5. marca 2020

Kníhkupectvo Martinus už po šiestykrát kraľuje rebríčku Mastercard Obchodník roka. Okrem toho zvíťazilo za minulý rok aj v odborovej kategórii – obchod s knihami. 

„Najobľúbenejších obchodníkov v jednotlivých kategóriách maloobchodu vyberali slovenskí zákazníci, a preto výsledky odrážajú ich vlastné skúsenosti s kvalitou ponuky a služieb. Absolútne víťazstvo obhájilo kníhkupectvo Martinus, ktoré sa dlhodobo teší vysokej lojalite zákazníkov,“ povedal Michal Čarný, generálny riaditeľ Mastercard pre Českú republiku a Slovensko.

Tieto značky majú Slováci najradšej. Druhý rok je víťazom Martinus

Okrem známeho kníhkupectva sa v odborových kategóriách umiestnila napríklad drogéria dm drogerie markt, sieť obuví Deichmenn či švédsky nábytkársky reťazec Ikea.

„Zloženie kategórií prechádza neustálym vývojom a odráža tak dianie na retailovom trhu. Novinkou tohto ročníku je kategória Čerpacia stanica s predajňou, ktorej víťazom sa stal Slovnaft,“ dodal Čarný. Okrem toho špeciálnu kategóriu, Mastercard Cena verejnosti, získal obchodný reťazec Lidl. Podobne ako Martinus, aj on kraľuje tejto kategórii po šiestykrát.

Top zamestnávatelia 2019: Markíza zosadila RTVS, zo služieb vedie Lidl

Na prvé miesto ho v minulom roku dostalo takmer 28-tisíc hlasov, na druhom mieste s viac ako 20-tisíc hlasmi sa umiestnila dm drogerie markt a tretie miesto s takmer 17-tisíc hlasmi patrí kníhkupectvu Panta Rhei. Do online hlasovania v kategórii Cena verejnosti sa celkovo zapojilo takmer 45-tisíc ľudí. 

Celkový víťaz aj víťazi v jednotlivých sortimentných kategóriách sa určovali na základe výsledkov výskumu spoločnosti GfK Czech. V ňom mali respondenti spontánne vymenovať predajne, mieru lojality k predajni a dôvera v ňu. Reprezentatívny výskum prebehol formou online dopytovania 1000 respondentov vo veku 15 – 69 rokov. 

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk