Slovenská marketingová agentúra Triad si v utorok večer v Bruseli prevzala dve ocenenia za reklamu pre mobilného operátora O2. To, ako poňali pamätný deň boja za slobodu, porotcovia ohodnotili zlatom v kategórii Carpe Diem a striebrom v kategórii IT/Telco.
Ide pravdepodobne o najväčší úspech slovenskej reklamy v zahraničí doposiaľ. Marketingová agentúra Triad je prvou z našej krajiny, ktorá si z udeľovania cien Euro Effie odniesla dve ocenenia za jeden rok. 17. november v reklame využili na prepojenie značky O2 s hodnotami férovosti a slobody, pričom ich kampaň prebiehala na viacerých frontoch.
Mokrý Macron a suchý Putin i Truck Norris. Toto sú top reklamy mesiaca
Od skorého rána začali blokovať zahraničné sekcie na najväčších spravodajských portáloch a hudbu zo západu na YouTube. V autobusoch na medzinárodných linkách v audio ozname vyzývali ľudí, aby si pripravili víza a cestovné doložky, pretože sa blížime k hraniciam. Ľuďom na Národní tříde v Prahe posielali geolokačnú SMS s textom, že tu začal náš boj za slobodu v roku ’89.
Pripojil sa livestream z minulosti, ktorý vyzeral tak, ako by sa revolúcia diala teraz. Do kampane sa zapojilo viacero známych mien Slovákov a vyvrcholila symbolickým prekročením hranice s Rakúskom hlavného brand ambasádora Mateja Tótha. Slovenské O2 sa pri nej symbolicky spojilo s českým O2.
Spolumajiteľ a marketingový šéf Triadu Martin Woska. Foto: Triad
„Zo 17.novembra sme urobili pravidelnú komunikačnú príležitosť a dôležitú každoročnú taktickú kampaň. Každý môže mať Vianoce, Valentína a back to school, ale deň boja za slobodu môže patriť iba O2,“ povedal pre Forbes spolumajiteľ a kreatívny riaditeľ Triadu Martin Woska.
Prvýkrát tému slobody uchopili v roku 2016, pričom už vtedy získala viaceré ocenenia na medzinárodných festivaloch. Tá najnovšia získala okrem Euro Effie aj umiestnenie v TOP 40 PR kampaní na svete – Global Sabre Awards a 12 zahraničných ocenení za kreativitu a PR.
Marketingový stratég: Vtipných influencerov je málo. Keď poviem, že 1 percento, preháňam
„Z ocenenia sa neskutočne tešíme. Nejde iba o uznanie z brandže, ale skôr o to, že všetci ľudia v reklamnom biznise, klienti a aj finanční riaditelia takto vidia, že kreativita, ktorá je správne nasmerovaná, skutočne prináša biznisové výsledky,“ povedala Maru Mitlíková z Triadu.
Euro Effie organizuje Európska asociácia komunikačných agentúr a ide o najprestížnejšie ocenenie marketingovej komunikácie v Európe. Tento rok udelili 20 trofejí za 15 reklám. Zo Slovenska bola v minulosti zlatou medailou ocenená agentúra Zaraguza za reklamu so šušlajúcim psíkom pre Kofolu a agentúra MUW Saatchi & Saatchi za reklamu pre banku ZUNO získala bronz.
-
-
Kampaň nadviazala na tú z roku 2016. Foto: Triad
-
-
V tejto tématike chce agentúra pokračovať. Foto: Triad
-
-
Ak sa človek pokúšal ísť na zahraničnú stránku, prišlo mu upozornenie. Foto: Triad
-
-
Foto: Triad
-
-
Upozornenie na webe denníka SME. Foto: Triad
-
-
Správa, ktorá prišla po prekročení hraníc. Foto: Triad
-
-
Kampaň ukončil Matej Tóth. Foto: Triad
Hlavné foto: Zľava Maru Mitlíková z Triadu, Markéta Plichtová z O2, Martin Woska z Triadu a Igor Tóth z O2. Foto: Triad