Bratislavčanka Rebecca Šafariková stojí za značkou Hound, ktorá vyrába dizajnové obojky, vodidlá a šatky pre psy. Jej produkty sa už po dva a pol roku od vzniku značky predávajú nielen na Slovensku a v Česku, ale aj v Paríži, Viedni, San Franciscu, Škandinávii či Veľkej Británii.
Doplnky vyrábajú na Slovensku a už majú na konte aj medzinárodný mediálny úspech. Vlani sa objavili medzi odporúčaniami pre domácich miláčikov v britskom vydaní prestížneho módneho magazínu Vogue.
Rebecca Šafariková (31) študovala filmový strih na Vysokej škole múzických umení a pred založením značky Hound pôsobila v médiách, zahraničnej reklamnej agentúre a neskôr aj v módnom biznise. Štvornohí miláčikovia a kreativita ale v jej živote vždy hrali dôležitú úlohu, a tak sa postupom času dostala aj k vytvoreniu značky Hound a spusteniu predaja jej dizajnových produktov.
Vlani sa značka Hound objavila medzi odporúčaniami dizajnových doplnkov pre psov v troch číslach magazínu Vogue (na fotografii pod č.7). Foto: archív Hound.sk
Vegánska kozmetika a nulový odpad. Dve sestry rozbehli voňavý biznis
„Hovorí sa, že najlepšie nápady bývajú tie, ktoré k nám prichádzajú znenazdajky a inak to nebolo ani v mojom prípade. Prvý dizajn som vymyslela čisto pre svojho psíka Lunu (na úvodnej fotografii, pozn. red.) a potom mi napadlo – prečo sa o to nepodeliť aj s ostatnými majiteľmi psíkov? Krátko po tom som odišla na dovolenku, kde som si v pokoji premyslela celý koncept. Tam vznikol aj názov Hound a prvé farebné dizajny. Po návrate domov to nabralo rýchly spád a o dva mesiace v auguste 2015 bol Hound na svete,“ uviedla Rebecca Šafariková pre Forbes.
Hound stavil na štýlovosť a kvalitu, ich výrobky kupujú majitelia psov, ktorí na prechádzke so štvornohým miláčikom nechcú splynúť s davom. Foto: archív Hound.sk
Aj keď ponuka potrieb pre psov je na trhu podľa nej určite dostatočná, nemusí nevyhnutne spĺňať kritériá majiteľov po dizajnovej stránke. Práve tým sa jej výrobky chceli odlišovať od množstva iných potrieb pre psov, ktoré sú na trhu dostupné.
„V dnešnej dobe módnych možností kladieme veľký dôraz na to, ako sa obliekame a akými doplnkami dotvárame svoj outfit. Navyše, psíkovia sa stali plnohodnotnými členmi rodiny, ktorých zvykneme so sebou brať takmer všade. Je teda prirodzené, že myšlienka zladiť si psíka k svojmu outfitu a dovoliť nášmu štvornohému kamarátovi vyniknúť, spravila z Hound-a na Slovensku, v Čechách aj vo svete populárnu značku,“ hovorí Šafariková a dodáva, že ďalšou pridanou hodnou Hound produktov je ručné spracovanie každého jedného výrobku.
Svoj diár predávajú do sveta. Za každý kus posadia strom v Tatrách
Ako spomína, prvé v ponuke boli ručne farbené vodidlá z bavlneného lana v 10 farbách. Postupne sa ale pridávali ďalšie kúsky – lanové obojky (čisté alebo v kombinácii s kožou), šatky, či celokožená kolekcia, ktorú vyrábajú špeciálnym spôsobom – prekladaním kože – vďaka čomu majú obojky a vodidlá príjemné oblé hrany. Portfófio ich produktov by malo rásť aj tento rok.
Hoci Hound funguje len dva a pol roka, z malej firmičky sa dokázal vypracovať na značku, ktorá aktuálne ročne predáva tisícky kusov produktov na Slovensku, ďalšie tisícky v susednej Českej Republike a stovky kusov v ďalších krajinách sveta. Cieľovou skupinou sú hlavne psíčkari, ktorým záleží nielen na funkčnosti ale aj na kvalite a dizajnovej stránke produktov a pri prechádzke so psíkom sa chcú odlíšiť.
Ručná výroba, nápaditosť, kvalitný dizajn a štýlové prevedenie. To sú princípy, s ktorými slovenská značka Hound prerazila aj u medzinárodnej klientely. Foto: archív Hound.sk
V portfóliu Hound nájdete výrobky z pravej ale aj vegánskej kože. Ako vysvetľuje Šafariková, podstatnú časť tejto náhrady kože tvorí textil a polymérové mikrovlákna. „Čo sa týka kože, používame výlučne iba slovenské úžitkové usne. To znamená, že žiadna kravička nebolo chovaná ‚na kožu‘. Jednoducho povedané – táto koža je vlastne odpadová zložka, ktorá sa zužitkuje na výrobu usní,“ dodáva.
Produkty Hound vznikajú hlavne v bratislavskom ateliéri značky. Na výrobu používajú najmä prírodné materiály, ktoré rovnako ako komponenty, nakupujú výlučne od slovenských a českých dodávateľov.
Firma predáva predovšetkým cez e-shop, no ich produkty sa už dajú zohnať aj v niektorých kamenných prevádzkach na Slovensku. Pre medzinárodných klientov slúži anglický e-shop, ktorý sa chystajú v najbližšej dobe prerábať. Najviac výrobkov Hound spomedzi zahraničných destinácií smeruje do Českej Republiky, kde sa predávajú pod českou doménou. Značka už ale má aj slušné množstvo veľkoobchodných odberateľov z rôznych kútov sveta – výrobky Hound sa tak dajú zohnať napríklad sa v Paríži, San Franciscu, Viedni aj v obchodoch v Škandinávii či Veľkej Británii.
Spokojní majitelia výrobkov Hound zahŕňajú fotkami svojich domácich miláčikov. Pre Rebeccu Šafarikovú je to nekonečný zdroj inšpirácie. Foto: archív Hound.sk
A aké sú dnes hlavné trendy v oblasti produktov určených pre domácich miláčikov? Podľa Rebeccy Šafarikovej je to hlavne možnosť kúpiť svojmu psíkovi doplnok, ktorý je nielen funkčný, ale zároveň aj vynikajúco vyzerá. „Časy, kedy chodili všetci psíčkari s podobnými vodítkami a obojkami z umelých materiálov sú dávno preč. Vo svete je množstvo značiek, ktoré pozdvihli úroveň psej módy a teší ma, že takéto fashion záležitosti vznikajú aj na Slovensku,“ hovorí.
Medzi jej plány v tomto roku patrí expanzia do okolitých európskych štátov takou formou, akou firma rieši trh v Čechách. Každá krajina teda bude mať vlastný e-shop, účty na sociálnych médiách a lokálny sklad v danej krajine. Okrem toho chystá aj viacero produktových noviniek a plánuje nadviazať na úspešné charitatívne spolupráce pre psíkov v núdzi.
„Hound je moja srdcová záležitosť, ktorú vnímam ako svoju veľkú radosť, z ktorej sa teším každý deň a to je pre mňa v podnikaní stále najdôležitejšie,“ uzatvára Rebecca Šafariková.