24. júla 2020

Veríte tomu, že to je už vyše 23 rokov, odkedy vyšla prvá zo série kníh o čarodejníkovi Harry Potterovi? Presne tak, J. K. Rowlingová vydala knihu „Harry Potter a Kameň mudrcov“ v júni 1997.  Ďalšie tituly z tejto série sa stali hitom, predalo sa z nich viac ako 500 miliónov kópií a kniha bola preložená do 80 jazykov. 

Každá zo siedmich kníh o Harry Potterovi priniesla niečo, čo podnietilo fantáziu miliónov detí po celom svete a chytilo ich za srdce. Knihám nechýbalo nič z tém, ktoré tvoria tie nezabudnuteľné príbehy – od lásky, priateľstva až po večnú nesmrteľnosť.

Kultová postava

Posledné štyri knihy z tejto série sa stali najpredávanejšími titulmi všetkých čias. Z posledného dielu sa iba v Spojených štátoch amerických predalo ohromujúcich 11 miliónov kópií, a to iba počas prvého dňa od jeho vydania.

Podobne aj filmy o Harry Potterovi, ktoré do kín distribuoval Warner Brothers, sa zaraďujú medzi najlepšie zarábajúce snímky všetkých čias.

Z Harryho Pottera sa za tie roky stala kultová filmová postava, ktorú si zamilovali ako deti, tak aj dospelí a neváhajú utrácať peniaze za produkty, ktoré s filmovým svetom známeho čarodejníka súvisia.

Cameron Diaz sa pustila do vinárskeho biznisu.
Predstavila novú značku organického vína

Tohto trendu sa chytil aj taliansky výrobca písacích potrieb Montegrappa so sídlom v mestečku Bassano del Grappa na severe krajiny. Výrobca je známy nielen svojim kumštom, ale aj množstvom populárných línií pier, ktoré odkazujú napríklad na pristátie na Mesiaci, alebo na ďalší z kultových príbehov – Pána prsteňov.

Kolekcia pier venovaná Harry Potterovi odkazuje na Rokfort – britskú čarodejnícku školu, na ktorej sa odohráva veľká časť príbehu. Perá sú venované jednotlivých fakultám, do ktorých nových študentov zaraďuje hovoriaci klobúk na začiatku školského roka počas pamätnej ceremónie. Fakulty sú pomenované po zakladateľoch slávnej školy.

Zberateľské pero s motívom slizolinskej fakulty. Foto: Forbes.com

Bystrohlav v modro-strieborných farbách reprezentuje havran, Bifľomor je žlto-čierny a jeho zvieraťom je jazvec, Slizolin má zeleno-strieborné farby a predstavuje ho had a Chrabromil, fakulta, do ktorej patrí aj Harry Potter, sa vyobrazuje v červeno-zlatých farbách s levom. 

Perá od tohto talianskeho výrobcu predstavujú práve jednotlivé fakulty, čo ocenia fanúšikovia knižnej série a aj filmov. Piate pero, ktoré má výrobca v ponuke, reprezentuje Rokfort ako celok a ukazuje sybmoliku všetkých čarodejníckych fakúlt.

Už na prvý pohľad je zrejmé, že sú venované fantastickému svetu Harryho Pottera.

Pôsobivé prevedenie

Perá od talianskeho výrobcu majú viacero detailov, ktoré stoja za zmienku – od pôsobivého gravírovania až po ozdobný oceľový hrot. Každé z pier je tak akurát ľahké do ruky, vyrobené z nehrdzavejúcej ocele a mosadze, a vyvážené podľa najprísnejších štandardov.

Tento luxus prichádza vo vyhotovení klasického guľôčkového, ale aj plniaceho pera. Cena je 370 eur za kus.

Ďalším dôkazom kumštu tohto talianskeho výrobcu je celkové prispôsobenie hrotov, ktoré prichádzajú až v šiestich rôznych veľkostiach.

Za zmienku stojí aj zaujímavé balenie, na ktorom si dá Montegrappa vždy záležať. Škatuľka je vyhotovená v tradičných rokfortských farbách a v strede vrchnáku svieti veľký znak Harryho Pottera.

Osolil steak a je z neho celebrita.
Forbes večeral v reštaurácii Nusr-Et, kde sa za hovädzie platí stovky dolárov

Je zrejmé, že táto edícia sa stane zberateľským kúskom medzi perami. Popularita Harryho Pottera kontinuálne rastie, odkedy svet vôbec po prvý raz spoznal tohto mladého čarodejníka a jeho nerozlučných kamarátov, Rona a Hermionu.

Predsa len, knihy sa krátko po vydaní stali best-sellermi po celom svete a na ich motívy vzniklo dokopy osem filmových trháhov, kritikmi oceňovaná divadelná hra a nedávno aj nová filmová séria Fantastické zvery, ktorá je vsadená do toho istého čarodejníckeho sveta.

Nečudovala by som sa, ak by perá z tejto edície dokázali viac, ako len vyčarovať niekomu úsmev na tvári.

Prispievateľka Nancy Olson píše pre Forbes o témach spojených so životným štýlom. 

Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk

Ľutujeme, vašu emailovú adresu sa nepodarilo prihlásiť k odberu.
Ďakujeme za vaše prihlásenie!

Potrebujete ráno získať rýchly prehľad?

Odoberajte Forbes Espresso

O aké témy máte záujem?