21. júna 2018

Mark Zuckerberg sa v stredu stal o 1,7 miliardy dolárov bohatším po tom, čo akcie Facebooku na burze narástli o 2,3 % ako reakcia na správy, že Instagram predstavuje nový produkt: Instagram televíziu. Tento nárast spravil zo zakladateľa a CEO Facebooku najúspešnejšieho miliardára posledných dní. 

Od uvedenia na burzu v máji 2012 vzrástla cena akcií Facebooku o viac ako 428 %, čo robí Zuckerberga piatym najbohatším Američanom s majetkom odhadovaným na približne 77 miliárd dolárov. Tridsaťštyriročný zakladateľ a CEO Instagramu Kevin Systrom je tiež miliardárom, Forbes jeho majetok odhaduje na približne 1,67 miliardy dolárov.

Toto je 10 najmocnejších CEO na svete

Mark Zuckerberg bol natoľko predvídavý, že v roku 2012 kúpil Instagram za skoro miliardu dolárov. Vtedy mal ešte len 30 miliónov používateľov. Aktuálne táto aplikácia na zdieľanie fotiek a videa prekonala hranicu miliardy aktívnych mesačných používateľov, medzi ktorými je veľký počet influencerov a celebrít.

Súboj o video

Facebook súperí s obľúbenými mobilnými appkami ako Youtube a Snapchat, preto sa v posledných rokoch začal viac sústrediť na videoobsah. V roku 2016 spustil Instagram svoju vlastnú verziu snapchatových “Stories,” ktoré umožňujú používateľom zdieľať krátke videoklipy a fotky doplnené nálepkami, GIF súbormi a textom (táto funkcia momentálne priťahuje viac používateľov ako celý Snapchat dokopy).

Minulý rok Facebook vytvoril novú video funkciu vo svojej hlavnej aplikácii s názvom “Watch,” za tvorenie jej obsahu sčasti sociálna sieť platí svojim mediálnym partnerom a štúdiám.

Stávka Instagramu na úspech videa sa potvrdila v stredu, keď CEO Kevin Systrom oznámil debut jeho dlhometrážnej videoappky a lišty. Urobil to na snobskom podujatí v San Franciscu po živom tanečnom vystúpení hviezd Instagramu. Teraz môžu autori tvoriť videá do dĺžky jednej hodiny (predtým bola maximálna dĺžka 60 sekúnd) v novej samostatnej appke s názvom “IGTV.” Tieto videá sa tiež budú zobrazovať na mieste pre IGTV vo vnútri hlavnej aplikácie Instagramu.

Televízna reklama

Wall Street reagovala na tieto správy pozitívne, čo v stredu zvýšilo cenu facebookových akcií o 2,3 % na 202 dolárov pri konci včerajšieho obchodovania na burze. Prečo? IGTV dáva Facebooku novú platformu, na ktorú môže umiestniť reklamy, ktoré predstavujú hlavný zdroj tržieb firmy. To je obzvlášť dôležité v situácii, keď Facebooku dochádza reklamné miesto na svojom bežnom newsfeede. Hoci Instagram ešte nepoužíva IGTV ako reklamný priestor, pravdepodobne sa táto appka v budúcnosti stane dôležitým zdrojom tržieb, keďže predstavuje pre firmu možnosť účtovať si vyššie ceny – rovné tým v televíziách.

5 rád, ako nabrať fanúšikov na Instagrame pre svoj biznis

Facebook a jeho biznis pokračujú v raste napriek sérii škandálov a kontroverzií, ktorým táto sociálna sieť čelí od amerických prezidentských volieb v roku 2016. Teraz na jar Facebook priznal, že dáta jeho používateľov pred voľbami neoprávnene získala výskumná spoločnosť Cambridge Analytica. Odkedy sa objavili dôkazy o ovplyvňovaní volieb na sociálnej sieti pomocou účtov s ruskou podporou, Facebook začal robiť viacero produktových a procedurálnych zmien.

Napriek tomu si však Facebook stále drží 2 miliardy používateľov po celom svete a predaje reklám firme stúpli v poslednom štvrťroku o 50 % v porovnaní s minulým rokom.

Vo veku 34 rokov je Zuckerberg najmladší z desiatich najbohatších ľudí na svete. Prvý raz sa objavil v rebríčku najbohatších 400 Američanov zostavovaného Forbesom v septembri 2008 s hodnotou majetku 1,5 miliardy dolárov. V tých časoch bol Facebook ešte súkromnou spoločnosťou. V Decembri 2015 sľúbil Zuckerberg darovať 99% ním vlastnených akcií Facebooku po dobu svojho života charitatívnej organizácii Chan – Zuckerberg initiative.

Kathleen Chaykowski píše pre Forbes US o tech témach so zameraním na digitál.