22. apríla 2019

Na Slovensko priniesla fashion ilustrácie a venuje sa ženskej kresbe. Mladú ilustrátorku a grafickú dizajnérku Danielu Pavlíkovú absolútne pohltil svet módy. A tak mu v prevažnej miere zasvätila nielen zákazkovú tvorbu, ale i vlastnú značku Danyela art. 

Kreslí modelky, maľuje na steny, tvorí dizajn značkám. Po absolvovaní vysokej školy sa rozhodla pre odvážny krok. Namiesto stáleho zamestnania v korporátnom svete sa stala umelkyňou na voľnej nohe. Dnes toto životné rozhodnutie neľutuje, prinieslo jej totiž nejednu prestížnu spoluprácu a splnilo jej sny. Žije tým, čo robí.

Do ilustrácií sa zamilovala na prvý pohľad

Daniela už od malička rada hovorievala, že raz bude maliarkou a umelkyňou. V tom čase to jej okolie bralo väčšinou s rezervou. „Čo tam po snoch malého dieťaťa. No ja som to považovala za niečo, čo sa môže splniť,“ spomína si pre Forbes.sk. A počas dospievania sa v tom len utvrdzovala. Simultánne so štúdiom na základnej a strednej škole absolvovala oba stupne základnej umeleckej školy. Tam si uvedomovala, že sa umeniu chce venovať, no čaká ju ešte dlhá cesta.

Ilustrátorka Tina Minor: Úspech by mal prísť do 5 rokov, inak opustite loď

„Na vysokej škole som začala kresliť veselé karikatúry, ktoré boli stále viac a viac obľúbené. Uvedomila som si, že umeleckú kariéru môžem začať práve na základe zákazkovej tvorby,“ ozrejmuje bližšie. Postupom času ale narazila na fashion ilustráciu, ktorá sa vo svete tešila veľkej popularite, a zamilovala sa práve do tohto druhu umenia.

pracovný priestor office danyelaart
Pracovný priestor má Daniela zariadený tak, aby sa v ňom cítila dobre. Je ženský a ružový. Foto: archív D. Pavlíkovej

Vďaka kreatívnemu procesu sa z jej karikatúrnych postavičiek postupne stali modelky. Daniele sa tak rozšírilo pole pôsobnosti o ďalších klientov. Začali sa o ňu zaujímať návrhári, módne značky aj kozmetické firmy. „Došlo mi, že tento druh ilustrácie ešte na Slovensku nie je, a pre mňa to bola príležitosť na štart kariéry, ktorú som si vysnívala,“ dodáva s úsmevom.

Grafický dizajnér Martin Bajaník stál pri zrode Shtoora.
Potom doňho vložilo dôveru Yeme

A čo musela absolvovať, kým sa dostala tam, kde je dnes? Konštatuje, že k úspechu ju priviedli tisíce ilustrácií. Keď začínala ako umelkyňa na voľnej nohe, tak vedela, že jedine vďaka praxi sa jej práca bude zdokonaľovať. Preto ku všetkým zákazkám už od začiatku pristupovala maximálne zodpovedne. „Na moju prácu sa šíril pozitívny feedback a okrem toho som všetko posilnila aj propagáciou prác na sociálnych sieťach,“ konštatuje pre Forbes.sk.

Na konte má spolupráce s veľkými značkami

Dnes má Daniela vo svojom portfóliu už spolupráce s prestížnymi značkami, ako sú kozmetická spoločnosť Gosh Copenhagen, súťaž Miss Slovensko, magazíny Eva a Emma alebo La Donuteria. „Takéto spolupráce vznikli väčšinou dopytom a oslovením z druhej strany,“ hovorí ilustrátorka.

Za prvý veľký míľnik vo svojej kariére pokladá práve súťaž Miss Slovensko. Počas tohto projektu si ju totiž všimli ľudia zo značky Gosh Copenhagen, pre ktorých dodnes pravidelne tvorí vizuály. Daniela však svoje umenie chcela posunúť i ďalej, rozbehla tak kreslenie naživo na rôznych udalostiach a módnych prehliadkach, napríklad pre návrhárku Lýdiu Eckhardt.

Daniela Pavlíková pri maľovaní steny v prevádzke La Donuteria.
Ilustrátorka sa „špinavej“ práce nebojí. Vlastnoručne vyzdobila i steny v prevádzkach La Donuteria. Foto: archív D. Pavlíkovej

Dlhodobo však spolupracuje i so značkou, ktorá rezonuje v sladkom gastro biznise. Pre La Donuteriu tvorí ilustrácie na letáky, transparenty, tabule i poháre. V slovenských a českých prevádzkach značky sa na stenách nachádzajú ručné maľby tejto mladej ilustrátorky. Ona sa veselo smeje na tom, že ich spolupráca predstavuje win-win situáciu. Často má totiž vo svojom štúdiu práve ich donuty.

Zatiaľ najväčší projekt vo svojej kariére mladá ilustrátorka dokončila len nedávno. Išlo o viac ako sto obrazov, ktoré vytvorila pre prevádzky Inštitútu estetickej medicíny a kozmetickú značku Ala Palla. Spomína si však i na čosi ďalšie: „Robila som pre nemeckú influencerku Carmen Mercedes, vďaka ktorej som sa dostala na nemecký a zahraničný trh,“ prezrádza pre Forbes.sk.

Po večeroch robí kurzy kresby pre ľudí

To, na čo sa vo svojej tvorbe sústreďuje, opisuje nasledovne: „Ide o módu, ženskú ilustráciu, lifestyle a veľmi rada zobrazujem tému #GirlBoss, teda ženu v biznise.“ Jej ilustrácie skrátka poukazujú na silu žien. „Z mojej strany to nie je o silnom feminizme. Skôr je to o tom, ako ženy dokážu riadiť firmy, pracovať na vlastných snoch, vychováva deti a zároveň nestratiť svoju krásu. Či už vonkajšiu, alebo vnútornú,“ dopĺňa otvorene.

A tak Daniela chce, aby jej ilustrácie motivovali ďalšie ženy. K práci, životu, ale tiež štýlu. I keď rada kreslí ženské témy, nevyhýba sa ani tým pánskym. Pri tvorbe čerpá inšpiráciu najmä zo sociálnej siete Instagram, fotografií zahraničných a domácich influencerov a rôznych módnych značiek. „Nápady nachádzam teda poväčšine online a spájam si ich so svojou, myslím, nekonečnou fantáziou,“ vraví s úsmevom.

Ilustrácia Danyelaart - žena s mobilom, knihy, cupcake a šálka s kávou
Vo svojej tvorbe sa sústreďuje najmä na módu a ženské témy. Foto: archív D. Pavlíkovej

Popri ilustrovaní pre klientov pracuje aj na vlastnom e-shope. „Motívy, ktoré vytváram, sa dajú nosiť na tričkách a darčekových produktoch. Rozhodla som sa teda umožniť ľuďom, aby si mohli objednať niečo od značky Danyela art. Pravidelne vytváram sezónne produkty, ktoré majú stále nejaké tému,“ upresňuje. V zime išlo o kolekciu #HelloGorgeous, a tá aktuálna dostala označenie #DoItWithHeart.

Mimo zákazkovej tvorby sa aktuálne ilustrátorka venuje aj večerným kurzom kresby, ktoré otvorila pre ľudí. Nejde len o párhodinovú záležitosť, Daniela si tento projekt zostavila ako dlhodobý. „Tiež pracujem na ilustráciách kníh s vydavateľstvom Albatros Media a na rozbehnutom projekte Live Sketching,“ uzatvára.

Hlavné foto: archív D. Pavlíkovej

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk