Denne posielajú do sveta tisíce kusov oblečenia a aj ďalší rok sa im podarilo ukončiť s tržbami presahujúcimi 50 miliónov eur. Populárny trenčiansky e-shop Factcool, v ktorého pozadí pôsobí najbohatší Slovák Ivan Chrenko, sa pred pandémiou pasoval s problémami. Na začiatku bol zakladateľ Slavomír Zaťko, počas ktorého „panovania“ mal e-shop našliapnuté na úspech. No potom nastala zmena, partneri fondu sa so Zaťkom za bližšie nešpecifikovaných okolností vyrovnali a do vedenia Factcoolu nasadili profesionálov z McKinsey. Malo to naštartovať biznis, no nakoniec zasadol na stoličku CEO Petr Král, ktorý sa rozhodol celý projekt potiahnuť v startupovom duchu. „Dostal som týždeň na to, aby som urobil prvé kroky. Mali sme premyslený postup, ako firmu oživiť, ale aj obmedzené prostriedky,“ spomína Král. Ivan Chrenko im na rozbeh e-shopu vyčlenil iba milión eur, ale nakoniec sa ukázalo, že keď budú dobre hospodáriť, pôjde to. „Ťahúňom“ rastu trenčianskeho e-shopu sa stala aj pandémia Covid-19. Factcoolu sa darí najmä na Balkáne – v Srbsku je trhovou jednotkou a najväčší dopyt pociťuje z Rumunska, Česka, Chorvátska, Maďarska a tiež zo Slovenska, Bulharska a dokonca aj z Grécka.