11. apríla 2019

Zákazníci sú krvným obehom vášho podnikania. A obsahový marketing (content marketing), ako jedna z najefektívnejších metód získavania takýchto ľudí, je často jeho srdcom. 

V skutočnosti až 93 % B2B spoločností tvrdí, že obsahový marketing dokáže pritiahnuť viac potenciálnych zákazníkov než tradičné marketingové stratégie. Môžeme to povedať aj takto: Ak chcete zvýšiť predaj, tak potrebuje získať viac potenciálnych zákazníkov. Pokiaľ chcete získať zákazníkov, tak budete potrebovať kvalitný obsah na prilákanie publika.

Marketingový stratég: Vtipných influencerov je málo.
Keď poviem, že 1 percento, preháňam

Je to ozaj také jednoduché. Avšak na to, aby ste dosahovali čoraz lepšie výsledky, musíte presne vedieť, aké stratégie v oblasti obsahového marketingu v roku 2019 skutočne vedú.

Základy obsahového marketingu

Skôr, ako sa dostaneme k samotným stratégiám, vám chcem ozrejmiť základné prvky úspešného obsahového marketingu. Ide o:

  • Tvorbu kvalitného a hodnotného obsahu.
  • Nutnosť poznať svoje publikum.

Na prvý pohľad to môže pôsobiť ako zrejmá vec. No pokiaľ strávite viac času skúmaním obchodných blogov a iného obsahu vytvoreného pre firmy a podniky, tak si pravdepodobne všimnete, že mnohé z nich nedodržiavajú tieto dva základné pokyny. Web je plný nekvalitných príkladov obsahového marketingu, ktoré pre špecifických divákov nemajú žiadnu skutočnú hodnotu.

Slovenský online marketingový startup Spotibo získal investíciu 240-tisíc eur

Takže skôr, ako začnete vytvárať ďalší obsah, si vyhraďte čas na to, aby ste spoznali svoje publikum. Kto títo ľudia vlastne sú? Odkiaľ sú? Kde trávia svoj online čas? Aké sú ich záujmy, potreby a výzvy? S akými druhmi obsahu v online priestore narábajú (zdieľajú ich alebo sa im páčia)?

Keď následne začnete vytvárať obsah pre svoje publikum, tak si môžete byť istí, že píšete o tých témach, ktoré ich zaujímajú a majú pre ne ozajstnú hodnotu. A teraz priamo k veci. Tu sú aktuálne stratégie obsahového marketingu pre rok 2019:

Väčšie zameranie na kvalitu: long-form texty, preskúmaný obsah

Nech už ide o akýkoľvek obsah, tak je čoraz dôležitejšie zamerať sa skôr na kvalitu než kvantitu. Iným slovami, musíte vytvoriť viac long-form obsahu (od 2-tisíc do 3-tisíc slov a viac), ktorý stojí na veľmi dobrom prieskume a má skutočnú hodnotu pre cieľovú skupinu.

Prevažná väčšina online obsahu je kratšia ako tisíc slov. Podľa istej štúdie sa long-form text ľuďom viac páči a tiež ho viac zdieľajú. Dôležité ale je, že dĺžka textu nie je to jediné, čo vám prinesie výsledky. Pri takomto formáte nejde o to, aby ste písali zbytočne dlhé texty. Ide o to, že máte využiť toľko priestoru, koľko potrebujete, aby ste demonštrovali svoje teórie alebo nápady. Vyberte si teda témy, v ktorých dokážete ísť do hĺbky a uistite sa, že vaše publikum i zaujmú.

Vytvorte hodnotný obsah, ktorý bude magnetom

Najrýchlejší a najistejší spôsob, ako získať zákazníkov, je vytvoriť lead magnet (protihodnota, ktorú dáte návštevníkom vašej webovej stránky za to, že vám poskytnú napríklad emailovú adresu). Môže ísť napríklad o podrobný obsah, ktorý pomôže vašej cieľovej skupine vyriešiť nejaký jej problém – a záujemcovia si tento obsah môžu stiahnuť výmenou za ich emailovú adresu alebo iný kontakt.

Takýto lead magnet vám pomôže okrem toho vybudovať i dôveru vo vašu značku, pretože efektívne demonštruje vaše odborné znalosti v konkrétnej téme. Uistite sa, že ho na svojej webovej stránke inzerujete. Teda na tých miestach, kde je to relevantné. Môžete tiež experimentovať s rôznymi druhmi formulárov, aby ste zistili, ako ovplyvňujú vaše výsledky, a vďaka tomu budete mať možnosť optimalizovať svoju stratégiu.

Optimalizujte svoj blog

Blogovanie je jedným z najlepších spôsobov pre obsahový marketing. Ak však chcete vygenerovať viac výsledkov, tak musíte vedieť, ako optimalizovať svoj blog pre potenciálnych zákazníkov a čitateľov:

  • Vytvárajte viac long-form textu s kvalitným prieskumom.
  • Propagujte svoje služby v rámci obsahu blogu len tam, kde je to relevantné. Keď píšete o tom, ako treba písať hodnotné blogové posty, tak je to ideálna príležitosť inzerovať vlastné služby a osloviť čitateľov, aby vám v prípade potreby zatelefonovali alebo poslali správu.
  • Pridajte na každú jednu stránku webu bočnú lištu s možnosťou odoberať váš blog. Ak totiž chcete, aby ľudia váš obsah sledovali, tak im to uľahčite.
  • Cielene vytvárajte obsah na stiahnutie. To sa vzťahuje na všetky príspevky a články, ktoré pomáhajú vašej cieľovej skupine vyriešiť problém. Prípadne môžete tento text pripojiť i ako PDF súbor, ktorý si môžu ľudia prevziať cez úschovňu.

Záver

Ak si chcete tento rok získať viac zákazníkov, kontaktov a čitateľov, tak sa zamerajte najmä na kvalitu a prieskum trhu. Urobte si čas na to, aby ste skutočne porozumeli cieľovému publiku a vytvorili obsah, ktorý ľuďom skutočne pomôže pri riešení problémov a bude mať pre nich reálnu hodnotu. Tieto veci skombinujte s dobrým obsahom a stratégiou propagácie blogu a uvidíte skvelé výsledky. Zvýši sa vám návštevnosť webovej stránky i počet záujemcov.

Hlavné foto: Unsplash/Štefan Štefančík

Prispievateľka Lilach Bullock píše pre Forbes.com o digitálnom marketingu. 

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk