10. júla 2019

Po tom, čo sa minuloročným odkúpením slovenského Lerosu posunula česká Kofola aj do biznisu s čajmi, hlási ďalšie rozširovanie. Tentoraz na trh s kávou. Pod jej krídla práve prechádza spoločnosť Espresso z Českej republiky.

Espresso, ktoré prináša na slovenský a český trh kávu Café Reserva a prémiové čaje Dilmah v súčasnosti zamestnáva 32 zamestnancov a minulý rok dosiahlo tržby vo výške 93 miliónov českých korún, čo je v prepočte 3,64 milióna eur. Podpisom predajnej zmluvy v nej Kofola získala 100-percentný podiel. Výšku transakcie strany zverejniť nechcú.

Káva firmy Espresso je držiteľom “zeleného certifikátu”. Foto: Espresso

Espresso založili manželia Moravcoví pred vyše dvadsiatimi rokmi a dôvodom na jeho predaj sú ich plány na rast spoločnosti. „To je možné len s partnerom, ktorý má silné zázemie v marketingu a distribúcii. Kofole navyše hralo do kariet aj to, že preukazuje rešpekt k svojim značkám a zákazníkom a vie s nimi citlivo pracovať,“ hovorí bývalý riaditeľ firmy Ivo Moravec.

Starý dom kedysi prestaval na výrobňu čajov. Dnes vedie firmu, ktorú kúpila Kofola

S manželkou, ktorá je spoluzakladateľkou, predstavili v roku 2014 úplne nový koncept kávy. Café Reserva vznikla v spolupráci s talianskym odborníkom Gianom Luigim a presadzuje tzv. „zelenú myšlienku“, ktorú potvrdzuje certifikát RAINFOREST ALLIANCE. Ide o oficiálnu pečiatku od organizácie zameranú sa ochranu tropických ekosystémov, ekologicky udržateľné využívanie pôdy a spoločensky zodpovedné správanie firiem.

Minulý rok odkúpila česká Kofola Leros, ktorý od roku 1995 vyrábaja čaje, čím nadviazal na 40-ročnú tradíciu štátneho podniku. Foto: Kofola

Okrem kávy distribuuje Espresso aj čaje značky Dilmah, ktoré sú známe predovšetkým pestovaním, zberom, spracovaním a prípravou balení s dôrazom na kvalitu a etické podnikanie. Vedľajšími produktmi spoločnosti sú barmanské sirupy 1883 Maison Routin a talianske kávovary Faema.

Česko proti Slovensku: Ktorá krajina má väčšie rodinné firmy?

K najnovšej akvizícii hovorí Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola: „Spoločnosť Espresso je pre nás úžasnou vstupenkou na trh s kávou. Mám radosť, že firma spĺňa všetky dôležité podmienky na to, aby sme ju dokázali ďalej rozvíjať. Ide o lokálnu, tradičnú, veľmi dobre založenú firmu, ktorá rozumie tomu, čo robí. Majitelia aj zamestnanci jej za tých dvadsať rokov venovali obrovskú starostlivosť.”

K začleneniu tejto akvizície do existujúcej ponuky Kofoly dodáva: „Vnímame veľké synergie s naším doterajším gastro portfóliom. Zároveň ide o významné rozšírenie našej existujúcej ponuky nealkoholických nápojov a bylinkových čajov. Naším neskromným cieľom je rozvíjať kávovú kultúru a poskytovať skvelý servis našim zákazníkom.”

Hlavné foto: Generálny riaditeľ skupiny Kofola Jannis Samaras/Sita

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk