na jedlo nemôžu čakať viac ako 5 až 8 minút.

Preto napríklad dlho hľadali vhodné zatváracie grily, ktoré výrazne zvyšujú rýchlosť grilovania. Tiež  vytvorili vlastný informačný systém so štyrmi obrazovkami, ktorý umožňuje začať s prípravou hamburgera v sekunde, ako pokladník príjme objednávku od zákazníka.

„Ľudia sa chcú najesť rýchlo, ale zároveň čoraz viac dbajú na to, čo jedia, už sa vyhýbajú polotovarom,“ hovorí Jozef Bardík. „My sme nastavili dodávateľský reťazec tak, že aj v nákupných centrách podávame hamburgery v reštauračnej kvalite. Dbáme na čerstvosť, mäso nikdy nemrazíme, žemle máme od našich pekárov a všetko pripravujeme až po objednávke od zákazníka.“

Jozef Bardík v začiatkoch v roku 2013 na festivale Pohoda. Foto: archív Regal Burger

Z festivalového prostredia sa Regal Burger vypracoval na projekt, ktorého celkové tržby by tento rok mali dosiahnuť takmer päť miliónov eur. Na Slovensku má 9 prevádzok (päť franšízových, najnovšiu spúšťajú tento týždeň v nákupnom centre Avion) a ďalších 8 je v Českej republike, kde pôsobia od roku 2016. A práve finišujú s prvým podnikom vo Viedni, ktorý by mali otvoriť v januári.

„Rast na Slovensku som financoval z vlastných peňazí, ktoré som zarobil v predchádzajúcich zamestnaniach,“ vraví Jozef Bardík, ktorý pracoval v poradenských spoločnostiach McKinsey & Company či Deloitte. „V Česku máme investora, ktorý je aj spolumajiteľom, a vybudovali sme aj vlastný franšízový koncept. Tiež sme vstúpili na investičnú platformu Fundlift, kde sme získali 6,5 milióna českých korún formou 2,5-ročných dlhopisov s úrokovou sadzbou 6 percent.“

Burgre, halušky, ale aj Slovenské národné povstanie.
Ako mladí manželia uspeli v Prahe

V materskej firme je dnes Jozef Bardík jediný majiteľ. Oto Kóňa sa popri iných aktivitách venuje aj svojmu projektu NYC Corner, Roman Kóňa zase pripravuje otvorenie vlastného mäsiarstva, ale naďalej spolupracujú.

V roku 2019 plánuje Regal Burger otvoriť po 5 až 8 prevádzok na Slovensku aj v Česku, presadiť sa v spomínanej Viedni, ale biznis sa chystajú rozbehnúť aj ďaleko za hranicami Európy. V Dubaji a v Abú Zabí.

„Strávil som tam asi tri roky, keď som pracoval v consultingu, takže tam mám veľa kamarátov,“ vysvetľuje Jozef Bardík. „Vidím tam potenciál, je tam dobrá kúpna sila zameraná na nákupných centrá, v ktorých máme vybudovaný úspešný systém. V Dubaji sme už pripravili založenie firmy, začať by sme mohli v druhej polovici roka.“

Potom zdôrazní, že prioritou je stále Európa. Tu chce budovať aj držať kvalitu siete, zdokonalovať aj ich systém franšízy, do ktorej sa zapojilo aj niekoľko jeho doterajších zamestnancov. V nákupných centrách chce rozvíjať projekt, v ktorom zastrešil nájom väčších priestorov a dáva v nich príležitosť streetfoodovým prevádzkam. A povedomie o značke bude Regal Burger naďalej budovať aj na štyroch kolesách, teda svojich dvoch foodtruckoch, s ktorými jazdia na festivaly a akcie.

Hlavná fotografia: archív Regal Burger