7. novembra 2019

Z celobratislavského fenoménu sa stalo regionálne nákupné centrum. Záchrana dnes už bývalého Polus City Center spočívala v premenovaní na Vivo! a prispôsobení prevádzky pre potreby ľudí z okolia. 

Polus, prvé veľké nákupné centrum na Slovensku, písalo svoju históriu takmer dve dekády. Avšak už v roku 2006 ho spoločnosť TriGranit predala za viac ako 200 miliónov eur rakúskej firme Immofinanz AG, pričom zahraničných záujemcov bolo už aj predtým viac.  

Finančný riaditeľ spoločnosti Alza:
Na ľudí stále platia zľavy aj kamenné predajne

Postupne, s narastajúcim počtom väčších nákupných centier so širšou ponukou, prišla kríza. Na väčšie nákupy ľudia uprednostňovali práve spomínané obchodné domy, Polus si svoju popularitu udržiaval skôr len vďaka foodcourtu, ktorý obsluhoval najmä zamestnancov okolitých administratívnych budov. Povestný klinec do rakvy dal Polusu koncom roka 2017 odchod obchodného reťazca Carrefour. Takmer dva roky fungovalo toto stredisko bez potravín.

V septembri tohto roka v ňom však otvorili svoje prevádzky potraviny Lidl. Udialo sa tak tesne predtým, ako majiteľ Immofinanz oznámil, že sa Polus premenoval na Vivo!. 

Nové obchody

„Odpovedáme na najnovšie trendy a meníme sa s cieľom reagovať na potreby návštevníkov, poskytovať im kvalitný verejný priestor a prinášať im čo najpríjemnejšie zážitky,“ vysvetľuje zámer Adrian Bódis, country manager Slovak republic spoločnosti Immofinanz.

V rámci rozširovania ponuky sa do centra dostalo 35 obchodov, medzi ktorými sú aj značky ako Reserved, Mohito, Cropp, House či Sinsay, ktoré združuje poľská retailová spoločnosť LPP. Napriek tomu firma zmenila svoj biznis model a z celobratislavského nákupného centra sa rozhodla urobiť regionálne. 

V tomto zmysle má svoju nezastupiteľnú funkciu, pretože ak bude dobre zostavená štruktúra obchodov, tak ľudia z okolia, od Vajnor až po možno Trnavské mýto, budú do toho priestoru chodiť,“ hovorí pre Forbes maloobchodný analytik Ľubomír Drahovský s tým, že podobný model stredných nákupných centier je v zahraničí už pomerne bežný. 

Lidl začne testovať samoobslužné pokladne.
Plánuje tiež vernostný systém a spúšťa eshop

Niekoľkomesačná rekonštrukcia obchodného domu sa však uskutočnila takmer pri jeho plnej prevádzke. Zákazníci sa tak do obchodov dostávali v podstate cez stavenisko, čo mohlo ovplyvniť ich rozhodovanie o ďalších nákupoch alebo návrate na miesto. Drahovský si však myslí, že nalákanie ľudí späť do obchodného centra už skôr závisí od silného marketingu a od toho, či majiteľ dokáže ľuďom ponúknuť značky a služby, ktoré ľudí zaujímajú. 

Rekonštrukciou však neprešli len retailové prevádzky, ale aj foodcourt, parkovisko a obe veže Polus Tower I. a Polus Tower II. Na budúci rok sa okrem toho ešte plánuje renovácia námestia pred vstupom do centra a v pláne je aj jeho prepojenie s areálom jazera Kuchajda. 

Rakúska spoločnosť tak značku Vivo! rozšírila o ďalšiu krajinu. Okrem Slovenska pôsobia v Poľsku, Rumunsku a v Českej republike.

Nákupné centrum Vivo! v číslach:

Prenajímateľná plocha: viac ako 40-tisíc štvorcových metrov

Počet poschodí určených pre maloobchod: 2

Počet parkovacích miest: 
1683

Počet maloobchodných predajní: 166

Hlavní nájomcovia: 
Baťa, Datart, DM drogerie markt, Dráčik, Cinema City a ďalší

Kancelárske priestory:
Polus Tower I, Polus Tower II

 

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk