Bývalá modelka Soňa Skoncová spustila pred troma rokmi eshop s dizajnovými doplnkami. Odvtedy portfólio jej značky KUKU narástlo a rozšírilo sa aj do kamenných predajní na Slovensku, v Česku, Poľsku a na Ukrajine. Pre Forbes povedala, že lekcie podnikania dostala aj pri rozbiehaní internetového obchodu s módou, ktorý jej však nevyšiel podľa predstáv. Okrem biznisu dnes moderuje a zarába na Instagrame.

Soňu Skoncovú objavila modelingová skautka ešte na základnej škole. Do zahraničia odišla ako 15-ročná. A aj keď sa odvtedy venovala modelingu naplno, u nás sa stala známou až o sedem rokov neskôr vďaka druhému miestu v súťaži Miss Slovensko 2009.
Najväčší prelom v kariére však nastal, keď si ju herec Sacha Baron Cohen, známy z filmov Diktátor či Borat vybral ako jednu z dvoch „ochranárok“ počas udeľovania Oscarov v roku 2012. V tom čase už žila dlhodobo v Los Angeles. „Bol to veľký ošiaľ, začala som tam dostávať veľa ponúk, no po čase ma táto práca unavila,“ hovorí.
Podnikať začala v 21 rokoch. Exmodelka vedie startup a stavia školy na Haiti či v Peru
S modelingom skončila po 13 rokoch a na Slovensko sa vrátila už v pozícii moderátorky pre televíziu Joj. Ako však vraví, svet módy si ju znova našiel prostredníctvom online sveta. Na Instagrame totiž spolupracuje s rôznymi značkami, ktoré jej platia za propagáciu.
„Ide väčšinou o väčšie firmy, ktoré na to majú prostriedky a s ich produktami sa v plnej miere stotožňujem,“ hovorí. Dlhodobo spolupracuje napríklad so značkami Adidas, Loreal, Avon, Nivea, Remington, Tous či Magnum.

„Veľa ľudí si neuvedomuje, koľko času zaberie vymyslieť zaujímavý príspevok. Ja si dávam extrémne záležať na tom, aby fotky vyzerali dobre,“ vysvetľuje a dodáva, že kvôli nim často cestuje. Na sociálnych sieťach totiž propaguje aj svoj biznis – značku doplnkov KUKU, na ktorej vytvorení pracovala vyše rok a založila ju s priateľom Robom Reisom.
V ich ponuke nájdete prívesky v tvare písmen, náramky a navrhli aj prívesky pre psov, prostredníctvom ktorých pomáhajú neziskovej organizácii Pes v Núdzi. Zaujímavosťou ich eshopu je možnosť navrhnutia svojho originálneho náramku, pričom k dispozícii je až 11-tisíc možností.

„Čo sa týka cestovania kvôli fotkám, naposledy sme boli kvôli novej kampani KUKU v Mexiku,“ hovorí. Väčšina jej „dovoleniek“ je pracovných a nosí si z nich materiál na sociálne siete značky aj na pol roka. Skoncová totiž vo firme rieši najmä túto oblasť a marketing, jej priateľ zase dizajn. A hoci začali „naivne“ vo dvojici, po prvých dvoch mesiacoch museli najať zamestnancov, ktorých dnes majú päť.
Známe extanečnice rozbehli e-shop. Nehráme sa na vysokú módu, tvrdia
Do marketingu pritom na začiatku neinvestovali ani euro. „To, ako sa to rozbehlo, bolo prekvapením. Myslím, že sa spojila práve sila mojich sociálnych sietí a dobrý produkt,“ vysvetľuje. „Trávim tam dosť času, no keď je toho na mňa priveľa, nemám problém sa na celý víkend odpojiť,“ vraví Skoncová.
Pred značkou KUKU exmodelka skúšala uspieť aj s eshopom v oblasti módy, čo však nevyšlo. „Pracovať s oblečením je v tomto prostredí ťažké, korporátne značky vás zabijú. Táto oblasť ma unavila a najmä neposúvala dopredu,“ hovorí a dodáva, že je rada, keďže na prvom eshope sa toho veľa naučila a vychytala muchy.
„Vedela som, že modeling nebudem robiť večne a vždy som myslela na zadné dvierka,“ povedala. A aj keď už teraz majú objednávky aj mimo regiónu, v rámci rozšírenia teraz riešia lepšie zobrazovanie eshopu v zahraničí.