15. júla 2019

Ešte v máji sa o reklamnej kampani internetového obchodu About You hovorilo, že spôsob, akým ohlasujú príchod na slovenský trh, je skvelý a skutočne zaujal. Situácia sa však zmenila a marketingoví guru sa zhodujú, že obchod svoju kampaň „prestrelil“. Ktoré ďalšie reklamy by ste mali prepnúť a ktoré naopak stoja za pozretie? Článok vám prinášame v spolupráci s Asociáciou digitálnych marketingových agentúr, výber vytvorili a hodnotili Juraj Kováč, kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry This is locco, a Braňo Macko, Creative Director agentúry Ponyhouse. 

Výber Juraja Kováča

Apple – Bounce

Tradičná art bomba od Apple. Po minuloročnom Apple HomePod od Spike Jonze ďalšia štýlovka, ktorá pokojne môže súťažiť na MTV Video Music Awards. Slabší odkaz na benefity produktu, ale výroba par excellance.

Burger King – Whopper Diamond

Jún je PRIDE mesiac a všetky veľké značky viac či menej kreatívnym spôsobom prejavujú svoju podporu LGBTIQ komunite. Často však úplne upustia od svojich produktov. Burger King sa tradične hrá so svojím hrdinom – hamburgerom Whopper. Po Proud Whoppri tentokrát vyrobili zo spáleného hamburgera diamant do obrúčok pre dvoch gay mladomanželov.

Reklamy, ktoré zaujali: obývačka podľa Simpsonovcov
a tanečné vystúpenie Pikachua

Fail:

About You prichádza na Slovensko

Áno, o značke vedeli všetci. Áno, o kampani hovorili všetci. Hovorili akurát o tom, ako im lezie na nervy, a k značke si nepriradili žiadnu inú informáciu, iba že predávajú oblečenie. Pri takom mediálnom nasadení je absencia kreatívnej idey naozaj smutná.

Výber Braňa Macka

Gillette – First Shave, the story of Samson | #MyBestSelf

Pred pár mesiacmi Gillette pobúrilo internet kampaňou, ktorá sa oprela do témy toxickej maskulinity. Ukazuje nezdravé vzorce správania, ktoré zostávajú v spoločnosti, aj keď by sme sa mali nad ne už dávno povzniesť. Tón kampane však nebol veľmi šťastný a na veľkú časť publika to pôsobilo, akoby v Gillette odsudzovali všetkých mužov.

Gillette prinútil ľudí sa zamyslieť, od O2 sa očakávalo viac

Tentokrát podľa mňa udreli klinec po hlavičke a ukázali omnoho relevantnejšiu – a pritom stále progresívnu – tému. Prvé holenie trans muža, teda osoby, ktorá zmenila pohlavie zo ženského na mužské. Výsledkom je veľmi milé video, veď posúďte sami.

Belle Delphine – Bath Water

Zrejme neviete, kto je Belle Delphine. A trošku vám to závidím. Je to instagramová hviezdička, ktorá hovorí prevažne ku gamerskému publiku a na život si zarába predávaním prístupu na svoj private Snapchat, najnovšie spustila aj vlastný e-shop. Na ňom okrem iného predáva vodu zo svojej vane, v ktorej sa údajne vykúpala. Deci vody v malej fľaštičke za 30 dolárov + shipping. Produkt bol vypredaný do 24 hodín. To je podľa mňa absolútny win brandingu.

Fail:

Andrej Kiska – Za ľudí

Mierny populizmus v názve by som ešte zvládol. Ale URL adresa s pomlčkou sa zle pamätá, nedá sa ľahko povedať vo voice overi ani v rádiu. To je jasný copywriterský nedostatok. Zvolené farby, hrubý rez písma a šípka pripomínajú skôr Slovenskú poštu než prezidenta Kisku. Veľmi ma mrzí, že kritizujem práve túto začínajúcu kampaň, ale mám pocit, že premrhala veľký potenciál. Nasledujúce mesiace ukážu, či táto identita pomáha v zapamätateľnosti, alebo nie.

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA)  je združenie profesionálnych agentúr, ktoré pôsobia v oblasti digitálneho marketingu. Jej úlohou je najmä rozvoj digitálneho marketingu na Slovensku.

Hlavné foto: reprodukcia YouTube

Našli ste chybu? Napíšte nám na editori@forbes.sk