13. júna 2018

Deti milénia žijú s úmyslom naplno prežiť každý jeden moment a zároveň vo svojich životoch hľadajú akési poslanie. V sociálnych médiách však možno badať, že pre generáciu Y je oveľa dôležitejšie cestovanie než sporenie peňazí na bývanie, auto alebo dokonca splatenie dlhov. Dokazuje to štúdia marketingovej výskumnej firmy GfK v spojení s Airbnb z roku 2016.

V skutočnosti až 70 % mileniálov cíti, že cestovanie je nevyhnutnou súčasťou ich identity. Ako človek, ktorý to v mladosti zažil, sa k tejto téme viem vyjadriť. Zatiaľ čo cestovanie po svete znie skutočne očarujúco, mileniáli nenájdu odpovede na svoje otázky na dne kufra.

Spravte na pracovisku týchto päť zmien a mileniáli budú šalieť

Namiesto získania novej perspektívy je cestovanie len rozptýlením od naliehavejších, hoci menej zábavných vecí. Myslím tým potreby, ako napríklad schopnosť naučiť sa obchodovať alebo získavanie kľúčových životných skúseností. Inými slovami, „dospelosť“ sa stala neznámym územím.

Deťom milénia navrhujem, aby sa nenechávali ovplyvniť generačnými stereotypmi. Namiesto toho by si mali vybudovať vlastné hniezdo ešte predtým, ako sa rozhodnú niečo podniknúť. Inak im hrozí, že sa nebudú môcť spoľahnúť na návrat k pevným základom.

Čo chcú mileniáli, ktorí čoskoro budú tvoriť tretinu pracovnej sily?

Zarábanie peňazí počas pobytov na rôznych exotických miestach sa javí, akoby mladí ľudia získali to najlepšie zo sveta dospelých i zo sveta generácie Y. Výsledkom však je, že si deti milénia vybudujú menšiu dôveru nielen v oblasti finančných investícií ale i sociálneho kapitálu. Síce dokážu ušetriť až o 36 % viac zo svojho ročného príjmu, než ich generačné náprotivky, avšak až 63 % detí milénia ale priznáva, že svoje úspory radšej využijú na cestovanie, stravovanie a cvičenie, než na dôchodkové investície a plánovanie do budúcnosti.

Navyše mileniáli neradi „zapúšťajú korene“, skôr uprednostňujú akýsi kočovný životný štýl. Ten môže byť problémom pri vytváraní sietí a riešení neskorších pracovných vyhliadok. Môj životný štýl, ako spisovateľa a podnikateľa, by sa mohol považovať za nomádsky. No dokázal som mu položiť základy prostredníctvom budovania disciplinovaných zručností a svojej hodnoty.

Cestovanie je pre generáciu Y dôležitejšie ako šetrenie peňazí na vlastné bývanie. Zdroj: Pexels

Bezcieľne cestovanie, ktoré nie je viazané na budovanie zručností alebo podnikanie, pravdepodobne v očiach ostatných hodnotu mileniálov nezvýši a ani im neprinesie hmatateľnú návratnosť investícií.

Investujte do seba, do svojej budúcnosti. Deti milénia, nájdite si to najlepšie miesto pre život, zapustite tam korene a užite si skutočné dobrodružstvá. Tento proces netrvá tak dlho, ako si myslíte. Cestovanie má mnoho výhod vrátane spoznávania rôznych kultúr, a to nie je niečo, čo by ste mali zo svojho života úplne vylúčiť. Avšak cestovanie tesne po dvadsiatke pred celým spomínaným procesom je jednoducho len prokrastinácia s lepším zámerom.

Hlavná foto: Pexels

Autorom článku je Brian Roberts. Článok bol na stránke Forbes.com uverejnený ako súčasť profilu Under 30 Network