7. októbra 2018

Aplikácia Pokémon GO nedávno vypustila do sveta nového tajného Pokémona. Okrem toho však oslavuje i veľký úspech, od jej vydania v júli roku 2016 totiž prekročila výnosy vo výške 2 miliárd amerických dolárov (1,73 miliardy eur).

Tieto správy pochádzajú od spoločnosti Apptopia, ktorá poukázala na to, ako rýchlo sa aplikácii GO v porovnaní s konkurenciou podarilo dosiahnuť tento úspech. Síce nejde o najrýchlejšie zarobené 2 miliardy v histórii, ale podarilo sa jej to rýchlejšie, ako napríklad hrám Clash Royale či Candy Crush, a za hrami Clash of Clans a Game of War zaostala len o mesiac a dva týždne. A práve spomínaný úspech je ešte pôsobivejší, keď zvážite, ako sa v hre Pokémon GO platí v porovnaní s konkurenciou.

V hre Candy Crush musíte za extra životy platiť reálnymi peniazmi. V hrách Game of War a tiež Clash of Clans vás zase nútia platiť za to, aby ste mohli preskočiť neobyčajne dlhý čas čakania. Stručne povedané, všetky tieto hry sú navrhnuté tak, aby ste platili čo najviac a čo najčastejšie.

Geocacheri nehľadajú Pokémonov. Chcú ukázať zaujímavé miesta

Pokémon GO má stále oproti zvyšku len item store. Väčšina vecí, ktoré tam predávajú, nie je nevyhnutná na to, aby ste si mohli hru zahrať. Jedinými skutočne cennými predmetmi sú inkubátory a prémiové vstupenky do raidov. Tieto položky však ani zďaleka neoberajú hráčov o peniaze tak, ako je to v prípade iných hier. Čudujem sa teda, že sa aplikácii podarilo zarobiť také množstvo peňazí.

Aplikácia Pokémon GO nebola len chvíľkovou záležitosťou. Foto: Pexels

Apptopia má však v zálohe ďalší vtipný fakt. Japonsko, ktoré je rodnou krajinou Pokémonov, sa nenachádza v prvej pätici najväčšieho počtu stiahnutí spomínanej aplikácie. I napriek tomu však predstavuje takmer tretinu všetkých výnosov hry. Na opačnej strane barikády stoja Spojené štáty americké, kde sídli spoločnosť Niantic, ktorá tam zaznamenáva 21 % všetkých stiahnutí hry a 27,5 % príjmov.

Japonsko bolo vždy otvorenejšie otázke mobilného speňažovania hier než väčšina iných štátov. A ak sa tento fakt ešte skombinuje s láskou Japoncov k Pokémonom, tak získate polovicu krajiny, ktorá hodlá utrácať peniaze v aplikácii, aby sa ubezpečila, že z hry dostane všetko, čo len môže.

Slovenská aplikácia vás prevedie zoologickými záhradami. Startup už mieri do sveta

Nesmierne ma ohromil posledný, v poradí druhý rok aplikácie Pokémon GO. Spoločnosť Niantic totiž vyhlásila, že sa chystá do hry pridať nové aspekty, ako sú napríklad priateľské, obchodné a výskumné úlohy. Tie hru naozaj oživili. I keď o kedysi sľúbenej hre Harry Potter spoločnosť mlčí, tak ich aplikácia Pokémon GO zažíva svoj najlepší rok. A to všetko i napriek tomu, že si pred dvomi rokmi v júli mnoho ľudí myslelo, že táto hra bude len chvíľkovým pobláznením.

Po opatrných krokoch tiež The Pokémon Company a Nintendo prijali hru Pokémon GO a dokonca nechali aplikáciu nedávno vydať i nového tajného Pokémona. Časy sa zmenili a práve táto aplikácia dokázala predstaviť Pokémonov v porovnaní s vreckovými hernými konzolami väčšiemu množstvu ľudí. Čo si pre aplikáciu Pokémon GO pripravil tretí rok v poradí môžeme len hádať, no je jasné, že spoločnosť Niantic získala úspech a aj si ho udržala.

Hlavné foto: Pexels

Prispievateľ Paul Tassi píše pre Forbes.com o videohrách a internete.