29. marca 2018

Ako dokázala dramaticky zvýšiť počet followerov na instagramovom účte svojej organizácie? To vám prezradí Mandie Brice, makeup artistka, blogerka a lifestyle koučka. Tu je jej 5 rýchlych rád. 

1. Dobré načasovanie.

Predpokladám, že vaša organizácia má účet optimalizovaný pre firmy. Ak áno, odporúčam vám používať analytické nástroje, ktoré Instagram poskytuje. Napríklad, akonáhle máte viac ako 100 sledovateľov, môžete vidieť, kedy sú najčastejšie online a to ako v dňoch, tak aj v hodinách. Uistite sa, že si vaše príspevky načasujete na moment, kedy ich pravdepodobne uvidí vaše aktuálne publikum.

Živí ju Instagram. Slovenka Pepamack radí, ako uspieť vo vizuálnom svete

2. Zmes tagov.

Pozrite sa na top hashtagy v konkrétnej oblasti, ktorá sa vás týka a použite ich v zmesi spolu s tými menej populárnymi. Nechcete ale použiť hashtag, ktorý je taký špecifický a zriedkavo používaný, že sa k nemu nikto nedostane, ale tiež nechcete, aby bol veľmi obľúbený a často používaný, pretože by sa váš príspevok ihneď stratil v záplave ďalších.

3. Pýtajte sa a odpisujte.

Pýtajte sa svojich followerov pútavé otázky. Ak Instagram uvidí, že písaniu komentárov venujú čas, rýchlejšie zobrazí váš obsah viacerým z nich. Ak ľudia vaše príspevky komentujú, nezabudnite im čo najskôr odpísať, aby ste udržali konverzáciu v chode. Vytvárajte si autentické vzťahy s ľuďmi, ktorých váš profil skutočne zaujíma.

Instagram slovenského Forbesu ovládli ženy v IT. Ako to vyzeralo?

4. Dohody.

Jedným zo spôsobov, ako „podviesť“ algoritmus je aj dohodnúť sa s ďalšími majiteľmi instagramových účtov, že budete navzájom svoje fotografie odmeňovať tlačidlom „páči sa mi to“ a komentovať čo najrýchlejšie. Tým napomáhate platforme Instagram, aby uverejnila váš príspevok na vrchol noviniek u mnohých ľudí.

5. Jasný odkaz.

Uistite sa, že je vaša správa jasná a že uverejňujete obsah, ktorý je v súlade s vašou značkou, no stále je osobný. Ak sa si niekto otvorí váš účet a pozrie sa na poslednú šesticu vašich fotografií, mal by byť schopný presne povedať, čo vaša organizácia robí a aký typ obsahu od nej môže očakávať.

Uverejňovanie prvotriedneho obsahu je samozrejme dôležité, či už ide o kvalitu fotografií (Instagram je vysoko vizuálna platforma, skoro ako časopis), alebo jej prínosnú hodnotu. Predtým, než niečo uverejníte, by ste sa mali opýtať samých seba, či je to zábavné, informatívne alebo aspoň atraktívne. Zvážte, či by ste to sami označili tlačidlom „páči sa mi to“ alebo komentovali.

Tip na záver

Na záver, môj posledný tip – využite hneď všetky nové funkcie, ktoré aplikácia ponúka. Ak aplikácia vie, že používate funkcie insta stories (ktoré môžete využiť aj na propagáciu nedávnych príspevkov) alebo vysielanie naživo či komunikáciu prostredníctvom komentárov a priamych správ atď. považuje vás za „super užívateľa“. Opätovne vás preto odmení tak, že vám pomôže v rámci algoritmu.

Budovanie základne si ale aj tak vyžaduje veľa času. Myslím si, že väčšina skratiek (kupovanie followerov, používanie robotov na automatické komentovanie/sledovanie/zrušenie sledovania atď.) sa zriedkavo vyplatí, ak chcete budovať komunitu skutočných ľudí, ktorí by mohli investovať do vášho produktu alebo organizácie a stať sa vášnivými fanúšikmi.

Autorkou je Mandie Brice, článok bol na Forbes.com publikovaný prostredníctvom prispievateľského účtu Quora