Pohodlné online nákupy sa stali bežnou súčasťou nášho života, avšak majú aj odvrátenú stránku. Prišli sme o kontakt s personálom, ktorý nám vedel poradiť a odporučiť produkty podľa potreby. Podobný nákupný zážitok sa teraz snaží priniesť do online sveta slovenský startup Assetario.
Assetario buduje infraštruktúru, vďaka ktorej aj online firmy pochopia priania konkrétnych užívateľov a poskytnú každému zážitok na základe jeho preferencii.
Tovar na mieru
Ide o podobnú technológiu, ako využíva napríklad Netflix, aby zobrazoval predplatiteľom filmy, ktoré by ich mohli zaujať, alebo Amazon, aby ušil zákazníkom ponuku tovarov na mieru.
Ako opisujú zakladatelia startupu Matej Novák a Jakub Chudík, je to podobné, ako keď človek príde do kamenného obchodu s príjemnou a profesionálnou obsluhou. Aplikácie napojené na Assetario potešia každého zákazníka personalizovaným prístupom.
Toto riešenie, ktoré je na trhu dva roky a prvých zákazníkov si získalo ešte počas obdobia, keď zakladatelia študovali na MIT, nedávno zaujalo aj investorov. Tí sa rozhodli poskytnúť mladej slovenskej firme štyri milióny dolárov.
Investori aj zo Zámoria
Investičné kolo viedli britský investičný fond Hoxton Ventures a český Credo Ventures, z ktorého investoval známy slovenský investor Andrej Kiska ml.
„Matej s Jakubom sú presne ten tip zakladateľov, ktorých v Crede radi podporujeme: majú schopnosť postaviť prvotriedny tím a zároveň ambíciu zmeniť fungovanie veľkého trhu, ktorý už dobre poznajú z predchádzajúcich pracovných skúseností,“ hovorí Kiska ml.
Do Slovákov okrem toho investovali aj osobnosti ako Jason Rubin (zakladateľ firmy, ktorá vytvorila hry Crash Bandicoot a Uncharted), Sean Ryan (hlavný manažér facebookovej reklamnej siete), Lee Salomon (Board Member Yahoo), alebo aj Colin Digiaro (zakladateľ MySpace).
Assetario sa finančné prostriedky chystá využiť na vývoj technológií, a to najmä v Bratislave. Ale aj na budovanie klientskeho a predajného tímu v Los Angeles, Bostone či v Shenzene.