25. septembra 2020

Začínali ako aplikácia, ktorá umožňuje publiku klásť otázky prostredníctvom mobilných telefónov na konferenciách, posledné roky sa však zamerali najmä na korporátny segment. Celý tento posun spoločnosti Slido ešte akcelerovala pandémia koronavírusu, ktorá im priniesla 200 % nárast vo využívaní. Teraz firma ohlasuje integráciu s PowerPointom či s Microsoft Teams.

Uplynulý týždeň dosiahla spoločnosť Slido významný míľnik, keď prekročila jeden milión udalostí, na ktorých bola využitá ich aplikácia. Počas ôsmich rokov fungovania sa do interakcie cez Slido zapojilo 45 miliónov účastníkov, ktorí zaslali viac ako 20 miliónov otázok a v anketách odovzdali vyše 63 miliónov hlasov.

Slido už použil Elon Musk aj Steve Wozniak.
Peter Komorník o tom, ako majú namierené na svetovú jednotku

Táto informácia prichádza v období transformácie pracovného sveta v dôsledku pandémie koronavírusu, ktorá mala dopad aj na jednu z našich najúspešnejších technologických firiem. „Segment eventov a konferencií v marci úplne skolaboval, bol to šok, pretože 25 % našich príjmov a tržieb prichádzalo práve z tejto oblasti,“ vysvetľuje Juraj Holub, šéf komunikácie Slido.

Hneď na začiatku ich však prekvapila rýchla adopcia aplikácie v online priestore pri komunikácii tímov pracujúcich na diaľku. Výsledkom je, že Slido je dnes najčastejšie prítomné na menších online mítingoch či webinároch s účasťou okolo 10 ľudí a využije sa na 20-tisíc takýchto eventoch týždenne, čo je 200 % nárast oproti minulému roku.

Rast počtu všetkých eventov, kde bolo použité Slido. Zdroj: Slido

Tento rast ťahá najmä funkcia živého hlasovania, ktorej využitie vyskočilo oproti obdobiu spred pandémie až o 300 %.

„Keď lídri nemajú fyzickú spätnú väzbu od ľudí, nevidia všetky ich gestá a mimiku, môžu ju čiastočne nahradiť práve hlasovaním. Vedia tak napríklad zistiť, či to, čo rozprávajú, dáva zmysel, či je stratégia, ktorú odprezentovali zrozumiteľná všetkým, alebo čo si tím myslí o ich nápadoch,“ vysvetľuje Holub.

Slido v Zoome

Koronavírus, ktorý mení spôsob akým pracujeme, Slidu dopomohol k rastu aj k väčšiemu prechodu do online priestoru. „V marci sme otočili kormidlo a všetok vývoj dnes smeruje do jeho lepšieho adaptovania nášho produktu do ‚remote prostredia’,“ hovorí Holub a dodáva, že chcú byť tam, kde sú ich klienti.

Našou najrýchlejšie rastúcou firmou je itrinity.
Z prvého miesta zosadila Slido

Aj preto sa venujú integráciám s nástrojmi, ktoré používajú a ktoré majú obrovskú klientskú databázu. Slido už integrovali so Zoom Webinars a momentálne pracujú na integráciách s Microsoft Teams a Google Meet, ktoré bude k dispozícii túto jeseň. Znamenalo by to, že používateľ nájde Slido priamo v týchto aplikáciách, bez nutnosti preklikávania medzi nástrojmi.

Ďalšou novinkou je prechod do segmentu individuálnych prezentujúcich.

Prispôsobovanie produktu

Po konferenciách a veľkých interných mítingoch, kde sa firme medzi konkurenciou darilo dominovať v každej kategórii, teraz Slido otvára novú kapitolu. Aké sú dôvody odklonu od konferencií?

Juraj Holub hovorí, že Slido chce byť dnes tam, kde sú ich klienti, a tak prispôsobujú produkt na vzdialenú prácu. Foto: archív respondenta

Podľa Holuba majú vo všeobecnosti menšiu váhu ako v minulosti, dôležitý je aj potenciál trhu. „Pri konferenciách je to niekoľko stotisíc klientov, ale keď sa rozprávame o individuálnych prezentáciách, veľkosť trhu rátame v miliardách ľudí, ktorí pracujú s informáciami,“ vraví Holub.

Pre tento segment Slido podľa neho donedávna neposkytovalo ideálny užívateľský zážitok. To sa mení s integráciami, na ktorých pracujú. Po minuloročnej integrácii s Google Slides, v októbri idú dať do sveta integráciu s PowerPointom, cez ktorý užívatelia podľa odhadov vytvoria 30 miliónov prezentácií denne.

„S týmito integráciami budú ľudia môcť používať Slido priamo v ich prezentáciách bez nutnosti prepínania medzi aplikáciami. To pre nás otvára gigantický segment. A pre užívateľov vytvára úplne nový rozmer interakcie s publikom,“ dodáva na záver.

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?